Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Noen spørsmål om fødselspermisjon:

1. Kan jeg sende inn søknaden før barnet er født? Jeg ønsker å begynne permisjonen 5 uker før fødsel istf. 3 pga. avsluttet vikariat.

2. Må man føre opp ferietid for far og mor? Man får vel ikke noe penger i ferien uansett, og jeg har heller ingen jobb å gå tilbake til etter permisjon.

3. Min mann er student og jobber fredager og lørdager. Skal han da ta ut 4 uker fedrekvote? Det blir ikke mye penger på oss hvis vi skal leve av hans inntekt.

Tusen takk for svar,

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11239-f%C3%B8dselspermisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du kan søke før fødsel, men må da legge ved bekreftelse på termindato.

Dersom far tjener mindre enn kr 2.045,50 pr mnd, har han ikke rett på fødselspenger. Da skal du ha de 4 ukene overført til deg. Du bør gjøre trygdekontoret oppmerksom på dette, slik at de registrerer "Nei" i rett til fedrekvote. Du trenger ikke søke for å få overført disse ukene hvis han ikke har rett på fødselspenger, men hvis ikke du gjøre spesielt oppmerksom på dettte, vil de automatisk registrere "ja" her (av gammel vane).

Dersom han tjener mer enn 2045,50 pr mnd kan dere unngå at han får rett til fødselspenger ved at han jobber mindre i den perioden trygdekontoret legger til grunn for hans opptjening.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11239-f%C3%B8dselspermisjon/#findComment-57428
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...