punkyB Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Å gjøre alt det du ikke ville gjort er def. tryggere enn å gjøre alt du VILLE gjort, ja Aldri skal jeg få ha det no moro ass! Vel , jeg skal holde meg hjemme og tørke opp gulv - mens du skal leske deg med noen bayer. Men jeg er aldeles ikke misunnelig på deg altzå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108024-har-alle-dolere-ferie/page/2/#findComment-635014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Vel , jeg skal holde meg hjemme og tørke opp gulv - mens du skal leske deg med noen bayer. Men jeg er aldeles ikke misunnelig på deg altzå. Det har du ikke vondt av. Du har hatt det så mye gøy at det faen meg er på tide at du får tråkka noen realiteter oppi hendene dine (les:vaskefille) Jeg derimot har vaska og skurt hele livet mitt, både natt og dag - aldri en dag fri. Jeg kan huske en gang i -75 ... da hadde jeg fri ... det var den gang da ... nei, der kan du se - jeg hadde glemt det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108024-har-alle-dolere-ferie/page/2/#findComment-635024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Det har du ikke vondt av. Du har hatt det så mye gøy at det faen meg er på tide at du får tråkka noen realiteter oppi hendene dine (les:vaskefille) Jeg derimot har vaska og skurt hele livet mitt, både natt og dag - aldri en dag fri. Jeg kan huske en gang i -75 ... da hadde jeg fri ... det var den gang da ... nei, der kan du se - jeg hadde glemt det. Hmmmm..... kanskje jeg burde dra ned til deg og vaske kåken din da mens du er vekke og kanskje??? di røy 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108024-har-alle-dolere-ferie/page/2/#findComment-635042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hmmmm..... kanskje jeg burde dra ned til deg og vaske kåken din da mens du er vekke og kanskje??? di røy Da vet du hvor du må henvende deg - men for meg er det selvfølgelig helt ok. Jeg regner med at det står noen kaker igjen til meg ...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108024-har-alle-dolere-ferie/page/2/#findComment-635060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Da vet du hvor du må henvende deg - men for meg er det selvfølgelig helt ok. Jeg regner med at det står noen kaker igjen til meg ...? Ja tenkte jeg skulle lage noen gjeddekaker *S* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108024-har-alle-dolere-ferie/page/2/#findComment-635071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Vil det si at du ikke kan DOL'e samtidig som du klør deg på balla? Jeg vet det blir opptil 2 ting på en gang så .... Kan ikke du komme med argument for at det er best å trene kondis etter styrke igjen? Hvorfor har Elixia konsekvent opplegg for det motsatte? "Kan ikke du komme med argument for at det er best å trene kondis etter styrke igjen? Hvorfor har Elixia konsekvent opplegg for det motsatte?" Dette spørsmålet forstår jeg ikke. Om det ene er bedre enn det andre avhenger tross alt av hva ens mål er. Personlig ville jeg anbefalt en kombinasjon dersom målet er å få en "fin" kropp. Man bør aldri høre på hva som blir sagt på Elexia eller SATS. Disse folka er ofte ikke helt hjemme (ja, det finnes unntak). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108024-har-alle-dolere-ferie/page/2/#findComment-635211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 "Kan ikke du komme med argument for at det er best å trene kondis etter styrke igjen? Hvorfor har Elixia konsekvent opplegg for det motsatte?" Dette spørsmålet forstår jeg ikke. Om det ene er bedre enn det andre avhenger tross alt av hva ens mål er. Personlig ville jeg anbefalt en kombinasjon dersom målet er å få en "fin" kropp. Man bør aldri høre på hva som blir sagt på Elexia eller SATS. Disse folka er ofte ikke helt hjemme (ja, det finnes unntak). ok .... ja men da er vi jo ganske enige da ....*S* Det kom ganske klare meldinger om at selvfølgelig var det bare kondis først og styrke etterpå som gjelder. Kombinasjon er bra - eller er det ene bedre enn det andre i noen tilfeller? Kanskje hvis du skal bygge muskler så er kondis før styrke bra? At de på sats og elixia ikke duger er jeg ikke helt enige i. Ikke for folk flest. Kanskje for deg som har god peiling og hvertfall før satset ganske seriøst. Det er jo ogsåp avhengig av akkurat på hvem du treffer på, noen er dårlige mens andre er bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108024-har-alle-dolere-ferie/page/2/#findComment-635275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg har ferie, og fordriver tida med å klø litt sjenert på ballene til høvdingen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108024-har-alle-dolere-ferie/page/2/#findComment-635280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 ok .... ja men da er vi jo ganske enige da ....*S* Det kom ganske klare meldinger om at selvfølgelig var det bare kondis først og styrke etterpå som gjelder. Kombinasjon er bra - eller er det ene bedre enn det andre i noen tilfeller? Kanskje hvis du skal bygge muskler så er kondis før styrke bra? At de på sats og elixia ikke duger er jeg ikke helt enige i. Ikke for folk flest. Kanskje for deg som har god peiling og hvertfall før satset ganske seriøst. Det er jo ogsåp avhengig av akkurat på hvem du treffer på, noen er dårlige mens andre er bra. Hei - hvis du blar litt på forum for Idrett og trening finner du mitt nick ganske hyppig representert over en periode. Jeg spurte og grov om _alt_ og fikk bl.a. forklaringer på hvorfor styrkedelen bør komme først. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108024-har-alle-dolere-ferie/page/2/#findComment-635286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 ok .... ja men da er vi jo ganske enige da ....*S* Det kom ganske klare meldinger om at selvfølgelig var det bare kondis først og styrke etterpå som gjelder. Kombinasjon er bra - eller er det ene bedre enn det andre i noen tilfeller? Kanskje hvis du skal bygge muskler så er kondis før styrke bra? At de på sats og elixia ikke duger er jeg ikke helt enige i. Ikke for folk flest. Kanskje for deg som har god peiling og hvertfall før satset ganske seriøst. Det er jo ogsåp avhengig av akkurat på hvem du treffer på, noen er dårlige mens andre er bra. "ok .... ja men da er vi jo ganske enige da ....*S* Det kom ganske klare meldinger om at selvfølgelig var det bare kondis først og styrke etterpå som gjelder." Generelt, dersom man vil ha en finere kropp, ville jeg valgt omvendt. Altså styrke først og kondis etterpå. Dette for å tømme energilagrene og gå rett på fettforbrenninga med kondistreninga. "Kombinasjon er bra - eller er det ene bedre enn det andre i noen tilfeller? Kanskje hvis du skal bygge muskler så er kondis før styrke bra?" Tja... Skal man bygge muskler ville jeg ikke drevet med noe kondisjonstrening i det hele tatt. Dvs, stepping og oppvarming og den slags er selvsagt sunt uansett, men kondistrening med høy puls ville jeg styrt langt unna. Det brenner bort for mye muskler. "At de på sats og elixia ikke duger er jeg ikke helt enige i. Ikke for folk flest. Kanskje for deg som har god peiling og hvertfall før satset ganske seriøst. Det er jo ogsåp avhengig av akkurat på hvem du treffer på, noen er dårlige mens andre er bra." Her er jeg uenig med deg. Det er tross alt for nybegynnere at disse er ubrukelig. Ved å gi ut ubrukelige programmer, fortelle at folk skal ta 15 rep, si "ja, dette er bra" før personen i det hele tatt har begynt å slite og meget mulig gjør øvelsene feil, er jo grunnen til at 90 % av de som trener (da mener jeg de som trener og ikke de som bare kjøper medlemsskap og gir opp etter to uker) overhodet ikke oppnår noen framgang selv om de trener 3-4 dager i uka i mange år. 2 mnd med meg som trener og de skulle fått bedre resultater enn de får med 2 års trening med SATS sin hjelp. Spesielt irriterendes er det å se personlig trenere gå rundt med kundene sine, og overhodet ikke presse dem. Bare sørge for at de gjør øvelsene og that's it. Kan ikke fatte at enkelte betaler flere hundre kroner per gang for noe som uansett ikke gir dem resultater. Men ja, du har selvsagt rett i at det har mye å si hvem man møter på. Alle er ikke inkompetente, men som SATS folk selv sier: Mange får et to ukers kurs i trening og kropp og skal dermed være kvalifisert til å lære andre å trene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108024-har-alle-dolere-ferie/page/2/#findComment-635292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 "ok .... ja men da er vi jo ganske enige da ....*S* Det kom ganske klare meldinger om at selvfølgelig var det bare kondis først og styrke etterpå som gjelder." Generelt, dersom man vil ha en finere kropp, ville jeg valgt omvendt. Altså styrke først og kondis etterpå. Dette for å tømme energilagrene og gå rett på fettforbrenninga med kondistreninga. "Kombinasjon er bra - eller er det ene bedre enn det andre i noen tilfeller? Kanskje hvis du skal bygge muskler så er kondis før styrke bra?" Tja... Skal man bygge muskler ville jeg ikke drevet med noe kondisjonstrening i det hele tatt. Dvs, stepping og oppvarming og den slags er selvsagt sunt uansett, men kondistrening med høy puls ville jeg styrt langt unna. Det brenner bort for mye muskler. "At de på sats og elixia ikke duger er jeg ikke helt enige i. Ikke for folk flest. Kanskje for deg som har god peiling og hvertfall før satset ganske seriøst. Det er jo ogsåp avhengig av akkurat på hvem du treffer på, noen er dårlige mens andre er bra." Her er jeg uenig med deg. Det er tross alt for nybegynnere at disse er ubrukelig. Ved å gi ut ubrukelige programmer, fortelle at folk skal ta 15 rep, si "ja, dette er bra" før personen i det hele tatt har begynt å slite og meget mulig gjør øvelsene feil, er jo grunnen til at 90 % av de som trener (da mener jeg de som trener og ikke de som bare kjøper medlemsskap og gir opp etter to uker) overhodet ikke oppnår noen framgang selv om de trener 3-4 dager i uka i mange år. 2 mnd med meg som trener og de skulle fått bedre resultater enn de får med 2 års trening med SATS sin hjelp. Spesielt irriterendes er det å se personlig trenere gå rundt med kundene sine, og overhodet ikke presse dem. Bare sørge for at de gjør øvelsene og that's it. Kan ikke fatte at enkelte betaler flere hundre kroner per gang for noe som uansett ikke gir dem resultater. Men ja, du har selvsagt rett i at det har mye å si hvem man møter på. Alle er ikke inkompetente, men som SATS folk selv sier: Mange får et to ukers kurs i trening og kropp og skal dermed være kvalifisert til å lære andre å trene. Det var jo selvsagt styrke først og kondis etterpå jeg hadde hørt. Jeg mixet det. Hvor mye oppvarming bør man da da? For man går vel ikke rett på styrke? Nå trener ikke jeg så mye ren styrke på Elixia - sånn ellers når det gjelder roing og spinning synes jeg intruktørene er gode - men de er jo ofte aktive innen den grenen også. At de som er rundt i styrkesalen kan stinke er jeg enig i. Da jeg trene på Sats fikk jeg en skikkelig instruksjonstime da jeg startet da de satte opp et program tilpasset meg og hva jeg ønsket å trene. På Elixia har de et standard program som alle får. Det hjelper ikke mye egentlig. Du sier du villet unngått kondistrening emd høy puls. Regner du spinning og roing under der også ? For der bruker man jo litt muskler og i tillegg ?? Hvordan går det med din trening nå da? Du burde jo starte som personlig trener!!?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108024-har-alle-dolere-ferie/page/2/#findComment-635325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rufsetufsa Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg har ferie, og fordriver tida med å klø litt sjenert på ballene til høvdingen. Eller på skrotum, kanskje? :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108024-har-alle-dolere-ferie/page/2/#findComment-635333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Det var jo selvsagt styrke først og kondis etterpå jeg hadde hørt. Jeg mixet det. Hvor mye oppvarming bør man da da? For man går vel ikke rett på styrke? Nå trener ikke jeg så mye ren styrke på Elixia - sånn ellers når det gjelder roing og spinning synes jeg intruktørene er gode - men de er jo ofte aktive innen den grenen også. At de som er rundt i styrkesalen kan stinke er jeg enig i. Da jeg trene på Sats fikk jeg en skikkelig instruksjonstime da jeg startet da de satte opp et program tilpasset meg og hva jeg ønsket å trene. På Elixia har de et standard program som alle får. Det hjelper ikke mye egentlig. Du sier du villet unngått kondistrening emd høy puls. Regner du spinning og roing under der også ? For der bruker man jo litt muskler og i tillegg ?? Hvordan går det med din trening nå da? Du burde jo starte som personlig trener!!?? Jeg er litt usikker på hva du mener med roing. Jeg forbinder vel ikke det med kondistrening. Spinning er nok ikke ideelt om man skal bygge mest mulig muskler, i hvert fall ikke om man kliner til med så intensiv trening som er meningen. Men her kan man jo styre selv. Min trening, ja... Joa, har trent nå i ca 3 mnd, forholdsvis jevnt dog har jeg nok skoftet en og annen økt litt oftere enn hva jeg har pleid tidligere. Men jeg tar treninga med knusende ro for tiden. Tenker ikke kosthold eller proteiner, og trener mest for å holde meg i form. Blir ikke noen 105 kg mann igjen Er ca 95 kg nå og helt grei. I det minste fornøyd selv om sixpacken ikke akkurat er framme, ei heller har jeg drevet noe stepping eller den slags så den kommer ikke fram i år. Men formen er helt grei og langt bedre enn hva den var når jeg startet. Så lenge jeg får på meg mine trange jeans og ser helt ok ut kroppselig så er jeg fornøyd Jupp, ikke umulig at jeg tar et PT kurs etter hvert, men det er det å få summet seg til det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108024-har-alle-dolere-ferie/page/2/#findComment-635360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Eller på skrotum, kanskje? :-) Ja, jeg fant mye skrot der. ;-) :renser negla: 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/108024-har-alle-dolere-ferie/page/2/#findComment-635373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.