Gå til innhold

overømfintlig tann


mauren

Anbefalte innlegg

jeg var hos tannlegen og skulle båre i ene seksårsgjekselen min. Til tross for at jeg hadde fått tre sprøyter (max dose) med bedøvelse hoppet jeg i stolen av smerte. Tannlegen ble fortvilet og jeg ble fortvilet. Det var ikke lett for henne å jobbe når jeg kvapp hele tiden - hun kvapp jo av min kvepping. Hun måtte til slutt gi opp og legge i en midlertidig fylling. Hun sa at tannen var overømfintlig, slik at ingen bedøvelse ville hjelpe på tannen. Betyr det at jeg er nødt til å lide meg gjennom en slik smertefull båring? Jeg skal trekke begge visdomstennene på den siden også, går det an å bli dopet totalt ned (narkose eller noe) og ta alt i samme slengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei mauren.

Får jeg utbringe et *sukk* med deg.

Ømfintlige tenner er et problem, både for den stakkars pasienten og for tannlegen.

Det kan være lurt å gå veien om en midlertidig fylling og gi et smertestillende medikament før neste behandling.

Jeg ønsker dere begge lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...