laffe21 Skrevet 27. november 2000 Del Skrevet 27. november 2000 Hei og takk for fin tjeneste her på doktoronline. I sommer fikk jeg plutselig en voldsom allergis reaksjon. Halsen ble tett, jeg klødde i øynene, de ble hovne og rød, og jeg fikk eksen over stort sett hele kroppen, værst på hendene i ansiktet. Jeg var så hoven at jeg nesten ikke kunne se, det klødde og svidde. Jeg gikk til min allmenlege som ga meg clarityn. Dette hjalp noe, men jeg var plaget resten av sommeren. Da jeg kom til Trondheim der jeg studererer ( jeg bor i Oslo) gikk jeg til hudlege og ble testet mot allergi, men fikk ikke utslag på noe. Jeg fikk henvisning videre der de skulle sjekke meg i såkalte allergisekker..hva er dette? En lege her foreslo at jeg kunne være allergisk mot muggsopp (jeg hadde mye eksem som barn , spesielt om vinteren/våren) , dette stemt godt overens med da jeg var hjemme for en uke siden og besøkte en venninne. jeg begynte å klø i øynene med en gang jeg kom inn døra, men det ga seg litt etterhvert. hun fortalte at det hadde vært en mann de og måt forekomsten av muggsopp i veggene og de hadde funnet at det var masse!! men det forklarer fortsatt ikke hvordan min allergi i sommer ble værst utendørs. En annen ting er at jeg ikke fikk utslett/eksem før 3-4 dager ETTER at jeg dro derfra. Kan det derfor være noe annet jeg reagerer på? Jeg merker ikke noe i det huset jeg bor i nå. Hva tror du er sannsynlig at jeg reagerer på? og vil clarityn hjelpe meg? eller bør jeg dra til sykehuset for videre utredning? Jeg må tilføye at jeg er 21 år, røyker ikke og ellers frisk og rask 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10946-allergi-mot-hva/ Del på andre sider Flere delingsvalg…