Gå til innhold

Gave til 18-åring

Anbefalte innlegg

Gjest cilimor

Sønnen min fyller 18 til tirsdag.

Snakka akurat med min mor som sa jeg skulle ta ut 1000 kr i banken og gi han i gave,

Av besteforeldrene på farens side får han 5000 fordi han holder på med lappen og de hadde lyst til å spose han litt.

Følte vel at mine foreldre var litt gjerrige der, det er jo ikke sånn at de ikke har råd og min bror fylte nettop 22 og fikk samme sum.

Er ikke 18- års dagen en spesiell merkedag som det forvennte litt mer av eller er det bare jeg som er grisk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113110-gave-til-18-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

laguna1365380434

Kanskje jeg er eldgammel eller noe, men jeg synes begge deler var mange penger jeg..

Kanskje den ene siden har bedre råd enn den andre?

Jeg har en kusine som nylig ble 18, hun fikk 2 cder, og en tøff veske av meg..:-o..

Jeg følte meg hvertfall griseblakk&gjerrig når jeg leste de størrelsesordnene det var snakk om hos deg..

6000 kr til lappen(sammenlagt) må da være en fin start?

Lykke til med bursdag, den blir sikkert fin!:o)

Gjest ikke sign

Kanskje jeg er eldgammel eller noe, men jeg synes begge deler var mange penger jeg..

Kanskje den ene siden har bedre råd enn den andre?

Jeg har en kusine som nylig ble 18, hun fikk 2 cder, og en tøff veske av meg..:-o..

Jeg følte meg hvertfall griseblakk&gjerrig når jeg leste de størrelsesordnene det var snakk om hos deg..

6000 kr til lappen(sammenlagt) må da være en fin start?

Lykke til med bursdag, den blir sikkert fin!:o)

2 cd'er og veske er da god gave! Litt mye, synes jeg faktisk....

laguna1365380434

2 cd'er og veske er da god gave! Litt mye, synes jeg faktisk....

Hyggelig det da.. Sånn gave styr er litt vrient, for folk har så forskjellige ideer om hva som er anstendig..

Jeg synes det er veldig kjekt å kjøpe gaver til folk, men jeg synes det blir litt voldsomt om en må ta opp banklån for at pakken skal være OK..

Gaver skal være skikkelige, og gjennomtenkte, og bør selvfølgelig variere litt i størrelses orden etter anledning..

Jeg synes at ting til under hundringsen kan virke sånn smått fornærmende, men når det må være mange tusenlapper innvolvert synes jeg det både blir litt latterlig, og dessuten vanskelig for mange å leve opp til..:o)

Annonse

Gjest ikke sign

Hyggelig det da.. Sånn gave styr er litt vrient, for folk har så forskjellige ideer om hva som er anstendig..

Jeg synes det er veldig kjekt å kjøpe gaver til folk, men jeg synes det blir litt voldsomt om en må ta opp banklån for at pakken skal være OK..

Gaver skal være skikkelige, og gjennomtenkte, og bør selvfølgelig variere litt i størrelses orden etter anledning..

Jeg synes at ting til under hundringsen kan virke sånn smått fornærmende, men når det må være mange tusenlapper innvolvert synes jeg det både blir litt latterlig, og dessuten vanskelig for mange å leve opp til..:o)

Jeg også liker å kjøpe gaver! Bruker noen hundre, aldri rundt tusen! Jo.. bryllupsgave kan bli litt over det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...