Gå til innhold

Flaggermus inne - hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

I natt (før jeg la meg) fikk jeg et uoppfordret besøk på soverommet - en stakkars flaggermus hadde fulgt etter insektene inn gjennom det åpne vinduet.

Jeg fikk den ut uten skade på verken "mann eller mus", men har tenkt mye på episoden etterpå, hva jeg _skulle_ ha gjort osv. Og irritert meg massse over at jeg, som er så fasinert av flaggermus ikke tok meg bedre tid når jeg først hadde den der.*hehe*

Og nå lurer jeg på hvordan andre dolere vile grepet an situasjonen.

Så: Hva ville du gjort om du plutselig hade en flaggermus på soverommet?

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113701-flaggermus-inne-hva-hadde-du-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville slukket lyset, åpnet vinduer på vidt gap og reist til mamma for å sove der.

Hehe!

Jeg slukket først lyset og satte vinduet på vid gap - og så ble det heeeelt stille der inne.

Yes! Tenkte jeg.

Men dengang ei - han hadde visst bare funnet en hyggelig plass bak gardina og "kula'n" der. Etter en stund var levenet i gang igjen....

Hva jeg hadde gjort?

Sannsynligvis hadde jeg hylt, virkelig hylt, løpt ut av rommet og lukket døra, og prøvd å finne en modig sjel som kunne få den ut.

Hadde antakelig sovet i stua etterpå...sånn for sikkerhets skyld.

Flaggermus virker skremmende ekle. Som et slags kjempeinsekt med flappende vingeslag *grøsser*

Annonse

Jeg synes det er tøffe dyr, så jeg hadde prøvd å komme meg nermest mulig for å se på den!

De er ikke farlige, bare vakre og facinerende.

De er kjempekule!

Er skikkelig sur på meg selv nå for at jeg ikke tok meg bedre tid til å studere den...

Annonse

Jeg ville gjort det samme som da to duer okkuperte kontoret mitt og hele kollegagjengen sto ute i gangen og hadde hyle-høyest-konkurranse... åpna vinduet på vidt gap og høflig oppfordret vesenet om å forlate området.

Trur'n likte soverommet mitt jeg, for han trivdes tilsynelatende bedre mellom rullgardin-rullen og kanten på gardina, enn ute i det fri... vinduet var tross alt på vid gap 20 cm unna.

Høflig tiltale hjalp ikke, så jeg måtte nok lose den ut.

Jeg hade snekret meg et kors og hengt opp hvitløk rundt omkring på soverommet. (Man vet aldri - Det kan være en vampyr vet De)

Så hadde jeg hatt opp vinduet og håpt at den rømte fortest mulig.

hehe

Tror denne glaggermusa må ha vært utpreget uintelligent, for den benyttet seg ikke av det åpne vinduet.

Åpne vinduene og slippe den ut, den finner ut av seg selv. De sover på loft og i huler så de er vant til å finne veien ut åpninger.

De er sikkert flinke til å finne åpninger dersom de vil.... det virka ikke som om denne ville.. så da tok jeg på meg jobben som retningsveileder :)

Hva jeg hadde gjort?

Sannsynligvis hadde jeg hylt, virkelig hylt, løpt ut av rommet og lukket døra, og prøvd å finne en modig sjel som kunne få den ut.

Hadde antakelig sovet i stua etterpå...sånn for sikkerhets skyld.

Flaggermus virker skremmende ekle. Som et slags kjempeinsekt med flappende vingeslag *grøsser*

Flaggermus er ganske søte synes jeg da! Så flaggermusa må jo ha visst hva den gjorde når den valgte å besøke meg i stedet for deg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...