Gjest jente 31 Skrevet 26. november 2000 Del Skrevet 26. november 2000 Jeg har hatt mye hodepine opp gjennom årene siden jeg var kun 10 år. Jeg ble undersøkt ved EEG da jeg var 12 år da jeg har ei søster med epilepsi. Men den var normal. Jeg er stram i muskulaturen og har veldig vondt i bakhodet/nakken. Jeg løper/jogger 1 til 3 turer i uken a 8 km. Dette har jeg gjort de siste 8 årene. Jeg bruker cipramil mot depresjon og zyrtec mot eksem. Er relativt bra mot dette per i dag, men når hodepinen setter inn som værst blir jeg deprimert da jeg ikke klarer å fungere normalt. Jeg kan ha sterk hodepine i 14 dager i strekk. Jeg har prøvd akupunktur, fysioterapi, manuellterapi, kiropraktor, psykomotorisk, fotsoneterapi, aromamassasje, kopping. Så som du skjønner blir jeg desperat av å ha hodepine/smerter. Jeg har opp igjennom årene brukt fryktelig masse penger på helsen min. Jeg er student og er avhengig av å fungere for å henge med. Som smertestillende tabeletter bruker jeg mest Ibux, men om jeg tar 3 tabeletter i gangen blir jeg ikke fri hodepinen. Da dette er såpass kronisk får jeg ikke paralgin forte av legen min da han er redd jeg kan misbruke dem. Jeg blir av og til fryktelig redd når hodepinen setter inn som værst og tenker på hjernesvulst og blokkering av blodkar opp til hode. Tror du det finnes hjelp å få for meg? Hva vil du råde meg til å gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10925-ogs%C3%A5-hodepine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 26. november 2000 Del Skrevet 26. november 2000 Kjære jente 31 ! For det første vil jeg påpeke at det ikke høres ut som at det er noen som helst mistanke om farlige årsaker så som svulst eller blokering av blodårer, det må vel være temmelig sikkert med en så lang sykehistorie. Så punkt 1 er at du bør overbevise deg selv om at du ikke trenger være redd for slike ting, det bare forverrer smertene. Dernest høres det jo ut som at du har prøvd det meste, og jeg går ut fra at du ikke bruker smertestillende daglig og helst ikke mer enn et par ganger i uka (hvis du gjør det, bør du gjøre et alvorlig forsøk på å trappe ned det). Sarotex i en liten kveldsdose kan hjelpe mange med denne type hodepine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10925-ogs%C3%A5-hodepine/#findComment-56134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.