Gå til innhold

Svigermor kastet middagen min AAAARGGG

Anbefalte innlegg

Gjest Brrrrr

Har et barn som er innlagt på sykehus og jeg har tilbragt den siste uken der. Jeg var hjemmom og lagte meg litt middag, som jeg dessverre ikke fikk tid å spise. Etter mange timer på sykehuset gledet jeg meg til et godt måltid, men hva skjer. Når jeg kommer hjem er svigermor i full sving med å vaske kjøkkenet. Hun påsto det var grisete og ekkelt der. Men det verste var at hun hadde kompostert middagen min. Jeg ble paff og målløs (heldigvis). Synes dere jeg skal gå hjem til henne i morgen og ta en opprenskning ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108063-svigermor-kastet-middagen-min-aaaarggg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere bør kanskje ta dere en prat, ja...

Det var nok i beste mening, men... dere bor nok for nære hverandre. :-)

La henne forstå at dere to har forskjellige 'normer' på hva som er 'grisete' eller ikke. Selv om hun har støv på hjernen behøver ikke du å ha det.

Gjest sissiii

Heisan!

Har selv verdens beste svigermor, en skjønn dame på 70,og nest etter min mann og mine barn er det henne jeg setter størst pris på her i livet :-)

.

Hadde dette vært meg ville jeg nok hatt en oppklarings runde, en aldri så liten liten "oppvask"

.

Men før du tar ett "oppgjør", husk at det er hvordan tingene blir lagt frem som blir avgjørende utfallet i saken.

Det er vel ganske vanlig å ville hjelpe til når noen i familien er syk, så utgangspunktet er vel at hun mente å være snill?

Dersom hun var direkte kritisk mot deg mht kjøkkenhygienen - så synes jeg du har grunn til å være sur. Dersom det bare er du som indirekte føler deg kritisert fordi hun startet aksjonen, så synes jeg vel ikke du har noe å klage over...*s*

Jeg liker heller ikke så godt slik hjelp - men prøver å formidle det mest mulig forsiktig.

Annonse

Gjest Brrrrr

Min svigermor er sjelden her og vi har et kroniskt sykt barn som er mye på sykehus. Hygienen her i huset er det ingenting å si på. Kunne skjønt det dersom det virkelig var grisete her. Men det som stod skittent på benken var satt der samme dagen. Hadde bare ikke hatt tid å satt inn i maskinen.

Det er greit nok at hun vasker, men å kaste nylaget mat synest jeg var litt i grenseland.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...