Gå til innhold

20årende og mister hår (kvinne)

Anbefalte innlegg

Gjest Snart hårløs ?

Kjære Doktor eller andre som kan hjelpe.

Jeg er en ung kvinne(20 årende) har alltid hatt tykt hår. Men nå, etter jeg flyttet ut fra norge, til andre siden av atlanteren ( uten blodsfamilie men med ektemann) , har jeg begynnt og miste hår, shampoo'en Fruktis hjelper litt men jeg mister fremdeles ganske mye hår. Har du noen gode råd som kan hjelpe meg. For jeg har ikke lyst og bli helt skallet heller.

Vær så snill og hjelp meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11384-20%C3%A5rende-og-mister-h%C3%A5r-kvinne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære "snart hårløs"?

Det kan være mange årsaker til hårtap fra hormonelle foandringer, stress og mangel på vitaminer og mineraler. Dessuten finnes det ulike sykdommer der håret kan falle av flekkvis - alopecia areata. I ditt tilfelle ville jeg i alle fall sørge for tilstrekkelig inntak av B-vitaminer og silicium, prøve med rosmarin sjampo ved siden av og ta opp med legen din om du bruker for eksempel p-piller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...