Gå til innhold

Når arbeidsgiver avbestiller avtalte vakter!

Anbefalte innlegg

Gjest Guroen

Jeg jobber som vikar/ringehjelp på sykehuset. En dag ringte de og ga meg 5 vakter for den neste uka. 3 dager før de to siste vaktene ringte de og sa at de ikke trengte meg allikevel. Jeg tenkte ikke noe mer over dette. Var heller litt "lettet" over å slippe ¨å jobbe i og med at været var såpass bra. Så fikk jeg høre av en kolega at jeg har krav på lønn for disse dagene allikvel, så lenge vi hadde en avtale og jeg takket ja og dermed ble nødt til å avlyse evt andre avtaler.

Noen som har greie på dette?

Jeg får lønn ved å sende inn timelister over dagene jeg har jobbet.

Kan jeg dermed skrive ned og sende inn de timene jeg EGENTLIG skulle vært på jobb da?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...