Gå til innhold

Bytte bank - hva med BSU-kontoen?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Jeg er kunde hos postbanken. der har jeg lønnskonto (Visa), kapitalkonto og BSU-konto.

Nå vil jeg bytte til Skandia-banken for å slippe unna alle gebyrene Postbanken har. Der vil jeg ha lønnskontoen min. Så vil jeg flytte BSU-kontoen og kapital-kontoen til Sparebank1 siden ejg har mine forsikringer osv. der.

men kan ejg bare flytte over BSUen? Jeg får skattevadrag på 20% av det ejg har spart på den kontoen, og tar jeg ut penger må jeg betale tilbake det jeg har fått, men det kan vel ikke gjelde hvis jeg bare ønsker å bytte bank?

Er så lei av Posten nå med alle sine gebyrer, milelange køer, dårlig service og dårlige lånemuligheter og lave renter.

Betaler over 100 kr i mnd. jeg for Visa-kortet mitt og jeg prøver å begrense bruket + årsavgidt på kortet. + avgidt på å ringe kontofonen, selv om jeg også betaler for teleskrittene. Sykt! farvel postbanken... : )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113486-bytte-bank-hva-med-bsu-kontoen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Kanskje det er mulig å ha bsu'en i postbanken, og bytte det andre?

Grunnen til at jeg vil bytte bank nå er for å få boliglån seinere - derfor er det en fordel at jeg har BSU-kontoen i den banken jeg skal søke om lån, og det er ikke Postbanken jeg skal søke.

Fra Skandiabanken:

Kan jeg opprette BSU-konto i SkandiaBanken?

Nei dessverre. SkandiaBanken tilbyr ikke BSU. Forøvrig har Finansdepartementets skatteutvalg utredet en skattereform som vil bli behandlet i Stortingets høst-sesjon, og vil inngå som en del av forhandlingene rundt statsbudsjettet for 2004. Utvalget foreslår å oppheve ordningen med BSU.

Annonse

Gjest Pricilla

Fra Skandiabanken:

Kan jeg opprette BSU-konto i SkandiaBanken?

Nei dessverre. SkandiaBanken tilbyr ikke BSU. Forøvrig har Finansdepartementets skatteutvalg utredet en skattereform som vil bli behandlet i Stortingets høst-sesjon, og vil inngå som en del av forhandlingene rundt statsbudsjettet for 2004. Utvalget foreslår å oppheve ordningen med BSU.

Takk for svar, men var ikke det jeg spurte om! : )

Spurte om jeg kan flytte BSU-kontoen min fra postbanken til Sparebank 1. Vil ikke ha BSU i Posten lenger. Jeg skal kun ha lønnskonto (Visa) i skandiabanken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...