Gå til innhold

Selge leilighet uten megler?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Du kan finne kjøper selv, men lagets megler må ordne selve salget. Leiligheten må lyses ut på forkjøpsrett når den er solgt, det tar et par uker. Da kan først lagets andelseiere kreve å gå inn i høyeste bud, deretter medlemmer i laget. Hvis ingen andelseiere eller medlemmer melder seg er salget gjort.

www.dinside.no se på eiendom, der finner du masse tips.

Råd & tips om å selge selv: http://www.dinside.no/php/art.php?id=27489&f=katnav

Megler Light (Adirekta): http://www.dinside.no/php/art.php?id=89636&f=katnav

Flere artikler om kjøp og salg av boliger:

http://www.dinside.no/php/kat.php?id=1000260

Tror du også finner tips på www.tinde.no

Lykke til!

Du kan finne kjøper selv, men lagets megler må ordne selve salget. Leiligheten må lyses ut på forkjøpsrett når den er solgt, det tar et par uker. Da kan først lagets andelseiere kreve å gå inn i høyeste bud, deretter medlemmer i laget. Hvis ingen andelseiere eller medlemmer melder seg er salget gjort.

www.dinside.no se på eiendom, der finner du masse tips.

Hvem har forkjøpsrett; går familiemedlemmer (rett opp/nedad linje) alltid foran medlemmer i laget, andre andelshavere i borettslaget?

Interessert, da mine besteforeldre vil selge til meg, under takst...

Ulv I Faarikaal

Hvem har forkjøpsrett; går familiemedlemmer (rett opp/nedad linje) alltid foran medlemmer i laget, andre andelshavere i borettslaget?

Interessert, da mine besteforeldre vil selge til meg, under takst...

Da må du se på vedtektene i borettslaget og boligbyggelaget. Ring laget og spør, mulig det bare er *ansiennitet* du kan arve, og at leiligheten må ut på forkjøpsrett, ellers ville det vært litt galt. Hvis den går til underpris vil en forkjøper bli veldig glad, pass deg !

Beløpet under takst regnes i tilfelle som arv eller gave, og skattes av f o m 250.000.

Annonse

Da må du se på vedtektene i borettslaget og boligbyggelaget. Ring laget og spør, mulig det bare er *ansiennitet* du kan arve, og at leiligheten må ut på forkjøpsrett, ellers ville det vært litt galt. Hvis den går til underpris vil en forkjøper bli veldig glad, pass deg !

Beløpet under takst regnes i tilfelle som arv eller gave, og skattes av f o m 250.000.

Har sjekka saken; det blir ikke skrevet salgsmelding, men en overdragelsesmelding. Dette koster 2000,- i avgift til borettslaget, og vi får leiligheten billig, uten at borettslaget legger seg opp i summen...

Ingen omkostninger utenom dette - det høres litt utrolig ut, men det var dette de opplyste på borettslagskontoret. Men besittelseserklæringa, ved banklån er 600,-

Men oppussing er et herk, som vil koste oss flere hundretusen kroner... *gruer meg*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...