Gjest Med puppen på vranga Skrevet 27. november 2000 Del Skrevet 27. november 2000 Har noen spørsmål til om Kira/johannesurt.(Det er vel det samme?) Hvor lang tid går det fra en begynner å innta naturmidlet, inntil en kan tenkes å få virkning? Kan man bruke dette midlet over lang tid, eller bør en ha et opphold? Er det noe tidspunkt på dagen en bør ta det? Finnes det noen andre gode naturmidler en kan ta (evt som supplement til førstnevnte?) som kan hjelpe på lett nedstemthet? Takker for svar, og for en flott side! Vennlig hilsen fra "med puppen på vranga". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10989-om-johannesurt-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jin Skrevet 28. november 2000 Del Skrevet 28. november 2000 hei hei. Var hos legen i dag og fikk cipramil mot min depresjon da jeg hadde brukt kira/johannesurt i snart 2 måneder uten effekt. Ble faktisk værre av det. Fortalte legen det og hun mente det at det er del bivirkninger med de som de er klar over. Dette kommer frem først nå etter at kanskje mange tusen har forsøkt det i stedet for vanlige antidepressiva. Dette er virklig synd da jeg er veldig opptatt av bivirkninger og avhengighet. Men i det minste vet man mulige bivirkninger på antidepressiva, det vet man ikke sikkert om Kira. Iallefall jeg fikk ingen effekt av de, har du brukt de en måneds tid uten virkning er det ingen hensikt. Håper dette var til litt hjelp iallefall. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10989-om-johannesurt-igjen/#findComment-57021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 30. november 2000 Del Skrevet 30. november 2000 hei hei. Var hos legen i dag og fikk cipramil mot min depresjon da jeg hadde brukt kira/johannesurt i snart 2 måneder uten effekt. Ble faktisk værre av det. Fortalte legen det og hun mente det at det er del bivirkninger med de som de er klar over. Dette kommer frem først nå etter at kanskje mange tusen har forsøkt det i stedet for vanlige antidepressiva. Dette er virklig synd da jeg er veldig opptatt av bivirkninger og avhengighet. Men i det minste vet man mulige bivirkninger på antidepressiva, det vet man ikke sikkert om Kira. Iallefall jeg fikk ingen effekt av de, har du brukt de en måneds tid uten virkning er det ingen hensikt. Håper dette var til litt hjelp iallefall. Hilsen Kjære jin. Det er gjort en rekke forsøk med tilsammen over 3000 personer på virkningen av johannesurt. Noen av disse studiene sammenligner johannesurt med vanlige antidepressiva. Forekomsten av bivirkninger har vært ca. halvparten av det man ser med legemidler og noe høyere enn hos de som får narremedisin. En erfaring er likevel at alt som virker også kan gi bivirkninger hos enkelte. De siste årene har vi erfart at johannesurt kan påvirke omsetningen av viktige legemidler og jeg anser dette for å være et større problem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10989-om-johannesurt-igjen/#findComment-57395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 30. november 2000 Del Skrevet 30. november 2000 Kjære "med puppen på vranga". Kira et et produkt (godkjent naturlegemiddel) av johannesurt.Virkningen kommer etter noen dager og først etter ca 3 uker har man full effekt. Det finnes i dag ingen sikker tidsbegrensning på bruken. En rekke studier viser en antidepressiv effekt, men såkalte langtidsstudier er mangelvare. Jeg synes derfor du skal rådføre deg med en lege eller erfaren naturterapeut om hvor lenge du skal fortsette. Du kan ta johannesurt både om morgenen og kvelden. Johannesurt egner seg ikke så godt sammen med andre preparater pga faren for interaksjoner. Regelmessig mosjon og tilstrekkelig dagslys er andre naturlige behandlingsformer som kan motvirke depresjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10989-om-johannesurt-igjen/#findComment-57399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.