Gå til innhold

Jeg tok ikke MR av hodet!

Anbefalte innlegg

Lå der og tenkte, - dette går sikkert bra - tøff som jeg er- og solarium har jeg da tatt mange ganger. Så tar fyren og spenner et bur over hodet på meg, -og setter på meg øreklokker, -da fikk jeg fullstendig panikk! Har aldri kjent noe lignende før. "bare glem det!" sa jeg,- og han måtte bare la meg gå.

Jeg skulle også ta MR av knærne, -og ble kjørt inn med beina først -og helt end til brystkassa -til og med DA kjente jeg åndenød - akkurat som når man hæler i kaldt vann i sjøen, trodde hjertet skulle sprette ut av bringa.

jeg klarte å gjennomføre knærne, med lukkede øyne, Men det hodet? - ALDRI I VERDEN om de får meg inn i den trange sylinderen der, da må jeg ha full narkose i så fall.

Vel, -sånn ble det :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113604-jeg-tok-ikke-mr-av-hodet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

*puh* Godt å høre at det er flere som får panikk av undersøkelser!

Jeg har riktignok ikke tatt MR, emn jeg skulle ta biopsi av leveren (sånn stikk inn i leveren for å ta vevsprøve) her om dagen, men fikk fullstendig panikk, og måtte bare skrive meg ut av sykehuset på eget ansvar. Følte meg såå dum, men jeg klarer det bare ikke i våken tilstand. Så jeg skal søke om å få ta den undersøkelsen under narkose.. håper det går an.

Skjønner forresten godt at du fikk panikk av MR - i hvert fall når du skulle ta MR av hodet. Jeg var til CT på sykehuset (ikke pga hodet), og det er ikke engang så trangt som MR-maskina er ettersom jeg har forstått. Skulle jeg ligget inni CT-maskina og undersøkt hodet hadde jeg også fått panikk.

Håper du får undersøkelsen under narkose da :)

Jeg har samme erfaring som deg. Ikke noe problem å ta mr om du sover ;-) ,men prøv å putte meg inn i et kloakkrør mens jeg er våken....

Ja ikke sant? Jeg måtte i tillegg legge inne denne dagen midt i ferien min, -en hel dag ruslet jeg og min datter på 12 rundt i Fredrikstad. Jeg følte at jeg virkelig var ei skikkelig pingle. Takk, du er den første jeg hører om som også måtte gå. De andre har NESTEN gått, -men klart å gjennomføre det.

Jeg synes at da jeg ble plassert i omkledningsrommet -så skulle de ha kommet inn til emg og bundet for øynene mine - det hadde hjulpet å ikke se den maskinen, hvorfor må den være så TRANG!?

Jeg har riktignok ikke tatt MR, emn jeg skulle ta biopsi av leveren (sånn stikk inn i leveren for å ta vevsprøve) her om dagen, men fikk fullstendig panikk, og måtte bare skrive meg ut av sykehuset på eget ansvar. Følte meg såå dum, men jeg klarer det bare ikke i våken tilstand. Så jeg skal søke om å få ta den undersøkelsen under narkose.. håper det går an.

Skjønner forresten godt at du fikk panikk av MR - i hvert fall når du skulle ta MR av hodet. Jeg var til CT på sykehuset (ikke pga hodet), og det er ikke engang så trangt som MR-maskina er ettersom jeg har forstått. Skulle jeg ligget inni CT-maskina og undersøkt hodet hadde jeg også fått panikk.

Ja - hadde det bare vært selve hodet som skulle inni der - sånn at mesteparten av halsen og skuldrene hadde vært på utsiden, -så kanskje....men HELE meg da gitt!

Stakkars deg da - jeg skjønner deg godt jeg! Det hørtes skummelt ut.

Ja - hadde det bare vært selve hodet som skulle inni der - sånn at mesteparten av halsen og skuldrene hadde vært på utsiden, -så kanskje....men HELE meg da gitt!

Føler meg helt pingle jeg når jeg ikke tør sånt, men jeg har fullstendig angst for sånne undersøkelser. *sprøyteskrekk*

Hadde fått panikk om jeg måtte hatt nesten hele meg inne i en sånn MR-trommel også jeg. Syns det var ille nok å skulle holde pusten i et visst antall sekunder når jeg ble kjørt gjennom CT-trommelen også. Men det gikk nå greit. Slapp jo å ha hodet inni så :)

Annonse

når legen kom og sa at jeg skulle ta biopsi satt jeg i korridoren, og legen stod der ute og diskuterte det med meg mens jeg satt der med angst i blikket de luxe og bare begynte å gråte. Mange som stod rundt med ørene på stilk..det føltes bedre i grunn..not! *grøsse* Aldri tilbake til det sykehuset der!

Gjest Pricilla

Skjønner godt at du fikk panikk med tanke på biopsi. Har tatt det av nyrene og holdt på å løpe ut av sykehuset med angst. Jeg fikk valium så det gikk kjempefint. Du kan be om beroligende du og. Du sover ikke, men du er ikke nervøs - overhodet! Og da kan du slappe helt av... Dessuten får du lokalbedøvelse (den kjenner man, men ikke grusomt) - så merker du ikke mer. Du blir akkuratt som god og brisen, godt humør og null nerver av valiumen du får rett i åra. jeg måtte være våken for å holde pusten mens de stakk i nyra, vet ikke om det samme gjelder leveren.

Ja ikke sant? Jeg måtte i tillegg legge inne denne dagen midt i ferien min, -en hel dag ruslet jeg og min datter på 12 rundt i Fredrikstad. Jeg følte at jeg virkelig var ei skikkelig pingle. Takk, du er den første jeg hører om som også måtte gå. De andre har NESTEN gått, -men klart å gjennomføre det.

Jeg synes at da jeg ble plassert i omkledningsrommet -så skulle de ha kommet inn til emg og bundet for øynene mine - det hadde hjulpet å ikke se den maskinen, hvorfor må den være så TRANG!?

Huff Flisa... at det gikk som det gikk.

MR-maskina må være så trang for å gi de flotte bildene den gir, dessverre. Det er nok mage (inkludert produsentene) som hadde ønsket seg at den var litt romsligere.

Og du er absolutt ikke den eneste som har måttet avbryte på grunn av klaus i en slik, så dette er de vant til på MR-lab'en.

En del har klart å gjennomføre på andre forsøk når de har fått et par valium innabords - kanskje du også kan prøve det? (Bare et tips altså)

Klem,

Skjønner godt at du fikk panikk med tanke på biopsi. Har tatt det av nyrene og holdt på å løpe ut av sykehuset med angst. Jeg fikk valium så det gikk kjempefint. Du kan be om beroligende du og. Du sover ikke, men du er ikke nervøs - overhodet! Og da kan du slappe helt av... Dessuten får du lokalbedøvelse (den kjenner man, men ikke grusomt) - så merker du ikke mer. Du blir akkuratt som god og brisen, godt humør og null nerver av valiumen du får rett i åra. jeg måtte være våken for å holde pusten mens de stakk i nyra, vet ikke om det samme gjelder leveren.

Vet at jeg kan få beroligende, men jeg får bare helt panikk ved tanken på å ta biopsi i våken tilstand.. *grøss* Da får det heller bare være..

Gjest Bedre lykke neste gang

Huff Flisa... at det gikk som det gikk.

MR-maskina må være så trang for å gi de flotte bildene den gir, dessverre. Det er nok mage (inkludert produsentene) som hadde ønsket seg at den var litt romsligere.

Og du er absolutt ikke den eneste som har måttet avbryte på grunn av klaus i en slik, så dette er de vant til på MR-lab'en.

En del har klart å gjennomføre på andre forsøk når de har fått et par valium innabords - kanskje du også kan prøve det? (Bare et tips altså)

Klem,

Er'n SÅ trang da? Åssen går det med skikkelig feite folk i den da?

Jeg tok MR av hodet, og kan ikke huske at det var SÅ trangt. Men skulle jo ikke lee meg allikevel, så hadde ikke hjulpet med god plass rundt.

Hadde jo også en knapp til å trykke på hvis jeg fikk panikk. Og da ville undersøkelsen bli avbrutt.

Mener å huske at det var mye lyd fra kameraene (eller hva det var) som gikk fram og tilbake. DET syntes jeg var det verste. Ellers holdt jeg øynene godt igjen.

Få deg noe beroligende ved neste forsøk.

Annonse

Er'n SÅ trang da? Åssen går det med skikkelig feite folk i den da?

Jeg tok MR av hodet, og kan ikke huske at det var SÅ trangt. Men skulle jo ikke lee meg allikevel, så hadde ikke hjulpet med god plass rundt.

Hadde jo også en knapp til å trykke på hvis jeg fikk panikk. Og da ville undersøkelsen bli avbrutt.

Mener å huske at det var mye lyd fra kameraene (eller hva det var) som gikk fram og tilbake. DET syntes jeg var det verste. Ellers holdt jeg øynene godt igjen.

Få deg noe beroligende ved neste forsøk.

"skikkelig feite folk" som du kaller det, kan rett og slett ikke ta MR...

Er det ikke plass til vomma i hullet, lar det seg jo ikke gjøre :)

Jeg tok to valium og det var jeg glad for da jeg oppdaget buret.

Men jeg stakk av når de skulle ta biopsi av skjoldbrukskjertelen min. Den tjukke nåla og ingen bedøvelse. Jaja, jeg er ikke død av kreft enda så jeg håper de knutene er uskyldige.

Og ryggmargsprøve har jeg nektet etter første gangen de gjorde det og jeg har nektet dem å ta det av ungene også.

Hva skal de ta MR av hodet ditt for? Er du sikker på at det ikke var gubben din de var ute etter? Det kunne jo forklart litt av hvert.

Var det sånn at siden de ikke kunne ta hodet ditt, så gikk de for knærne i stedet for. Hvor store knær har du egentlig?

Du er bare ute etter dop, det er det du er. Pingle!

:o)

Kjære deg,

Dette var ingen hyggelig opplevelse. Men du må vel gjennom det før eller siden? Helst før?

'De' må vel ha møtt folk med klaustrofobi mange ganger?

Ta en prat, så er det sikkert ikke problemer med å bli dopet hinsides.

Lykke til og fortsatt rimelig god sommer :)

Hva skal de ta MR av hodet ditt for? Er du sikker på at det ikke var gubben din de var ute etter? Det kunne jo forklart litt av hvert.

Var det sånn at siden de ikke kunne ta hodet ditt, så gikk de for knærne i stedet for. Hvor store knær har du egentlig?

Du er bare ute etter dop, det er det du er. Pingle!

:o)

Hold meningen din for deg sjøl.

Hold meningen din for deg sjøl.

Det er lov å være bliiiiii, du kan si det du vil siiiiiii.

Du trenger ikke være sur bare fordi du ikke liker å stikke hodet inn i en kølsvart fuglekasse. Det er ganske normalt.

Også ønsker jeg deg alt vel. Det er ikke kødd engang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...