Gå til innhold

FU: Ville dere dekke over utroskap?

Anbefalte innlegg

Gjest ja, hva da?

Hvis deres beste venn/vennine hadde en affære.. Og du viste det...

Hadde du holdt kjeft?

Hadde det vært av betydning hvor vidt du kjente dennes partner i tillegg?

Hva med å aktivt bidra til dekkhistorien?

Gjør det noen forskjell hvis det finnes barn i bildet?

Hva om det dreide seg om det dreide seg om et forhold på si?

Hva om det dreide seg om en engangsaffære?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113107-fu-ville-dere-dekke-over-utroskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er av den oppfatning at man skal passe på seg selv, så får andre voksne mennesker gjøre det som passer for dem.

Om min beste venn hadde en affære, så ville jeg definnitivt holdt kjeft.

Å aktivt bidra til dekkhistorie, ville jeg IKKE gjort.

Meningen min om dette endrer seg ikke om det er barn inne i bildet.

Uansett om det er et vedvarende forhold, eller et 'sidesprang' mener jeg at man ikke skal legge seg opp i det.

Gjest cilimor

Jeg er av den oppfatning at man skal passe på seg selv, så får andre voksne mennesker gjøre det som passer for dem.

Om min beste venn hadde en affære, så ville jeg definnitivt holdt kjeft.

Å aktivt bidra til dekkhistorie, ville jeg IKKE gjort.

Meningen min om dette endrer seg ikke om det er barn inne i bildet.

Uansett om det er et vedvarende forhold, eller et 'sidesprang' mener jeg at man ikke skal legge seg opp i det.

Hadde ikke sagt no, men jeg hadde gitt klar beskjed om og ikke blande meg inn på noen måte.

Jeg hadde dekket over dersom en kompis hadde vært utro mot sin kjære (eventuelt en venninne hadde vært utro mot typen sin).

Dette til tross for at jeg har blitt veldig godt kjent med damene til kompiser, og ser på dem som gode venninner.

Den jeg har kjent lengst, altså kompisen som jeg "alltid" har kjent, hadde jeg også støttet.

Jeg hadde _ikke_ støttet kjæresten til en kompis dersom hun var utro, selv om jeg iløpet av de siste 5 årene hadde kjent henne som en god venninne. Jeg hadde til og med da godt så langt som å be henne ta dette opp med min kompis, umiddelbart, eller jeg ville "sladret".

Jeg er grei sånn.

laguna1365380434

Jeg hadde ikke sladret. Venner skal man kunne stole på..

Barn, kort affære, eller langt sidesprang, ingen av disse tingene ville innvirke på beslutningen om ikke å sladre..

Heller ikke hvorvidt jeg kjenner og liker vedkommendes partner. Det er de som er sammen og ikke jeg og den vennen/venninen.. Det er rett og slett ikke min sak eller avgjørelse.

Men jeg ville ha hatt meg frabedt å bli involvert. Hjelp med dekk historie ville kun bli fremskaffet under hardt press, og helst ikke i det hele tatt..

Annonse

-Hadde du holdt kjeft?

Spørs i hvilken betydning du mener, jeg ville ikke klart å holde kjeft til den som har et sidesprang, og ville nevnt titt og ofte at det er en forferdelig oppførsel og at hun må bryte med det nåværende forholdet, eller begynne å oppføre seg som hun vil satse på forholdet.

-Hadde det vært av betydning hvor vidt du kjente dennes partner i tillegg?

Det er noen par hvor jeg i utgangspunktet kjenner gutten, men hvor jeg har blitt litt mer venninne med jenta etterhvert som vi har vært sammen, og ja, det har nok betydning, og jeg har faktisk sagt fra en gang, da min aller beste venn blei bedratt noe jævlig, av en som var min venninne. Men jeg kunne ikke stå på sidelinja å se på.

-Hva med å aktivt bidra til dekkhistorien?

Absolutt ikke!

-Gjør det noen forskjell hvis det finnes barn i bildet?

Aner ikke, da jeg ikke kjenner noen som har barn. (av mine venner/venninner selvfølgelig...)

-Hva om det dreide seg om det dreide seg om et forhold på si?

Jeg ville, som nevnt tidligere sagt igjen og igjen til den som driver på at man ikke skal gjøre sånt, og prøve å få han/henne til å forstå det, og så gjøre noe med det.

-Hva om det dreide seg om en engangsaffære?

Jeg kunne nok holdt en hemmelighet om en liten engangsaffære, men de jeg kjenner har vett nok til å ikke fortelle det til meg hvis de gjør noe så jævlig dumt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...