Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 49 år og har MS. Jeg er ikke så veldig syk, men har problemer med høyre ben og høyre hånd. (Lurer på om jeg har skrevet dette til deg før..)

Normalt går MS i bølger. Når man har hatt et par-tre nedturer, er man som regel berettiget til Interferonbehandling. Min sykdom er ikke sånn. Har hatt symptomer i to år, diagnose i ett, men ved å rekonstruere ting flere år tilbake, har jeg nok egentlig hatt sykdommen i mange år.... Jeg blir bare sakte dårligere. Derfor blir jeg vel neppe tilbudt noen medisin. ( Synes for øvrig ikke de jeg kjenner som går på Interferon er så veldig bra heller.)

Nå vil jeg gjerne prøve akupunktur. Problemet er at hvis jeg bare leter etter en i telefonkatalogen, vet jeg jo ikke hvem jeg kommer ut for, og jeg vil til den beste.

Kan du være så snill å anbefale noen? Ikke her, selvfølgelig, men om du kunne sende meg en mail...??? Jeg bor i Oslo.

[email protected]

På forhånd takk! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11347-dr-bruset/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære charite.

Jeg vil anbefale deg å ringe til en av store foreningene (NFKA 22-361774 eller [email protected], NAHO 74-082339 www.naho.no.) For å bli medlem her må man ha flere års akupunkturutdannelse og du vil kunne klage hvis du ikke er fornøyd med behandlingen. Det lønner seg å spørre om det er noen som er spesielt opptatt av MS og har erfaring med metoden. For noen år tilbake ble det gjort et forsøk med akupunkturbehandling av epilepsi i Norge og det viste seg at det ikke fantes noen med lang erfaring med den sykdommen i Norge og to akupunktører bodde på Statens Senter for Epilepsi mens de behandlet pasienter. På den annen side er akupunktur en helhetsbehandling der terapeuten tar utgangspunkt i en samtale og undersøkelse av tunge og puls. Utfra dette gis nålebehandling utfra individuelle funn og to pasienter med MS kan derfor få ulik behandling fordi de er ulike personer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11347-dr-bruset/#findComment-58348
Del på andre sider

Kjære charite.

Jeg vil anbefale deg å ringe til en av store foreningene (NFKA 22-361774 eller [email protected], NAHO 74-082339 www.naho.no.) For å bli medlem her må man ha flere års akupunkturutdannelse og du vil kunne klage hvis du ikke er fornøyd med behandlingen. Det lønner seg å spørre om det er noen som er spesielt opptatt av MS og har erfaring med metoden. For noen år tilbake ble det gjort et forsøk med akupunkturbehandling av epilepsi i Norge og det viste seg at det ikke fantes noen med lang erfaring med den sykdommen i Norge og to akupunktører bodde på Statens Senter for Epilepsi mens de behandlet pasienter. På den annen side er akupunktur en helhetsbehandling der terapeuten tar utgangspunkt i en samtale og undersøkelse av tunge og puls. Utfra dette gis nålebehandling utfra individuelle funn og to pasienter med MS kan derfor få ulik behandling fordi de er ulike personer.

Takk for svar! :-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11347-dr-bruset/#findComment-58431
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...