anelia Skrevet 26. november 2000 Del Skrevet 26. november 2000 Heisan! Jeg har nå lagt bak meg en nesten 10 år lang periode med spiseforstyrrelser. I ettertid av dette har jeg mange tanker om hva slags skader jeg kan ha påført kroppen min. En av disse gjelder tungmetaller. I en av mine bulimiske perioder var nemlig pasta noe av det jeg "kicket" mest på. Jeg kunne spise opp til 4 pakker spaghetti om dagen, og at for at oppkokningen skulle skje fortest mulig, brukte jeg som regel varmt vann fra springen. Jeg kastet senere opp spaghettien, men var heller ikke spesielt flink til å få opp alt. Denne spaghetti-perioden varte i ca. 1,5 år, ellers var det stort sett mer ferdigmat jeg spiste. Det jeg lurer på er altså om jeg har fått i meg skadelig store mengder tungmetaller? Hvilke skader disse kan gjøre på kroppen min? Om de kan føre til sykdommer som kreft, nervesykdommer el.l? Om stoffene etterhvert fvil forsvinne u av kroppen? Om det er noe jeg kan gjøre for å kvitte meg med dem? Om de kan påvirke et foster ved en senere graviditet? Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10892-tungmetaller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 26. november 2000 Del Skrevet 26. november 2000 Kjære anelia. Jeg tror ikke at du har fått i deg store doser tungmetaller slik du beskriver dine spisevaner. Varmt vann fra springen kan av og til føre til et høyere inntak av kobber (fra kobberrør). Dette kan enkelt måles fra en blodprøve. Når det gjelder tungmetaller kan håranalyse være en måte å undersøke nivået av disse på. Hårmineralanalyse kan være unøyaktig på mange områder, men i følge undersøkelser kan det brukes for å teste nivået av tungmetaller (og visse faste legemidler). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10892-tungmetaller/#findComment-56002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.