Gå til innhold

Fjerning av Forhud


drit1365380533

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Selvfølgelig kan jeg oversette det - men det mangler kilde - hvem har skrevet det og i hvilken sammenheng?

Forhuden blir forøvrig ikke revet av, men skåret av med en uhyre skarp kniv. Av en spesialutdannet mann.

Forhuden blir revet av på babyer, og den sitter fast på samme måte som negler sitter fast. Etter avriving og klipping blør glans og barnet går som regel i sjokk. Jeg kan vise deg blodige bilder og film med lyd, hvis du har hjerte til å høre på de intense smertehylene fra et 8 dager gammelt barn. Hvem er det som skal lures ? Jeg har mer på lager hvis det fremdeles er tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 489
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    77

  • Sør

    69

  • Taj Mahal

    52

  • favn

    23

Mest aktive i denne tråden

Barna får tilgang til å tilhøre en kultur, et folk,en religion, ha tilhørighet på tvers av landegrenser og det er ikke lite! Man har noe felles - og jeg må jo si at når jeg sitter her og diskuterer slik som jeg har gjort her i dag, skal det bli godt å komme til sine egne i kveld og oppleve at man er del i en større sammenheng. Jeg tror ikke jeg gjør mine sønner noen tjeneste ved å sette dem utenfor den sammenhengen! Tvert imot - etter å ha lest det dere kan få dere til å skrive om andre menneskers overbevisninger og tro, enten det er kristne, jøder eller muslimer. Eller sihker og hinduer og hva som helst annet enn deres egen tro - "det moderne mennesket som har eneretten på å forstå sammenhengene i tilværelsen" -dere beskylder meg for å argumentere i ring, men det hele koker ned til deres egen manglende toleranse for at andre velger noe dere selv ikke ville ha valgt.

Jeg er heldigvis innskrevet i opplysningen, et veiskille i menneskets historie hvor blant annet individets rettigheter kommer på agendaen.

Å være opplyst har nær forbindelse med å tenke selv.

Jeg kan derfor ikke uten videre akseptere at du / dere skjærer i og fjerner deler av forsvarsløse babyers og smågutters kjønnsorganer.

En 'tro' som aktivt påbyr foreldrene noe slikt stiller jeg spørsmål ved.

Argumentasjonen din? Den finnes ikke. Tro er ensbetydende med mangel på fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Barna får tilgang til å tilhøre en kultur, et folk,en religion, ha tilhørighet på tvers av landegrenser og det er ikke lite! Man har noe felles - og jeg må jo si at når jeg sitter her og diskuterer slik som jeg har gjort her i dag, skal det bli godt å komme til sine egne i kveld og oppleve at man er del i en større sammenheng. Jeg tror ikke jeg gjør mine sønner noen tjeneste ved å sette dem utenfor den sammenhengen! Tvert imot - etter å ha lest det dere kan få dere til å skrive om andre menneskers overbevisninger og tro, enten det er kristne, jøder eller muslimer. Eller sihker og hinduer og hva som helst annet enn deres egen tro - "det moderne mennesket som har eneretten på å forstå sammenhengene i tilværelsen" -dere beskylder meg for å argumentere i ring, men det hele koker ned til deres egen manglende toleranse for at andre velger noe dere selv ikke ville ha valgt.

Her har du nok å lese:

http://www.fathermag.com/health/circ/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.jewsagainstcircumcision.com/

Sorry mac, men nå måtte jeg bare komme med denne :-)

Kommentar ?

Jeg har selvfølgelig sendt en mail dit - til Gillian - en kvinne, dersom hun skulle være den rabbineren du har nevnt, er dette en reformert rabbiner. Dette er en amerikansk retning innen jødedommen som ikke representerer hovedstrømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i dine øyne at dette er grotesk! Tro meg, for dem som kommer fra områder der man omskjærer, er det grotesk å _ikke_ gjøre det og menn med forhud ser man på som kvalme.

Sese... du greide ikke å holde deg lenger: 'menn med forhud ser man på som kvalme'.

I denne diskusjonen er det _ingen_ som har kalt omskårete menn for noe som helst ufint.

Litt av en tro og tradisjon og tro du dyrker!

I rest my case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhuden blir revet av på babyer, og den sitter fast på samme måte som negler sitter fast. Etter avriving og klipping blør glans og barnet går som regel i sjokk. Jeg kan vise deg blodige bilder og film med lyd, hvis du har hjerte til å høre på de intense smertehylene fra et 8 dager gammelt barn. Hvem er det som skal lures ? Jeg har mer på lager hvis det fremdeles er tvil.

NÅ GIR DU DEG!!! DET DU PÅSTÅR ER DIREKTE LØGN!!!

Dersom du vil argumentere på denne måten, - jeg mangler ord. Jeg vet at jøder ikke gjør det på denne måten, og ikke muslimer heller. Det omskjæring, ikke avriving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heldigvis innskrevet i opplysningen, et veiskille i menneskets historie hvor blant annet individets rettigheter kommer på agendaen.

Å være opplyst har nær forbindelse med å tenke selv.

Jeg kan derfor ikke uten videre akseptere at du / dere skjærer i og fjerner deler av forsvarsløse babyers og smågutters kjønnsorganer.

En 'tro' som aktivt påbyr foreldrene noe slikt stiller jeg spørsmål ved.

Argumentasjonen din? Den finnes ikke. Tro er ensbetydende med mangel på fornuft.

Dersom tro er ensbetydende med mangel på fornuft, har ikke vi mer å snakke om.

Din toleranse for oss som mener noe annet enn deg er imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sese... du greide ikke å holde deg lenger: 'menn med forhud ser man på som kvalme'.

I denne diskusjonen er det _ingen_ som har kalt omskårete menn for noe som helst ufint.

Litt av en tro og tradisjon og tro du dyrker!

I rest my case.

Neida, jeg nevner det fordi man her jo ser på omskjæring som kvalmt, altså kan det også gå andre veien. Men da er man altså ufin?

I rest my case, too.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom tro er ensbetydende med mangel på fornuft, har ikke vi mer å snakke om.

Din toleranse for oss som mener noe annet enn deg er imponerende.

Overbevis meg... er tro forenlig med fornuft? Vennligst bruk argumenter, ikke påstander.

At jeg er lite tolerant er direkte pisspreik. Jeg utviser atskillig større toleranse overfor deg enn du gjør for meg. Hvis du leser innleggene mine en gang til, vil du se at i motsetning til deg er jeg ikke interessert i å kritisere motdebattanten som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

DETTE ER FEIL!!

Grunnen er religiøs - og den samme for jøder og muslimer - den er en pakt mellom Gud og mennesker. Punktum.

At kristne sekter var imot onani og brukte denne praksisen for å fremme sin sak, eller at du nå er imot omskjæring og derfor tviholder på at dette er mot onani, og ikke går til kildene for det (1.Mosebok 17,7-14), for stå for din egen regning. Dere har bare gjort dere opp en mening - og nåde oss som kommer med en annen, dere har bestemt at dette er lemlestelse - og mener vi eller praktiserer vi noe annet, er det jo fordi vi er underlagt våre menn eller er dumme på andre måter.

Det er jo selvsagt dere som har helt rett.Nøytrale og objektive.

Hei!

Bare e n ting:

...ser du at den argumentasjonen du bruker også kan bli brukt av dem som praktiserer omskjæring av kvinner?

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

NÅ GIR DU DEG!!! DET DU PÅSTÅR ER DIREKTE LØGN!!!

Dersom du vil argumentere på denne måten, - jeg mangler ord. Jeg vet at jøder ikke gjør det på denne måten, og ikke muslimer heller. Det omskjæring, ikke avriving.

Jeg beklager, men dette er fakta, ikke noenjeg finner på, jeg har spart denne til det ble nødvendig:

Ikke se på dette om du er en svak sjel, det er opptak fra sykehus i USA, en informasjonsserie for å informere om hvordan inngrepet foregår. De to filmene er hjerteskjærende men akk så representative.

http://www.cirp.org/library/procedure/plastibell/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg har selvfølgelig sendt en mail dit - til Gillian - en kvinne, dersom hun skulle være den rabbineren du har nevnt, er dette en reformert rabbiner. Dette er en amerikansk retning innen jødedommen som ikke representerer hovedstrømmen.

Ja det er fint.

En reformert ? Til det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har stillt deg spørsmål du ikke greier/vil svare på, pga. din egen stolthet. Du vet selv jeg har rett, men vil ikke innrømme det. Det som vel traff spikeren på hodet her, var at jeg påpekte at DU uansett ikke hadde hatt noe du skulle ha sagt.

Kall det gjerne frekt, du kunne like gjerne latt vær å svare meg til å begynne med, eller svart at du ikke vil svare på personlige spørsmål. Det hadde jeg godtatt. Isteden blir du sint, og da viser du bare enda tydligere at du ikke har NOE fornuftig å komme med i denne saken.

Nå er det igrunn det samme om du vil diskutere med meg eller ikke. For dine gutter er det for sent uansett, så du får bare leve videre i troen.

Etter min mening burde det du/dere har gjort vært straffbart.

Nå var det mange som svarte på mine innlegg, og da hoppet jeg glatt over fjortisinnleggene dine ;)

Har heller ikke lest alt som står i de jeg svarer på. Når du er så kasen, så gidder jeg ikke bruke min energi på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det sier mye om deres verdisyn når dere uten videre gjør narr av, håner, andres tro fordi dere selv ikke har noen.

Det er ikke noe galt med troen.

Det er handlingen "omskjæring av barn uten medisinsk grunn" som jeg tar avstand fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager, men dette er fakta, ikke noenjeg finner på, jeg har spart denne til det ble nødvendig:

Ikke se på dette om du er en svak sjel, det er opptak fra sykehus i USA, en informasjonsserie for å informere om hvordan inngrepet foregår. De to filmene er hjerteskjærende men akk så representative.

http://www.cirp.org/library/procedure/plastibell/

Ja, dette er det leger som står for, ulv. Det er ikke slik det gjøres i rituelle omskjæringer i jødiske sammenhenger. Barnet holdes dessuten av en voksen, trygg mann. Og man klipper ikke slik jeg så det av bildene, jeg har mange ganger spurt meg selv hvorfor leger skal klusse med dette på sin egen måte i stedet for å gjøre det slik jøder gjør det. Ikke ett sting, engang!

Dett er ikke en religiøs omskjæring.

Filmen har ikke jeg programvare til å få se, så vidt jeg skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overbevis meg... er tro forenlig med fornuft? Vennligst bruk argumenter, ikke påstander.

At jeg er lite tolerant er direkte pisspreik. Jeg utviser atskillig større toleranse overfor deg enn du gjør for meg. Hvis du leser innleggene mine en gang til, vil du se at i motsetning til deg er jeg ikke interessert i å kritisere motdebattanten som person.

Jeg har heller ikke kritisert noen motpart som person. Ser jeg ingen grunn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, dette er det leger som står for, ulv. Det er ikke slik det gjøres i rituelle omskjæringer i jødiske sammenhenger. Barnet holdes dessuten av en voksen, trygg mann. Og man klipper ikke slik jeg så det av bildene, jeg har mange ganger spurt meg selv hvorfor leger skal klusse med dette på sin egen måte i stedet for å gjøre det slik jøder gjør det. Ikke ett sting, engang!

Dett er ikke en religiøs omskjæring.

Filmen har ikke jeg programvare til å få se, så vidt jeg skjønner.

Foretas det en _full_ omskjæring i jødisk sammenheng ?

Den lille teksten jeg ba deg oversette tyder på det. Jødiske menn på min egen alder viser tegn på at det blir gjort, og da _må_ forhuden rives løs !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretas det en _full_ omskjæring i jødisk sammenheng ?

Den lille teksten jeg ba deg oversette tyder på det. Jødiske menn på min egen alder viser tegn på at det blir gjort, og da _må_ forhuden rives løs !

Er litt usikker på hva du mener med "full omskjæring"...kan du ikke spørre de jødene du nevner om dette? Men jeg har sett at de barna som er omskåret på sykehuset, gjerne på barselavdelingen, har mye mindre forhud igjen enn mine barn, som er rituelt omskåret. Dersom det var noe opplysende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bare e n ting:

...ser du at den argumentasjonen du bruker også kan bli brukt av dem som praktiserer omskjæring av kvinner?

Beste hilsen

Nei - egentlig ikke - fordi alle vel er enige om at når man omskjærer kvinner, handler det om gamle tradisjoner som man har beholdt selv etter at man ble omvendt til islam, evt. kristendommen, dersom det praktiseres i de områdene, også, noe jeg ikke vet, men vel ikke tror...

For omskjæring av menn i jødedommen og islam har man helt konkrete skriftsteder. Jeg synes vel man kan være enige om at slike skriftsteder ikke finnes når det gjelder kvinnelig omskjæring? Da er det en tradisjon man forsøker å fjerne, og det kan ta en generasjon eller to - lang tid, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...