Gå til innhold

Kikhoste - til legen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt forkjølelse den siste uken. Men de siste nettene har jeg fått sterke hosteanfall. Jeg får ikke tid til å trekke pusten mellom hostene. Jeg har lite slim, men en stund etter anfallet kommer det litt. Har ellers kommet meg av forkjølelsen. Jeg lurte på om dette kan være kikhoste. Det er mange som har det her fortiden, søsteren min hadde det i sommer. Hun hadde lignene symptomer, men gikk til legen for sent til å få behandling.

Jeg lurer på om jeg bør gå til legen så tidlig eller vente for å se det ann. Jeg arbeider på sykehus (intensivavd) og vil helst unngå å smitte pasienter, men føler meg ikke så syk. Det er bare disse hosteanfallene!! Burde jeg holde meg hjemme fra arbeid eller ??? håper på raskt svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10911-kikhoste-til-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Det er ikke så vanlig med kikhoste,men hvis det er mange som har dette i din nærhet bør du av hensyn til jobben din få sjekket dette.Legen din bør vurdere om det er nødvendig å sykemelde deg,eller om infeksjonen er forenlig med arbeid på intensivavd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10911-kikhoste-til-legen/#findComment-56451
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...