Gå til innhold

Visdomstenner....au


Tamera

Anbefalte innlegg

I litt over to døgn har jeg hatt ganske sterke smerter pga en visdomstann som vokser fram i overkjeven.

Den framste delen er av tannen har kommet ut et godt stykke, men den bakerste delen presser noe voldsomt. Smertene er spesielt sterke når jeg våkner, veldig vondt å bare forsøke å åpne munnen. Utover dagen blir det noe bedre, men har vondt på helt venstre siden av ansiktet, i øret og det er kjempevondt å svelge. Greier såvidt å spise. Er litt hoven også, og området rundt tannen er rødt. Har tatt to paralgin forte i dag, men føler at det ikke virker så veldig bra mot slike smerter.

Er det en type smertestillende som er bedre for tannpine..?

Smertene virker som om de blir verre og verre, og jeg frykter at det skal være enda verre i morgen. Finnes det en tannlegevakt i Oslo som er åpen på søndager? Er det dumt å dra på tannlegevakten med smerter pga visdomstann slik at jeg bør vente til mandag uansett? Kan noen si meg ca. hvor mye det vil koste å få visdomstanna fjernet (fattig student..)?

Vet ikke noen svarer her i helgene, men håper alikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tamera:-)

Å få tenner er ikke noe godt nei. Husker selv da jeg fikk mine visdomstenner. Den ene vokste aldri helt ut å måtte trekkes.

Når det gjelder Paralgin forte så fungerer ikke disse så bra mot tannsmerter. Ring legevakta eller tannlegevakta å hør om du kan få Brexidol(tror det var det de het) av dem. Det fungerer helt fantastisk. Smertene var borte på bare en kort stund. Jeg fikk disse uten problemer av legevakta.

Lykke til med tannsmertene dine. Håper det går over snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Hei Tamera.

Når visdomstenner bryter frem oppstår det ofte betennelser i vevet rundt tannen. Dette kan være riktig plagsomt, men enkelt å behandle.

Senere bør det vurderes om tannen skal fjernes. Oslo kommunale tannlegevakt er åpen i helgen. Der er de flinke og effektive.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest billig?????

Husker jeg ble overraska over at det var ganske billig å få trekt visdomstann. Tror jeg betalte rundt 5-600 kroner for et par år sia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...