Gjest eyor Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Er ikke helt sikker på om det kanskje heter venestas..vel det er et vanndrivende middel for urolige ben. Kan jeg ta dobbel dose? Jeg har så mye vann i kroppen at jeg ikke får på meg sko, selv om jeg kjøper to nr mer enn vanligvis. Noen andre tips for å miste vann i kroppen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111707-venestat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariaden Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Venastat tror jeg du bør være forsiktig med hvis du alt har masse væske i bena. Vet at Venastat virker forebyggende, men min personlige erfaring med det er at når problemet med væskeansamlinger alt er der, så kan bena bli som tømmerstokker i stedet. Slik ble det ihvertfall for meg da jeg prøvde dem. Skaff deg støttestrømper! Disse får du hos bandagist, apotek eller fysioterapeut. Du kan be legen din om å få resept på vanndrivende tabletter. Pass på at du går mye (mosjon er viktig!) og at du aldri står stille lenge av gangen. Sitt med bena høyt, og da mener jeg med anklene i hjertehøyde når du ser på tv eller slapper av. Ligg med bena høyt om natten, du kan bygge opp fotenden på senga enten med å legge puter under madrassen (så sparker du dem ikke vekk), eller du kan bygge opp ved å sette sengestolpene på mursteiner. Behandling med lymfedrenasje hos fysioterapeut kan også være til god hjelp. Må si jeg føler med deg, har hatt det slik selv tidligere. Men nå har jeg blitt bra, takket være at jeg har greid å følge alle rådene jeg har skrevet her. Støttestrømper og mosjon er det som har hjulpet meg mest. Sliter du med overvekt også, kan jeg absolutt anbefale deg å bruke gåstaver om du går trimturer. Disse vil avlaste både ankler, knær og hofter når du går, og gjør at det er lettere å trene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111707-venestat/#findComment-663995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.