Gå til innhold

Feite folk; er ikke dette patetisk?

Anbefalte innlegg

Gjest sceptisk
Skrevet

Etter å ha tilbragt helgen med diverse overvektige folk undrer jeg meg over om enkelte av disse rett og slett er dumme.

Hele helgen fråtser de i fet og usunn mat. Ikke EN sjokolade eller En god middag. Neida,de spiser til det er tomt i skap og skuffer og i tillegg gidder de ikke å bevege på seg.

Men alle som en bedyrer de at Mandag! Ja da skal de virkelig skjerpe seg og spise så sunt og trene så mye!

Tror de på julenissen også disse menneskene? Hva får dem til å tro at bare fordi det er mandag så skal alt bli så mye bedre?

Kan hende de skjerper seg mandag. Dvs; de spiser ingenting fordi de TROR de blir tynne av det, eller de spiser ikke fordi de rett og slett fremdeles er mett etter helgens orgier.

Sorry, men måtte bare få ut litt agresjon etter å ha vært på kurs og blitt tvunget til å høre på disse feite kjerringene sitte å klage over fettet sitt mens de gumlet på sin tiende sjokolade.

Og lovte dyrt og hellig at I morgen, ja i morgen kommer forvandligens dag.

Halleluja, og takk for meg!

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• Zirine

11

• huufsa

7

• Gammel Dolèr

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har det aldri falt deg inn at fedme/overvekt er en sykdom/avhengighet på lik linje med alkohol og narkotika?

Hvis du ikke vet hvordan det er å være overvektig, syns jeg du bør passe kjeften din litt. Det er _du_ som er patetisk, som ikke innser at det er noe som feiler slike mennesker, rent medisinsk.

Gjest sceptisk
Skrevet

Har det aldri falt deg inn at fedme/overvekt er en sykdom/avhengighet på lik linje med alkohol og narkotika?

Hvis du ikke vet hvordan det er å være overvektig, syns jeg du bør passe kjeften din litt. Det er _du_ som er patetisk, som ikke innser at det er noe som feiler slike mennesker, rent medisinsk.

Vel, jeg utelukker selvsagt de som er syke enten i fysisk eller psykisk form. Jeg vil ikke en gang driste meg til å kalle dem feite!

Dette er altså damer som sitter og sier " Jeg vet jeg går ned i vekt hvis jeg bare spiser ordentlig og trimmer litt,men mat er jo sååå godt" osv.

Altså damer som er friske,men late. De sier det selv.

Det er på grunnlag av dette jeg ytrer utsagnet.

Jeg har ingen verdens ting i mot overvektige. Men det jeg derimot synes er patetisk er folk som klager over ting de kan gjøre noe med, men ikke gidder. Det være seg slanking eller andre ting.

Skrevet

Vel, jeg utelukker selvsagt de som er syke enten i fysisk eller psykisk form. Jeg vil ikke en gang driste meg til å kalle dem feite!

Dette er altså damer som sitter og sier " Jeg vet jeg går ned i vekt hvis jeg bare spiser ordentlig og trimmer litt,men mat er jo sååå godt" osv.

Jeg har ingen verdens ting i mot overvektige. Men det jeg derimot synes er patetisk er folk som klager over ting de kan gjøre noe med, men ikke gidder. Det være seg slanking eller andre ting.

Hva med folk som burde være mer intelligente, men som ikke gidder?

Gjest sceptisk
Skrevet

Hva med folk som burde være mer intelligente, men som ikke gidder?

Det finnes ingen norm for hvor intelligente mennesker skal være.

Men hvis du mener folk som syter og klager over at de skulle kunne mer, men ikke gidder å tilegne seg den kunnskapen,så synes jeg de også er patetiske.

Latskap er en uting. Folk kan leve og være akkurat som de vil for meg, jeg er nokså tolerant og stiller ingen krav til folk. Men jeg har tilbragt helgen med folk som er misfornøyd med mannen sin, med vekta si, men jobben sin, osv, men gidder de å gjøre noe med det? Nix.

Da blir det for patetisk å klage.

Det finnes nok av mennesker som ikke KAN slanke seg fordi de lider av overvekt som skyldes sykdom. Det er et hån mot dem.

Det finnes mennesker som blir underkuet i forhold de ikke KAN få utdanning, eller jobb, det er et hån mot dem også.

At man klager. Når man har mulighet til å ende det.

Skrevet

Det finnes ingen norm for hvor intelligente mennesker skal være.

Men hvis du mener folk som syter og klager over at de skulle kunne mer, men ikke gidder å tilegne seg den kunnskapen,så synes jeg de også er patetiske.

Latskap er en uting. Folk kan leve og være akkurat som de vil for meg, jeg er nokså tolerant og stiller ingen krav til folk. Men jeg har tilbragt helgen med folk som er misfornøyd med mannen sin, med vekta si, men jobben sin, osv, men gidder de å gjøre noe med det? Nix.

Da blir det for patetisk å klage.

Det finnes nok av mennesker som ikke KAN slanke seg fordi de lider av overvekt som skyldes sykdom. Det er et hån mot dem.

Det finnes mennesker som blir underkuet i forhold de ikke KAN få utdanning, eller jobb, det er et hån mot dem også.

At man klager. Når man har mulighet til å ende det.

Du skriver: "Men jeg har tilbragt helgen med folk som er misfornøyd med mannen sin, med vekta si, men jobben sin, osv, men gidder de å gjøre noe med det? Nix."

Så istedet syter du selv over hvem du tilbringer helgen med?

Det går jo nettopp på intelligens - hvem man velger (enten fritid eller jobb) å tilbringe hengen med.

Det ser rett og slett dårlig ut for deg på den fronten!

Gjest sceptisk
Skrevet

Du skriver: "Men jeg har tilbragt helgen med folk som er misfornøyd med mannen sin, med vekta si, men jobben sin, osv, men gidder de å gjøre noe med det? Nix."

Så istedet syter du selv over hvem du tilbringer helgen med?

Det går jo nettopp på intelligens - hvem man velger (enten fritid eller jobb) å tilbringe hengen med.

Det ser rett og slett dårlig ut for deg på den fronten!

Det virker som du baree ønsker å kverulere, uten å forstå poenget med hva jeg sier.

Jeg har undervist på et kurs, hvor jeg traff disse damene.

De er ikke en del av arbeidsmiljøet mitt, de var kun deltagere på kurset.

Skrevet

Det virker som du baree ønsker å kverulere, uten å forstå poenget med hva jeg sier.

"Det virker som du baree ønsker å kverulere, uten å forstå poenget med hva jeg sier."

Der har du sør i et nøtteskall.

Gjest QuePasta
Skrevet

Det er jo nettopp viljestyrken til å ta tak i de dårlige vanene og gjør noe med det som er ett av de store problemene.

Vet du hvordan man skaffer seg den viljestyrken, og kan formidle det til andre, så sitter du på en gullgruve.

Skrevet

Oki, da skjønner jeg....

:o)

Ble bare litt provosert. Tar selv medisin for 540,- i mnd, for å kontrollere/undertrykke matlyst. Rene metadon!

Skrevet

Hvorfor følger du ikke din egen oppfordring da?

Du syter og klager over at de syter og klager....

Blir jo rimelig tåpelig, eller?

Skrevet

Jeg kan sansynligvis være en av de 'feite damene' på et av dine kurs...

Og du bør, -om du ønsker å uttale deg mere om andre personers adferdsmønster eller problemer, gå et par kurs selv! F.eks. i psykologi...?

du skriver: "Sorry, men måtte bare få ut litt agresjon etter å ha vært på kurs og blitt tvunget til å høre på disse feite kjerringene sitte å klage over fettet sitt mens de gumlet på sin tiende sjokolade."

Agressjon? Hvorfor skal DU bli agressiv?? DU har jo tydeligvis ikke et vektproblem... Du klarer vel ikke forestille deg åssen DE har det? Inne i seg?

Du bør ikke uttale deg, og du bør holde deg for god for slike nedsettende tanker om andre.

Skrevet

"Det virker som du baree ønsker å kverulere, uten å forstå poenget med hva jeg sier."

Der har du sør i et nøtteskall.

Skal denne tråden 'også' vries om til en tråd 'om Sør' Zirine??

Det du skrev her var tåpelig!

Skrevet

Skal denne tråden 'også' vries om til en tråd 'om Sør' Zirine??

Det du skrev her var tåpelig!

tråden er allerede ødelagt lille venn. sør er her.

Skrevet

tråden er allerede ødelagt lille venn. sør er her.

Forklar?

Skrevet

Forklar?

jeg kom med en kommentar, men registrerer at du ønsker en diskusjon rundt sør. Er det riktig?

Skrevet

"Vel, jeg utelukker selvsagt de som er syke enten i fysisk eller psykisk form. Jeg vil ikke en gang driste meg til å kalle dem feite!"

Du skal være klar over at alle feite folk faktisk lider av en sykdom enten fysisk eller psykisk...

Det er jævli' å være feit, enten grunnen er den ene eller den andre. Så ha heller litt medlidenhet med de, du!

Skrevet

"Vel, jeg utelukker selvsagt de som er syke enten i fysisk eller psykisk form. Jeg vil ikke en gang driste meg til å kalle dem feite!"

Du skal være klar over at alle feite folk faktisk lider av en sykdom enten fysisk eller psykisk...

Det er jævli' å være feit, enten grunnen er den ene eller den andre. Så ha heller litt medlidenhet med de, du!

alle som er feite lider av en sykdom???

nei, nå får du gi deg :)

Skrevet

jeg kom med en kommentar, men registrerer at du ønsker en diskusjon rundt sør. Er det riktig?

Jeg gidder ikke diskutere 'Sør' (eller noen annen person) med noen, så det er ikke riktig, nei...

Men jeg skjønner ikke hva en kommentar om personen 'Sør' hadde å gjøre i denne tråden om "Feite folk"??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...