Gå til innhold

Feilsendte papirer - beholde eller ikke?

Anbefalte innlegg

Diskuterer et annet sted om dette med feilsendte papirer og syntes det hadde vært spennende å høre hva dere mente.

Altså:

En person har ved en feil fått tilsendt kopi fra en annens journal.

Personen som har fått kopien vil klage til fylkeslege o.l. men insisterer på å beholde kopi av den andre personens journal "som bevis". Altså h*n sender fylkeslegen en kopi av kopien og beholder et eksemplar selv.

Hva mener du?

Hva hadde du ønsket at noen gjorde dersom de ved et uhell ble tilsendt kopi fra din journal?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113635-feilsendte-papirer-beholde-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mener jeg

Jeg hadde selvfølgelig helst sett at de sendte journalen til meg eller til legen min uten å ta kopi av den! Ikke at det er noe hemmelig i min journal, men det er jo veldig personlig da.

Enig; skal ikke ta kopi av andres personlige opplysninger.

Gjest Pricilla

jeg hadde ønsket at vedkommende som hadde fått kopi av min journal hadde kontaktet meg på telefon, eller sendt et brev med journalen og forklart ståa. Hadde blitt rasende hadde vedkommende tatt kopi. Det er jo JEG som hadde vært "offeret" for taushetsplikten, så jeg ville ønsket å ta opp saken selv - det er egentlig ikke den som mottokk journalen sitt problem i det hele tatt.

Hadde satt pris på at den som fikk journalen ikke hadde lest gjennom, men lagt den til side da h*n hadde sett at det var svært personlige opplysninger. hadde ikke likt at noen hadde lest min journal.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...