Gå til innhold

Uføretrygd

Anbefalte innlegg

Hei!

Og takk for god hjelp tidligere!

Nå gjelder det min mor som ble uføretrygdet nå denne uken. Da hun var i jobb fikk hun utbetalt 12000,- i mnd, og tjente ganske OK. Nå når hun fikk svar på uføretrygden skal hun få utbetalt 7500,- i mnd.

Jeg var selv inne til basismøte for et par år siden, og jeg utrykte min bekymring ang hva jeg kom til å få utbetalt, da jeg ikke hadde råd til å gå ned i "lønn". De sa da at det ikke var min skyld at jeg ble syk og at jeg selvfølgelig skulle få utbetalt så jeg greide meg som vanlig.

Hva er det da som gjør at min mor får så lite?

Har hun krav på mer, og hva kan hun eventuellt søke på?

Min far og mor blir nødt til å selge leiligheten hvis de ikke får mer enn dette.

Min far tjener heller dårlig. Han har full jobb til 100,- i timen. Så det sier seg selv at dette ikke går. De har lån på leiligheten også.

Har flere ganger ved tidligere spørsmål prøvd å henvende meg direkte til trygdekontoret, men har ved alle tilfeller blitt feilinformert, så dit orker jeg ikke lenger å henvende meg... Hva kan vi gjøre?

Vær så snill å hjelp oss!!

På forhånd takk!

Hilsen Sabla

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11184-uf%C3%B8retrygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...