Gå til innhold

Fjerning av Forhud


drit1365380533

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Gode venn!

Det er da mange riter som tilhører en fjern og dyster fortid. Julefeiring, f.eks.

Beste hilsen

Før var du på jordet, nå er du i tillegg på feil jorde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 489
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    77

  • Sør

    69

  • Taj Mahal

    52

  • favn

    23

Mest aktive i denne tråden

Gjest mislykket

Før var du på jordet, nå er du i tillegg på feil jorde :-)

Gode venn!

Ønsker deg en god helg. Ta en pause, og tenk over dine rabiate utspill. Om du etter helgen fremdeles er like trangsynt, får vi snakke sammen igjen.

I mellomtiden: beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Mine gutter ble omskåret 8 dager gamle. De led mye mer av å ta blodprøver som spedbarn enn da de ble omskåret! I hvert fall skrek de mye mer da de tok blodprøvene!! Og det gjorde de flere ganger enn en! Men ser jeg noen innlegg her om at man bør slutte ta blodprøver av barn av den grunn? Derimot ser jeg i fagtidsskrifter at man har oppdaget at sukkervann lindrer smerte når man tar blodprøver- faktisk nesten fjerner smerten - og det forundrer meg ikke, for det har jøder praktisert i mange tusen år. Sterkt søtet vin, riktignok, men søtt.

Du skal ikke fortelle meg at en så stor del av verdens mannlige befolkning fortsetter med sine skikker bare fordi de ikke vet bedre! Dersom de tolererer at noen har forhud, må man også kunne tolerere at andre kulturer fjerner sin. Da snakker jeg selvfølgelig om menn, som i alle kulturer får bedre anledning til å ivareta sine egne interesser enn kvinner gjør. Kvinnelig omskjæring er noe helt annet.

Visste du forresten at gode mannlige muslimer barberer sine underliv? Resten av verden kommer med andre ord etter, der også?

Nei - ta det med ro - omskårne menn er også menn og de er også glade i sex. Har jeg merket noen forskjell, må det være at de synes å like sex enda bedre enn dem jeg kjenner med forhuden i behold?

>>Mine gutter ble omskåret 8 dager gamle. De led mye mer av å ta blodprøver som spedbarn enn da de ble omskåret! I hvert fall skrek de mye mer da de tok blodprøvene!!

Det at de ikke skriker, skyldes en beskyttelsesmekanisme babyer har, som setter dem i en katatonisk? tilstand. Dette på grunn av sjokket ved den intense smerten, derfor blir de helt stille. Det er det sikkert fler her som kan mer om enn meg.

>> må man også kunne tolerere at andre kulturer fjerner sin. Da snakker jeg selvfølgelig om menn

Nei vi snakker om forsvarsløse og vileleøse småbarn.

>>Kvinnelig omskjæring er noe helt annet.

De primitive kulturer som har akseptert kvinnelig seksualitet, har ofte i tillegg omskåret kvinner for å hindre dem _også_ å onanere, så kom ikke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Gode venn!

Ønsker deg en god helg. Ta en pause, og tenk over dine rabiate utspill. Om du etter helgen fremdeles er like trangsynt, får vi snakke sammen igjen.

I mellomtiden: beste hilsen

Gode venn ?

Du trenger ikke svare vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Kjære venn!

Jeg forsøker å hjelpe deg.

Beste hilsen

Sikkert velment, men jeg er utenfor all helbredelse, faktisk har jeg inngått en pakt med djevelen. Djevelen vil at jeg skal skjære av noe for å beseglre pakten, hva syns du jeg skal skjære av ? Jeg var hos frisøren og klippet håret, er det nok ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

>>Mine gutter ble omskåret 8 dager gamle. De led mye mer av å ta blodprøver som spedbarn enn da de ble omskåret! I hvert fall skrek de mye mer da de tok blodprøvene!!

Det at de ikke skriker, skyldes en beskyttelsesmekanisme babyer har, som setter dem i en katatonisk? tilstand. Dette på grunn av sjokket ved den intense smerten, derfor blir de helt stille. Det er det sikkert fler her som kan mer om enn meg.

>> må man også kunne tolerere at andre kulturer fjerner sin. Da snakker jeg selvfølgelig om menn

Nei vi snakker om forsvarsløse og vileleøse småbarn.

>>Kvinnelig omskjæring er noe helt annet.

De primitive kulturer som har akseptert kvinnelig seksualitet, har ofte i tillegg omskåret kvinner for å hindre dem _også_ å onanere, så kom ikke her.

Du er så skråsikker på at dine valg og dine behov for forhud slik at du kan onanere på "din" måte er det eneste gyldige - du hører ikke på andre og er attpåtil fordømmende. Jeg lever i en kultur som har praktisert dette i 4000 år - likevel mener du det er andre som sikkert vet bedre, det vil si, som er mer enig med deg enn med meg.

Men det er jo flott at det er noen som taler deres sak som ikke kan tale sin egen sak eller slett ikke vet bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert velment, men jeg er utenfor all helbredelse, faktisk har jeg inngått en pakt med djevelen. Djevelen vil at jeg skal skjære av noe for å beseglre pakten, hva syns du jeg skal skjære av ? Jeg var hos frisøren og klippet håret, er det nok ?

I tillegg kan du klippe negler og stusse kroppshårene dine, generelt.

Min djevel syns det er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Du er så skråsikker på at dine valg og dine behov for forhud slik at du kan onanere på "din" måte er det eneste gyldige - du hører ikke på andre og er attpåtil fordømmende. Jeg lever i en kultur som har praktisert dette i 4000 år - likevel mener du det er andre som sikkert vet bedre, det vil si, som er mer enig med deg enn med meg.

Men det er jo flott at det er noen som taler deres sak som ikke kan tale sin egen sak eller slett ikke vet bedre!

Kjære venn!

At en kultur har bedrevet noe i over 4000 år er vel ikke argument godt nok for å legitimere praksisen?

Ellers enig.

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er en viss forskjell på menn og smågutter eller babyer.

Hvorfor ikke vente til de kan bestemme selv?

Det spørsmålet får vi aldri svar på, samme hvor mye vi lurer, men jeg tror jeg vet svaret:

Når de er små kan de ikke protestere. Jeg ville like å se dem prøve å omskjære en motvillig 18-åring på nesten to meter like lett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Sikkert velment, men jeg er utenfor all helbredelse, faktisk har jeg inngått en pakt med djevelen. Djevelen vil at jeg skal skjære av noe for å beseglre pakten, hva syns du jeg skal skjære av ? Jeg var hos frisøren og klippet håret, er det nok ?

Gode venn!

Jeg foreslår at du tar dette opp med din fastlege raskest. Ev. kontakt legevakt umiddelbart.

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du er så skråsikker på at dine valg og dine behov for forhud slik at du kan onanere på "din" måte er det eneste gyldige - du hører ikke på andre og er attpåtil fordømmende. Jeg lever i en kultur som har praktisert dette i 4000 år - likevel mener du det er andre som sikkert vet bedre, det vil si, som er mer enig med deg enn med meg.

Men det er jo flott at det er noen som taler deres sak som ikke kan tale sin egen sak eller slett ikke vet bedre!

>>Men det er jo flott at det er noen som taler deres sak som ikke kan tale sin egen sak eller slett ikke vet bedre!

Riktig, i dag taler jeg de vergeløse spebarnas sak. Hva voksne gjør med seg selv er meg helt likegyldig, men ligg unna ungene, så skal jeg la være å bry meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Gode venn!

Jeg foreslår at du tar dette opp med din fastlege raskest. Ev. kontakt legevakt umiddelbart.

Beste hilsen

Tenk på deg selv, gjør ting med deg selv, og la meg i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

>>Men det er jo flott at det er noen som taler deres sak som ikke kan tale sin egen sak eller slett ikke vet bedre!

Riktig, i dag taler jeg de vergeløse spebarnas sak. Hva voksne gjør med seg selv er meg helt likegyldig, men ligg unna ungene, så skal jeg la være å bry meg.

Det er ikke ungene som har vært ditt store poeng her, men barnas rett til å onanere på samme måten som deg! Barnas rett og behov for å se likedan ut som deg og ha samme mulighet som deg. Men det er faktisk mulig at omskårne barn har _andre_ muligheter enn deg på mange andre områder? Muligheter de får takket være foreldrenes valg mens de er barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så skråsikker på at dine valg og dine behov for forhud slik at du kan onanere på "din" måte er det eneste gyldige - du hører ikke på andre og er attpåtil fordømmende. Jeg lever i en kultur som har praktisert dette i 4000 år - likevel mener du det er andre som sikkert vet bedre, det vil si, som er mer enig med deg enn med meg.

Men det er jo flott at det er noen som taler deres sak som ikke kan tale sin egen sak eller slett ikke vet bedre!

At noe 'alltid' har vært sånn eller slik er et svært dårlig argument for å fortsette med det.

Jeg vil rett og slett si at det tyder på en bevisstløs omgang med temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er ikke ungene som har vært ditt store poeng her, men barnas rett til å onanere på samme måten som deg! Barnas rett og behov for å se likedan ut som deg og ha samme mulighet som deg. Men det er faktisk mulig at omskårne barn har _andre_ muligheter enn deg på mange andre områder? Muligheter de får takket være foreldrenes valg mens de er barn?

>>Det er ikke ungene som har vært ditt store poeng her..

et lite selvstendig menneskes rett er vel riktigrere ?

>>Muligheter de får takket være foreldrenes valg mens de er barn?

Jeg syns fremdeles de kan vente til de blir 18 år. Hvorfor slikt hastverk, og ta dem mens de er små ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg kan du klippe negler og stusse kroppshårene dine, generelt.

Min djevel syns det er nok.

Jeg synes det sier mye om deres verdisyn når dere uten videre gjør narr av, håner, andres tro fordi dere selv ikke har noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Kjære venn!

At en kultur har bedrevet noe i over 4000 år er vel ikke argument godt nok for å legitimere praksisen?

Ellers enig.

Beste hilsen

Svenskene brente 3000 hekser på 200 år, godt det ikke ble en vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noe 'alltid' har vært sånn eller slik er et svært dårlig argument for å fortsette med det.

Jeg vil rett og slett si at det tyder på en bevisstløs omgang med temaet.

Nei - men det viser at man har andre grunner for å følge en praksis enn den slags grunner dere tillater i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det sier mye om deres verdisyn når dere uten videre gjør narr av, håner, andres tro fordi dere selv ikke har noen.

Enig med deg. Det er dårlig å håne folk for deres tro.

Akkurat som det er tåpelig å håne folk med psykiske diagnoser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...