Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Og det gjør de ved å sette en turban på hodet? *ler av deg*

Religionsfrihet ER en menneskerett, UiF!

Religionsfrihet går helt til den kommer opp mot Straffeloven - som for alle andre.

Da skal jeg finne opp en svært innviklet religion.

Den skal påby tildekking av kvinner, diskriminering av kvinner, mishandling av kvinner, lemlesting av mennesker..... opsss,,, er den funnet opp alt ?

Er det mulig å få innført noe slikt ?

Om ikke, kan vi begynne litt forsiktig med å forby griser ?

Fortsetter under...

• Svar 291
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

115

• Grip

57

• Ulv I Faarikaal

47

• Goliath

25

Mest aktive i denne tråden

Selvsagt. Turbanen beskytter meg!

Med vennlig hilsen

Jeg tåler jo verken regn, kulde eller jerntabletter, men så er jeg jo jøde, da.

Det jeg lurer på, er hvordan nazistene får lov til å bruke gamle norrøne symboler.

Det er betydelig mer urovekkende enn at sikher får bruke turban på jobb.

Nazistene sverter jo en eksisterende religion, helt ustraffet.

Den skal påby tildekking av kvinner, diskriminering av kvinner, mishandling av kvinner, lemlesting av mennesker..... opsss,,, er den funnet opp alt ?

Du skriver: "Om ikke, kan vi begynne litt forsiktig med å forby griser ?"

Regner med det er jødene du vil til livs igjen. Det ble forsøkt for 70 år siden.

Annonse

Og det er selvsagt bare religioner som har dustelover.

Demokratier derimot har bare finfine lover mot oralsex, hasjbruk, opptreden på offentlig sted med bar rumpe og tissing i busk.

Det gjør du nok.

Det er ingen lov mot turbaner i straffeloven.

Uniform innebærer i utgangspunktet og sin betydning en standardisering.

Så langt har folk som ville i politi eller militære finne seg i at uniformen var slik den var bestemt. Skrudde religiøse ideer fikk man pleie annet sted.

Nå skal plutselig norske politiuniformer bli seende ut som man er i Karachi (eller innover der), bare fordi noen personer med rette hudfarge har funnet på å be om det.

Man bør minne de tilreisende på at de er kommet til Norge, og her bestemmer vi hvordan det skal være. De får tilpasse seg det nye landet de er kommet til. Det er en viktig del av god integrering.

"tilpasse seg"? Til norske ateister, norske muslimer, norske kristne, norske ...??

De har (som alle andre) å forholde seg til straffeloven. Der står det intet om at det er ulovlig med turban!

Det du bedriver er kommunisme - "alle skal være like"!

De ligger i saken natur at uniformer skal være like. Slå opp på hva ordet uniform betyr.

Muslimer og sikher eller hva det er får dyrke sin tro utenfor tjeneste. Vi kan ikke la nazister gi seg til å være hakekors på politiuniformen heller.

Uniform innebærer i utgangspunktet og sin betydning en standardisering.

Så langt har folk som ville i politi eller militære finne seg i at uniformen var slik den var bestemt. Skrudde religiøse ideer fikk man pleie annet sted.

Nå skal plutselig norske politiuniformer bli seende ut som man er i Karachi (eller innover der), bare fordi noen personer med rette hudfarge har funnet på å be om det.

Man bør minne de tilreisende på at de er kommet til Norge, og her bestemmer vi hvordan det skal være. De får tilpasse seg det nye landet de er kommet til. Det er en viktig del av god integrering.

Du skriver: "De får tilpasse seg det nye landet de er kommet til. Det er en viktig del av god integrering."

Du blander integrasjon med assimilering.

Det du forfekter er vulgær-kommunisme - "alle skal være like".

Beklager, Grip - men jeg vil ikke være lik deg!

Det viktige er at de har en eller annen indikasjon om at de er politi. Om de har turban eller ei er da 100% irrelevant.

Det er selvsagt relevant. Det er en grunn til at politiet har valgt uniform, og ikke kun et jakkemerke.

Skal dette avvikles, skal det ikke skje på initiativ fra religiøse skrullinger.

Du skriver: "De får tilpasse seg det nye landet de er kommet til. Det er en viktig del av god integrering."

Du blander integrasjon med assimilering.

Det du forfekter er vulgær-kommunisme - "alle skal være like".

Beklager, Grip - men jeg vil ikke være lik deg!

Nei, takk og lov for det. Men hadde vi begynt i politiet, måtte vi nok brukt samme uniform.

Annonse

De ligger i saken natur at uniformer skal være like. Slå opp på hva ordet uniform betyr.

Muslimer og sikher eller hva det er får dyrke sin tro utenfor tjeneste. Vi kan ikke la nazister gi seg til å være hakekors på politiuniformen heller.

Jeg skjønner at du er skuffet over at nazistene ikke får gå med hakekors. Det ville vel passet deg godt.

Resten av oss kan godt akseptere at mennesker er individer, og ikke kloner slik nazister/kommunister har for vane å forfekte.

Jeg er ateist, men det forhindrer meg ikke å ha kunnskap om religion.

Det er imidlertid pussig at du skal frata alle norske kristne enhver mulighet til å utøve sin tro utenom sine egne hjem eller kirker. Så vidt jeg husker liker du for eksempel ikke kristne skoler?

Når man kommer fra et fremmedkulturelt land derimot, stiller tingene seg annerledes.

Jeg skjønner at du er skuffet over at nazistene ikke får gå med hakekors. Det ville vel passet deg godt.

Resten av oss kan godt akseptere at mennesker er individer, og ikke kloner slik nazister/kommunister har for vane å forfekte.

Det er vel nettopp kloningen som gjør at alle sikher eller hva det er, absolutt skal ha denne turbanen på hodet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...