Gå til innhold

lurer på....

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 34 år,for tiden på yrkesrettet attføring grunnet kronisk betennelse i skulder . Har vært på attføring i nesten fire år.De førtste årene av utdannelsesperioden gikk veldig bra og jeg så lyst på framtida,men det siste året har vært veldig slitsomt.

Skal ikke belemre deg med mine helseproblemer men kan si så mye at det er ting som ikke har noen befatning med min opprinnelige diagnose ,som gjorde at jeg i sin tid fikk innvilget attføring.

Jeg innser nå at jeg ikke har særlig mye i yrkeslivet å gjøre ,men jeg lurer på hvordan jeg skal ta opp dette med min fastlege(fikk ny lege for et par år siden).Har vært hos legen og tatt opp det som plager meg og føler at jeg møter stor forståelse,men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få sagt at jeg ønsker å søke om uførepensjon.Er heller ikke helt sikker på om min nye lege er klar over at jeg er på attføring.(jeg har aldri nevnt det for ham,men det er kanskje noe han automatisk får beskjed om som fastlege?)

Da jeg ble innvilget attføring måtte jeg igjennom en grundig vurdering hos rådgivende trygdelege,stemmer det at jeg ved en eventuell uføresøknad slipper en ny "runde" hos trygdelege pga. dette?

Håper du har tid til å svare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11018-lurer-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du kan når som helst søke om uførepensjon, søknadsskjema får du på trygdekontoret.

Trygdekontoret sender så alle sakspapirene til den legen du oppgir, og han skriver sin vurdering ut fra dette samt hvordan han kjenner deg.

Her vil det selvsagt være en fordel at du har gitt ham de nødvendige opplysninger om hva som plager deg, slik at han ikke skriver at han mener du er frisk... :-)

Hvorvidt trygdelegen kommer inn i bildet kommer an på om trygdekontoret vurderer det som nødvendig eller ønskelig med en trygdemedisinsk vurdering.

Her vil jeg poengtere at vurdering av attføring og vurdering av uførepensjon er to forskjellige ting, så du må ikke bli overrasket hvis trygdelegen kommer inn i bildet også i uføresaken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11018-lurer-p%C3%A5/#findComment-56677
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...