Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi er et samboerpar hvor jeg ønsker at vi skal gifte oss, spesielt FØR vi får barn (av gammel tradisjon bl.a.) Han tror at han i dag har samme rettigheter overfor barnet dersom vi skulle skille lag som ugift, noe jeg vet han ikke har. Han vil gjerne vite fordelene ved da å være gift??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113231-fordeler-med-%C3%A5-v%C3%A6re-gift/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Takk for tipset, skal aldri gjøre det mer (-:

Du fikk vel ikke mye svar på det spørsmålet du stillte? Mitt svar er at det er mange fordeler ved å være gift. kanskje ikke dere merker så mye i det daglige, men jeg pleier å si til de jeg omgås med at istdet for mange forskjellige samboerkontrakter, får du en "blankokontrakt" ved å være gift. F.eks. hvis en av deer dør, hvis dere er gift arver dere hverandre, ellers ikke. ang. rettigheter til samvær med barnet så vet jeg det er lovendringer under veis, men ikke vedtatt enda. Mitt råd er ihvertfall å gifte seg. Sjansen for at et forhold skal holde er ca 50/50 uansett, men det er så mange feller å gå i dersom papirene ikke er i orden.Lykke til.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...