Gjest PæreBelleHelene Skrevet 19. juli 2003 Skrevet 19. juli 2003 Det er jo så mye snakk om Fedon Lindberg om dagen.Mange av hans terorier har jo gått igjen i andre sine kostholdsråd tidligere. F.eks. ikke karbohydtrater og proteiner sammen (ikke kjøtt og poteter, ikke kylling og pasta osv osv) Jeg har forsøkt selv å følge Lindbergs opplegg en uke nå. Føler meg i elendeig form. Tungt å spise egg og slikt til frukost synes jeg, men er enig i mye av det andre. I boken "Spis deg glad" er den størst forskjellen at du kun skal spise frukt fram til kl. 12. hver dag. Dette for at kroppen skal ha lettfordøyelig mat for å få renset ut avfallsstoffene. Dette skal gi deg mer energi, få deg til å føle deg piggere, og også få deg til å gå ned i vekt. Til lunch er det f.eks. en grønnsalat med grovt brød til. Middag er kjøtt og salat og f.eks. broccoli. Husker jeg fulgte denne kuren for noen år siden, og følte meg veldig vel med å spise frukt om morgenen. Har faktisk gjort det stort sett siden. I "Spis deg glad" er de opptatt av å ikke spise for mye proteiner. Selv om det er slankende, ettersom kroppen må bruke opp fettreservene, tror jeg ikke det er så veldig bra å få i seg proteiner på denne måten. Bedre med nøtter, grønnsaker, frukt osv. som danner aminosyrene, som jo er grunnlaget for proteiner. Kroppen får et surt miljø av mye proteiner. Men jeg er enig at vi ikke bør spise mye poteter og hvitt brød. Og heller ikke sukker, kaffe osv. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 19. juli 2003 Skrevet 19. juli 2003 Hvordan får man i seg nok næring når man lever på grønnsaker fram til lunsj? Jeg ville vært svært skeptisk til å følge en livsstil som innebærer at man nærmest kutter ut dagens viktigste måltid, altså frokosten. Sånn du beskriver denne dietten høres det ut som om man går for å spise så lite som mulig, og dermed gå ned i vekt. Dette funker garantert ikke i lengden. 0 Siter
Spirea Skrevet 19. juli 2003 Skrevet 19. juli 2003 Hvordan får man i seg nok næring når man lever på grønnsaker fram til lunsj? Jeg ville vært svært skeptisk til å følge en livsstil som innebærer at man nærmest kutter ut dagens viktigste måltid, altså frokosten. Sånn du beskriver denne dietten høres det ut som om man går for å spise så lite som mulig, og dermed gå ned i vekt. Dette funker garantert ikke i lengden. Du vet - noen av oss kan leve på grønnsaker både til morgen, middag og kvelds. Har akkurat satt til livs en seriøs mengde brune bønner og røde linser. Det funker det skjønner du lille venn. Man MÅ ikke ha seg en flintstek før sola står høyest for å være menneske *s* 0 Siter
SierDuDet Skrevet 19. juli 2003 Skrevet 19. juli 2003 Du vet - noen av oss kan leve på grønnsaker både til morgen, middag og kvelds. Har akkurat satt til livs en seriøs mengde brune bønner og røde linser. Det funker det skjønner du lille venn. Man MÅ ikke ha seg en flintstek før sola står høyest for å være menneske *s* Men du har i det minste vett nok til å få i deg nok proteiner, så vidt jeg har forstått. Lever man derimot på epler og pærer, gress og annen kaninmat, så vil man få problemer. Det trenger ikke å være problematisk å leve som vegetarianer så lenge man vet hva kroppen trenger. Flintstek suger, men en skikkelig biff gjør susen 0 Siter
Spirea Skrevet 19. juli 2003 Skrevet 19. juli 2003 Men du har i det minste vett nok til å få i deg nok proteiner, så vidt jeg har forstått. Lever man derimot på epler og pærer, gress og annen kaninmat, så vil man få problemer. Det trenger ikke å være problematisk å leve som vegetarianer så lenge man vet hva kroppen trenger. Flintstek suger, men en skikkelig biff gjør susen *hrrr* biff... *grøsse* Joda, jeg får proteiner så det holder. Jeg elsker aborterte hønsefostre *s* og så spiser jeg jo ting som har svømt da. Har gått forbi flintsteika mange ganger og tenkt at kansjke det er den ultimate grillmat, men jeg tør ikke kjøpe det til familien - det er i overkant Harry liksom *s* 0 Siter
SierDuDet Skrevet 19. juli 2003 Skrevet 19. juli 2003 *hrrr* biff... *grøsse* Joda, jeg får proteiner så det holder. Jeg elsker aborterte hønsefostre *s* og så spiser jeg jo ting som har svømt da. Har gått forbi flintsteika mange ganger og tenkt at kansjke det er den ultimate grillmat, men jeg tør ikke kjøpe det til familien - det er i overkant Harry liksom *s* Flintstek er harry. Ikke er det godt heller, så jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor dette kjøttstykket er så populært som det er. Ting som svømmer og aborterte fostre er glimmrende føde. Det er sikkert! Nå fikk jeg lyst på sushi! 0 Siter
Spirea Skrevet 19. juli 2003 Skrevet 19. juli 2003 Flintstek er harry. Ikke er det godt heller, så jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor dette kjøttstykket er så populært som det er. Ting som svømmer og aborterte fostre er glimmrende føde. Det er sikkert! Nå fikk jeg lyst på sushi! Sushi? *rolfe* det eneste gode med sushi er den rosa, sylta ingefæren og kanskje litt hardpakka ris. Jeg mener, de kan jo komme til å våkne igjen de greiene der *rakle* 0 Siter
SierDuDet Skrevet 19. juli 2003 Skrevet 19. juli 2003 Sushi? *rolfe* det eneste gode med sushi er den rosa, sylta ingefæren og kanskje litt hardpakka ris. Jeg mener, de kan jo komme til å våkne igjen de greiene der *rakle* Neida, det er så godt så. Men det beste er ikke den råe fisken, men suppene og de andre rettene de ofte serverer. Helt fantastisk god sjømat. Bestill en meny en gang, enn sånn 4-5 retters greie, og du får leflet deg i alt havet har å tilby av goder. Og det er ikke lite! Disse japsene er gode til å lage mat når de ikke tar bilder i Frognerparken. Det skal de ha! 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 19. juli 2003 Skrevet 19. juli 2003 Kan du ikke bare gjøre det som fungerer best for deg da? Spis nå frukt hvis det får deg til å føle deg bedre enn egg. 0 Siter
Gjest PerJan Skrevet 21. juli 2003 Skrevet 21. juli 2003 Mennesker er forskjellige, slankekurer er forskjellige. En slankekur kan passe deg perfekt, samtidig som den kan være drepen for noen andre. Man må finne den som passer en best. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.