Gå til innhold

Konsekvensene av dagens innvandringspolitikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det eneste hysteriet her er ditt, Grip.

Ingen bestrider de konkrete tallene i statistikken. Det er relevansen av statistikken, og misbruket av den, som er forkastelig.

Du har ennå ikke påpekt noen form for hysteri i mine innlegg. De blir ikke hysteriske fordi du sier det, skjønner du.

Hitler må stå sterkt hos deg, siden du trekker frem han i så mange sammenhenger og har slik inngående kjennskap til hans taler. Spesielt interessert?

• Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

58

• Ulv I Faarikaal

40

• Grip

19

• Goliath

15

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fakta er ikke trakasering!

Du kan like det eller la være - men det blir ikke mer eller mindre sant av den grunn....

Ingen påstår at statistikken er forfalsket.

Det betyr selvsagt ikke at den ikke kan brukes til trakassering.

Skrevet

Tenker du da på hvor vanskelig det er å fatte at en voksen person som deg som påstår at du sitter i ledelsen i en mellomstor norsk bedrift, har vært bosatt i utlandet i mange år der du etter egen påstand skal ha jobbet med ulike former for humanitært arbeid etc - kan komme med så mye sprøyt, vise en så stor mangel på fornuft og praktisk sans etc etc ...?

Nei - at jeg har vanskelig for å fatte det er vel forholdsvis godt kjent:-)

Du er mye som tyder på at den lederjobben finnes mest i fantasien.

Jeg vet ikke, men hvis en bedrift kan ha en slik som sør i sitt brød, er det tegn på at de myke verdier står høyt i norsk næringsliv.

Skrevet

Du har ennå ikke påpekt noen form for hysteri i mine innlegg. De blir ikke hysteriske fordi du sier det, skjønner du.

Hitler må stå sterkt hos deg, siden du trekker frem han i så mange sammenhenger og har slik inngående kjennskap til hans taler. Spesielt interessert?

For de av oss som ikke er totalt historieløse, så er parallellene mellom å trakassere jøder og å trakassere innvandrere ganske skremmende.

Akkurat som Hitler kom til makten basert på fremmedfrykt og jødehat, forsøker nå Frp det samme, bare at "jøde" blir byttet ut med "innvandrer".

Prinsippet er akkurat det samme - billig populisme, og misbruk av statistikk.

Skrevet

Ingen påstår at statistikken er forfalsket.

Det betyr selvsagt ikke at den ikke kan brukes til trakassering.

Du ser syner. Ingen av innleggene i denne tråden inneholder trakassering.

Skrevet

For de av oss som ikke er totalt historieløse, så er parallellene mellom å trakassere jøder og å trakassere innvandrere ganske skremmende.

Akkurat som Hitler kom til makten basert på fremmedfrykt og jødehat, forsøker nå Frp det samme, bare at "jøde" blir byttet ut med "innvandrer".

Prinsippet er akkurat det samme - billig populisme, og misbruk av statistikk.

Du skriver mye om trakassering, men har ennå ikke påvist noe. Vis fram litt av trakasseringen da, sør.

Skrevet

Jeg vet ikke, men hvis en bedrift kan ha en slik som sør i sitt brød, er det tegn på at de myke verdier står høyt i norsk næringsliv.

Meget seriøst, Grip.

Skrevet

Statistikken avsløre med all tydelighet at innvandringspolitikken er ute av kontroll.

I dette ligger ingen sverting av noen, bortsett fra norske politikere.

Å påstå at den er "ute av kontroll" er ytterligere åpenbart hysterisk vås fra deg og Frp.

Og det er ikke politikerene som rammes, men innvandrerene som blir trakassert av hysteriet ditt.

Skrevet

Som du sier så er ikke innvandrere noen homogen gruppe med mennesker - og kan derfor ikke "kategoriseres" som en folkegruppe.

Ergo er det ingen folkegruppe som kan føle seg trakasert når man viser til innvandreres overrepresentasjon i kriminalstatistikken.

Derimot finnes det en rekke politikere som bør føle seg "trakasert" - og vel fortjent er det i så fall!

Men det er vel å håpe på alt for mye.....

"Innvandrere" er en folkegruppe i Norge som består av "alle som ikke er etnisk norske", eller "alle som ikke har begge foreldre født i Norge" - alt etter definisjon.

Det er ikke politikerene som rammes av trakasseringen, men helt uskyldige mennesker.

Skrevet

Du ser syner. Ingen av innleggene i denne tråden inneholder trakassering.

Selvsagt ikke. Innvandrere blir jo ikke fremstilt som en gjeng kriminelle og som et "samfunnsproblem"..

Derimot blir de fremstilt som en ressurs for samfunnet.

[ironi]

Skrevet

Kanskje det er det som er grunnen til at det går så dårlig med deler av norsk næringsliv? :-)

Skrevet

Meget seriøst, Grip.

Synes du virkelig de fleste av dine svar til meg her har vært noe særlig mer seriøse Sør?

Da sliter du mer enn jeg trodde.....

Skrevet

Som sagt - ditt eget problem.

Hvis du mener at jeg da har et problem så sier vel det sitt....:-)

Skrevet

"Innvandrere" er en folkegruppe i Norge som består av "alle som ikke er etnisk norske", eller "alle som ikke har begge foreldre født i Norge" - alt etter definisjon.

Det er ikke politikerene som rammes av trakasseringen, men helt uskyldige mennesker.

Min samboer er innvandrer og føler seg ikke på noen som helst måte trakasert.

Derimot synes hun, som så svært mange andre innvandrere, at det du og dine kommer med er det reineste sprøyt....

Skrevet

Du skriver mye om trakassering, men har ennå ikke påvist noe. Vis fram litt av trakasseringen da, sør.

Kontinuerlig misbruk av statistikk til å fremstille "innvandrere" og asylsøkere som kriminelle og/eller snyltere.

Kontinuerlige løse eksempler om "idag så jeg en slem flyktning".

Selvsagt finnes det kriminelle drittsekker som også er asylsøkere. Men disse er INDIVIDER, og det er like galt å la dette gå ut over andre asylsøkere ("innvandrere", m.m.) som det er å straffe deg fordi en annen etnisk nordmann begikk drap.

Skrevet

Min samboer er innvandrer og føler seg ikke på noen som helst måte trakasert.

Derimot synes hun, som så svært mange andre innvandrere, at det du og dine kommer med er det reineste sprøyt....

Ja - svensker er nok selvsagt de som er hardest rammet av rasistisk trakassering i Norge.

Skrevet

Ja hvis bare alle hadde vært norske.. da hadde vi ikke hatt noen av disse problemene med vold og narkotika...

Vi får bygge en mur langs svenskegrensen og legge ut hainett jo før jo bedre!

Ha en ellers fin dag! ; )

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Tenker du da på hvor vanskelig det er å fatte at en voksen person som deg som påstår at du sitter i ledelsen i en mellomstor norsk bedrift, har vært bosatt i utlandet i mange år der du etter egen påstand skal ha jobbet med ulike former for humanitært arbeid etc - kan komme med så mye sprøyt, vise en så stor mangel på fornuft og praktisk sans etc etc ...?

Nei - at jeg har vanskelig for å fatte det er vel forholdsvis godt kjent:-)

Wonder... Wonder... som han synger den godeste Zappa.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Mein Kampf ?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Glem det, han har filter som stenger ute et hvert krav om dokumentasjon, jeg prøvde 150 ganger uten respons. Men når han krever av meg, blir saken en helt annen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...