Gå til innhold

antibiotikakur og alkohol


melinda

Anbefalte innlegg

For ca. 14 dager siden måtte jeg trekke en tann og fikk betennelse i benet. Jeg bruker nå Amoxicillin mot dette. Til helga skal jeg på julebord og lurer på om det er farlig å drikke alkohol mens jeg bruker dette medikamentet? Vil kuren miste sin effekt? Kan opplyse om at dette er en 10-dagers kur og at jeg da har ca. tre dager igjen av kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei melinda.

Det er påvist at alkohol i noen grad reduserer effekten av antibiotika. Nå er jo den akutte fase over og betennelsen under kontroll.

Livet er ikke bare tenner. Jeg tror nok du trygt kan kaste deg ut i en julebordsglede uten at det kan gå ut over tannproblemet ditt.

Så delta i festen, men ta antibiotikakuren helt ut.

Ha det moro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...