Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Klarer ikke finne noe forum som går på ledd og beinsmerter, så jeg prøver meg her..

Har i lengre tid(ca 8 år) gått med kontinuerlige smerter i håndledd, og nå i de siste to årene har liknende smerter kommet i ankelledd og knær. Legene har føyset meg vekk med å si at det er senebetennelse som vil forsvinne ved bruk av støttebandasje, men dette har hittil bare forverret smertene.

Det er litt vanskelig å forklare dem, men det gir en følelse av at leddene skal knekke dersom jeg belaster dem på feil måte (knær og ankel) mens i håndleddene går det som en vedvarende "hodepine" som forsterkes enormt ved svak bøying av dem. Det er så gale at jeg ikke kan støtte meg på armlener hvis jeg skal ut av en stol, åpne brusflasker(det går i en viss vinkel)og ved skolearbeid stivner håndledd og fingrer til en slik grad at jeg må gi opp.Dersom jeg sitter i ro i mer enn ti minutter vil knærene bli stive og gi fra seg migrenelignende smerter..Dette lille(?) innlegget har gjort meg stiv nok allerede, og jeg vet at jeg ikke har "musesyke" fordi jeg bruker ikke datamaskinen noe særlig.

Har ofte lurt på om det bare er normalt og at jeg har belastet dem helt feil, eller jeg bare tåler lite og sutrer mye...

Er det noen som kjenner seg igjen, eller kjenner alle seg igjen?

Har også lurt på om det kan være gikt, for det ligger i familien, men da ville jeg vel hatt mye større smerter..Slitsomt er det i hvertfall!!

Alle innlegg og svar blir satt pris på.

PS: jeg spiser fisk og grønnsaker og alt som er sunt, så jeg tror ikke det er en mangelsykdom i den grad..

Hilsen 18 år og begynnende krøpling...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108172-leddsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det du beskriver _kan_ være symptomer på begynnende revmatisme. Men det kan også være endel andre ting. Det er mange lidelser i muskel og skjelett som har liknende symptomer.

Hvis du ikke har vært henvist til revmatolog, vil jeg anbefale deg at du får dette av legen din. Men selvom det du opplever kan være revmatiske smerter, så er det ikke alltid slikt slår ut på prøver før det har gått mange år.

Ellers vil jeg anbefale deg å komme til fysioterapeut for å få råd og hjelp til å kommeigang med trening tilpasset din tilstand. Trening gjør alltid godt, mens passivitet gjør deg stivere og øker smertene.

Lykke til!

Hilsen fra ei som vet av erfaring

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108172-leddsmerter/#findComment-636167
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...