Gå til innhold

Vondt i kjeven


Jacken

Anbefalte innlegg

De siste par dagene har jeg hatt smerter i kjeven, bak på høyre side der over- og underkjeven møtes bak tannradene. Jeg får bare åpnet munnen opp til et visst nivå, og det er ubehagelig når jeg tygger mat.

Dette dukket plutselig opp på søndag, og jeg tenkte at det kanskje forsvant av seg selv, men det har det altså ikke gjort.

Kjeven er også øm på høyre side når jeg trykker på den utenfra, både når jeg trykker fra siden og når jeg trykker nedenfra, på underkjeven.

Er det noen kjertler eller noe som skaper problemer her? Jeg kan ikke huske å ha hatt noe liknende tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Dette kan være flere ting.

En visdomstann under frembrudd kan gi slike symptomer og er en vanlig lidelse.

Selv om slikt går over kan det lett komme igjen. For å ungå plager i fremtiden bør du oppsøke en tannlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...