Gå til innhold

cancer

Anbefalte innlegg

Gjest Sidsel Bøe

Jeg har en polyppøst voksende tumor (ultralyd 3.okt.2000) med celleforandringer i høyre ureterossiet i urinblæren. Jeg er kvinne, 63 år, og bruker div. urtepreparater bl.a. Echinaforce, Solidamin og Cynara. Bruker også Haibrusk, Noni Ekstrakt og Mektamin (Citropektin). Alle disse begynte jeg med i slutten av november iår. Har ikke smerter og har normal vannavlatning. (Ikke bakterier, protein eller sukker. Har ikke infeksjoner pr. 27.nov. iår med blod-dråpeprøve hos dr. Gismarvik.)1) Vil dette ha en

god virkning på evt. cancer og hva kan jeg evt. ta i tillegg? NB: Begynte 6. juli iår med økologisk frukt, grønnsaker og ikke kjøtt, men litt fet fisk i ny og ne.Tar vitamin- og mineraltilskudd og Food State løktabletter med allicin , 3 stk. pr. dag. 2) Vilke alternative metoder vil du anbefale i tillegg? 3) Skulle soneterapi være aktuelt? og hva er det? Begynte med behandling av naturlege den 5. okt. 2000.Metoden hette fotobioresonansterapi, og jeg tok 8 behandlinger og var ferdig etter ca. en måned. Jeg føler meg veldig pigg både fysisk og psykisk når unntatt at hendene, særlig fingrene, verker, spesielt om morgenen, og da holder jeg dem under varm t vann, det hjelper mye. Nå og da prikker det i venstre hånd og føttene, (ikke på samme tid.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11349-cancer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Sidsel Bøe.

Alternativ behandling av kreft er først og fremst en støttebehandling, dvs at kroppens egne ressurser og immunforsvar styrkes. Dvs at de fleste naturmidlene ikke skader kreftcellene slik for eksempel cellegift vil gjør. For at behandlingen skal virke bør den være mest mulig helhetlig hvor både kropp og sjel hører med. Det er derfor viktig å stresse ned, gi kroppen tilstrekkelig hvile og kanksje ha noen å snakke med. Det finnes flere gode bøker om dette av for eksempel Lawrence LeShan, Bernie Siegel og Carl Simonton. Dernest bør man endre livsstil og det høres fint ut at du satser på økologiske matvarer. I urinblæra ligger urinen opptil noen timer og hvis den inneholder avfallstoffer som kunstige tilsetningsstoffer, tobakkrester etc så er dette ugunstig. Det er derfor viktig å drikke mye og tisse ofte. I ditt tilfelle synes jeg du tar for mange tilskudd. Mange går lei av 20-30 piller om dagen. Jeg synes du skal fortsette med Echinaforce, Mektamin, løktabletter og naturlige antioksydanter (særlig viktig er vitamin C som skilles ut i urinen ved inntak av gramdoser). Hvis du opplevde god nytte av bioresonans bør du fortsette med dette. Mange kreftpasienter tar egentlig for mye behandlinger. Man vil gjerne gjøre "alt", men dette kan virke mot sin hensikt og stresse kroppen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11349-cancer/#findComment-58337
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...