Gå til innhold

Lurer og lurer....


varga1365380532

Anbefalte innlegg

jeg får zyprexa for å sove og det funker kjempefint. Da sovner jeg istedet for å bruke natten på å rydde, vaske og ommøblere, slik at jeg våkner uthvilt og i god form, i stedet for å bli utslitt og dypt deprimert av å ha fått for lite søvn:)

zyprexa er en fin ting

Bra at det fungerer med zyprexa :)

Ps. Jeg er ikke oppstemt nå, ikke unormalt i alle fall. :)

Har "bare" snudd døgnet. Skal til pskyken på mandag så jeg spør nok om noe å sovne på. Tolvon, kanskje. Har kun brukt zopiklon/imovane før og da blir jeg nesten slått ut og får _den_ stålånden om morran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest oppogned

jeg får zyprexa for å sove og det funker kjempefint. Da sovner jeg istedet for å bruke natten på å rydde, vaske og ommøblere, slik at jeg våkner uthvilt og i god form, i stedet for å bli utslitt og dypt deprimert av å ha fått for lite søvn:)

zyprexa er en fin ting

Det er ikke det jeg har fått. Blir man ikke avhengig etter hvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drops1365380397

Det er ikke det jeg har fått. Blir man ikke avhengig etter hvert?

Nei, man blir ikke avhengig av Zyprexa. Hvis jeg slutter med Zyprexa'n blir jeg syk igjen, så jeg er "avhengig" av den for å være "frisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogned

Nei, man blir ikke avhengig av Zyprexa. Hvis jeg slutter med Zyprexa'n blir jeg syk igjen, så jeg er "avhengig" av den for å være "frisk".

Da skal jeg spørre om det neste gang jeg er hos legen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varga1365380532

Skal på iongen måte moralisere, men komme med et lite tips.

Viss dere har bipolar lidelse er det SVÆRT viktig med en stabil og god søvn rytme.

Bipolare har lett for og snu døgnet, dette er desverre med på å utløse sykdomsperioder.

Ser dere sitter oppe hele natten, ikke lurt :-)

mvh

Hei:)

Du har helt rett...sove om natten og våken om dagen...du du skal ikke moralisere...helt rett*smiler*

Men takk for tipset;)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

varga1365380532

Mårn mårn. ;)

Begynner å lure på om jeg skal legge meg snart. Hanen har sluttet å gale her. hehe :)

Psykiateren min pleier å notere.

Lurer på om han hadde reagert om jeg også dro opp en notatblokk? :)

Tror man kan tolke en noterende pasient som engasjert, interessert og en som vil ha utbytte av timen.

Ellers er det en fin teknikk å oppsummere hva man har gjennomgått og kommet fram til i slutten av timen. Hvis ikke behandleren tar initiativ til dette selv kan en spørre om det.

Hei igjen:)

Da har jeg vært hos psykologen og han ville ha en time til med meg*deilig*Og han vil ha meg på medisiner...men det får vi se,har for tiden full nekt.Jeg fikk i alle fall forklart hva slags behandling jeg ønsker og tror på, og bedre forklaring på diagnose som er boarderline og muligens bipolar. Føltes som en bra time:) Spørsmålet om videre behandling er ikke avgjort, og det er helt ok.

En liten tanke er at disse menneskene som erklærer folk gale rett som det er, tar sommerferie...er ikke det galskap så vet ikke jeg...Tror ikke det er noen særlig plan å være uten psykolog i 2mnder akkurat nå, men jeg er vel ikke alene om det....

Var kjempekos å skrive med deg i natten. Håper du har en like god dag som natt:)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

Da har jeg vært hos psykologen og han ville ha en time til med meg*deilig*Og han vil ha meg på medisiner...men det får vi se,har for tiden full nekt.Jeg fikk i alle fall forklart hva slags behandling jeg ønsker og tror på, og bedre forklaring på diagnose som er boarderline og muligens bipolar. Føltes som en bra time:) Spørsmålet om videre behandling er ikke avgjort, og det er helt ok.

En liten tanke er at disse menneskene som erklærer folk gale rett som det er, tar sommerferie...er ikke det galskap så vet ikke jeg...Tror ikke det er noen særlig plan å være uten psykolog i 2mnder akkurat nå, men jeg er vel ikke alene om det....

Var kjempekos å skrive med deg i natten. Håper du har en like god dag som natt:)

Mvh

Ja, det er mye galskap i psykiatrien. :()

Ikke tilbud i sommerferien betyr bokstavelig talt 'liv og død' for enkelte.

En er heldig om en har noen rundt seg til å følge med og passe på. Blir det for ille får en kontakte legevakt.

Leser innimellom tastinga her, skal opp til eksamen i morgen. :gulp:

Mandag skal jeg ta avskjed med min gode psykiater. Blir litt trist, men jeg kommer antagelig til å flytte så da må det til.

Får håpe du får den hjelpa som du tror er best for deg.

Sommerferie eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varga1365380532

Ja, det er mye galskap i psykiatrien. :()

Ikke tilbud i sommerferien betyr bokstavelig talt 'liv og død' for enkelte.

En er heldig om en har noen rundt seg til å følge med og passe på. Blir det for ille får en kontakte legevakt.

Leser innimellom tastinga her, skal opp til eksamen i morgen. :gulp:

Mandag skal jeg ta avskjed med min gode psykiater. Blir litt trist, men jeg kommer antagelig til å flytte så da må det til.

Får håpe du får den hjelpa som du tror er best for deg.

Sommerferie eller ikke.

Hei igjen:)

Helt enig med deg...man er heldig om man har noen i nærheten! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten mannen min og to nære venninner i nabolaget...utrolig heldig sånn:)

Du må ha masse lykke til med eksamen i morra...glad det ikke er meg*smiler* Lyst til å fortelle hva du skal opp i? Skal krysse tærne for deg i morra jeg(bruker fingre på tastene ;) )

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

Helt enig med deg...man er heldig om man har noen i nærheten! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten mannen min og to nære venninner i nabolaget...utrolig heldig sånn:)

Du må ha masse lykke til med eksamen i morra...glad det ikke er meg*smiler* Lyst til å fortelle hva du skal opp i? Skal krysse tærne for deg i morra jeg(bruker fingre på tastene ;) )

Mvh

Det er eksamen i sosialt arbeid.:)

Takk for lykkeønskningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...