Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Nei, men hvis vi godtar religiøse symboler fra én religion, så må man selvsagt gjøre det for resten.

Så enten bør det bli forbudt med alle "livssyns-symboler" eller så bør man godta kors, turbaner, osv.

Da må vi avstå fra alle religiøse symboler i hele samfunnet.

Fortsetter under...

• Svar 291
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

115

• Grip

57

• Ulv I Faarikaal

47

• Goliath

25

Mest aktive i denne tråden

Gjest Rusle

Nei, men hvis vi godtar religiøse symboler fra én religion, så må man selvsagt gjøre det for resten.

Så enten bør det bli forbudt med alle "livssyns-symboler" eller så bør man godta kors, turbaner, osv.

Et kors kan skjules under uniformen. Vanskelig med en turban, spør du meg.

Annonse

Gjest Rusle

Ja ja, hvis det lar seg gjøre å plassere turbanen oppå politilua.

Jeg vil gjerne ha meg frabedt service fra noen i politiuniform, da det uttrykker tro på og underkastelse for hierarkisk, elitær undertrykkelsesideologi, der noen mennesker iført bestemte effekter har rett til å gjøre ting mot og med andre mennesker, mot deres vilje, i kraft av en struktur enkeltmennesket ikke kan reservere seg mot.

Turbanen driter jeg i.

Annonse

Jeg vil gjerne ha meg frabedt service fra noen i politiuniform, da det uttrykker tro på og underkastelse for hierarkisk, elitær undertrykkelsesideologi, der noen mennesker iført bestemte effekter har rett til å gjøre ting mot og med andre mennesker, mot deres vilje, i kraft av en struktur enkeltmennesket ikke kan reservere seg mot.

Turbanen driter jeg i.

I Sør Afrika (etter apartheid) hadde politiet det man gjerne kaller et "alvorlig image problem"!

Derfor heter politistasjonene i Sør Afrika nå "South African Police Customer Service Centre".

:)

Med vennlig hilsen

I Sør Afrika (etter apartheid) hadde politiet det man gjerne kaller et "alvorlig image problem"!

Derfor heter politistasjonene i Sør Afrika nå "South African Police Customer Service Centre".

:)

Med vennlig hilsen

Et navneskiftet virker alltid. Bare tenk så mye det hjalp de åndssvake å bli psykisk utviklingshemmet, for ikke å snakke om den nye forbedringen av de sinnssyke til brukere av tjenester i psykisk helsevern.

Det har med at en uniform ikke skal deles opp! Enten det er turban eller joggesko.

Hodeplagg som turban er en ting jeg mener kan bakes inn i uniformen. Slik det ble gjort av britene under 2. vk. Sikene var av de beste soldatene de hadde, tror ikke de ville likt å skille seg av med dem fordi de ikke klarte å hanskes med at noen soldater bar turban som var tilpasset uniformen.

Det er jo ikke akkurat snakk om at de skal ha en lyserosa turban med gule pingvisner på ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...