Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Daisy
Skrevet

Ålstå alle sammen, dette var litt ironisk skrive då, eg greier meg fint på jobb eg, men hadde ikkje valgt det som jobb for resten av livet - til det er jobben alt for slitsom.

Men eg trives, sjølv om innlegget ikkje viste det kanskje, det skulle vere litt morsomt, det er mange små irritasjonar i løpen av ein dag, men det vart visst dårleg mottatt dette. Unnskyld....

Folk føler seg vel litt truffet som sure kunder ;o) Jeg har det som deg, trives godt. Men ville ikke jobbet med det resten av livet. Også er det disse noen som kommer på feil tidspunkt og bare er kjempesur.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anki

6

• veslo

6

• Altman

4

• Åsemor

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Etter å ha lest oppramsingen din skjønner jeg at jeg er en drømmekunde :-)

Gjest SynesNåJeg
Skrevet

Hehe... Hvor gammel tror du jeg er?

Du gir i allefall inntrykk av at du er ei middelaldrende skravlekjerring...

Skrevet

Tenk deg nå at jeg kommer til kassa og en vare ikke lar seg scanne,

da har jeg to valg:

1) Bli sur og vrenge av meg noen gloser over udugelige folk som ikke klarer å prise varene - slik at VI - KUNDENE - må vente mens det ropes, letes, springes etter pris. Spør dere meg så "mener jeg alltid å huske" ca. 10% under prisen!

2) Jeg kan ta det med godt humør, hva kan jeg si? Har du noen gode forslag i stedet for "da er den vel gratis", eller "ukens tilbud, kjøp en, betal for null"?

OK, så har jeg et tredje alternativ, jeg kan la være å kommentere det i det hele tatt, men da vet ikke du og dine kolleger om jeg syntes det var ok eller om jeg neste gang handler i en butikk hvor de husker å prise alle varene før de legges ut for salg!

Min fleip er kun ment som et aksept for at OK, ingen er ufeilbarlig, selv jeg og coop-ansatte kan gjøre feil.

Hei!

Du tror tydeligvis at jeg går og irriterer meg grønn over sånne kommentarer, men der tar du feil. For meg er det langt fra å ikke syns at kommentarene er overdådig morsomme til å bli irritert pga kommentarene. See? :)

Sånn utenom det, det er ikke vi i butikken som putter strekkodene på varene skjønner du, varene blir levert til butikken med strekkodene på, og ja, mange ganger vil ikke strekkodene la seg scanne inn, noe jeg godt kan skjønne at kundene kan bli irriterte for.

Dessverre er det ikke så enkelt at jeg bare kan slå inn varen selv om jeg husker prisen på den heller, for jeg skal helst få slått inn varen riktig sånn at varebeholdningen blir riktig også.

Gode forslag til artige ting å si har jeg dessverre ikke. Endel kunder kommer med artige kommentarer også, men hadde jeg hørt de kommentarene 20 ganger om dagen så hadde vel ikke de vært så morsomme heller, ikke sant? :)

Skrevet

Eksisterer det noen intern liste over godkjente, morsomme ting å si?

:)

Nja, liste og liste, men det er i hvert fall kunder som faktisk har noen artige kommentarer på lager også. Innimellom er jeg forpint av latter i kassa eller i kundetjenesten.

Og det _er_ mange artige kunder innom :)

Gjest Pricilla
Skrevet

Hva med å finne seg en annen jobb da hvis det er SÅÅÅÅ ille? Når man jobber i butikk skal man gjøre alt for at kunden skal ha det så bra som mulig når de er i butikken. Du skal hilse og være blid, og til og med le av den dårlige humoren deres!

Skjønner at du kan hate alle kundene en dag, har selv jobba i butikk i tre år. men når jeg følte det sånn som du gjør nå og synes alle folk var teite og forbanna irriterende sa jeg opp. nettopp fordi kunder ikke fortjener dårlig service fordi den som jobber i butikken er møkka lei.

Det verste jeg veit er sure folk i butikk som verken hilse, smiler eller sier takk! De som ikke svarer når du spør om noe, eller svarer når man sier "ha det" gjør meg fly forbanna og det koster meg lite å si hva je mener. Skjønner at alle kan ha en dårlig dag, men har du det så ikke la det gå utover meg som kunde for det er ikke min skyld at gamla foran meg i køen la alle småpenga sine på rullebåndet, at bikkja di døde i går, at samboern er utro eller at du tjener dårlig. Greit nok at verden suger av og til, men smil fordet og le av teit humor DET er jobben din. : )

Jeg er nok ikke en drømmeklunde, får jeg et lite smil av ekspidiøren og et hei når det er min tur er jeg fornøyd og terroriserer ikke vedkommende. Har dem en overlegen og sur holdning kan det hende jeg sier i fra, hvis jeg i det hele tatt gidder å handle der.

Gjest Pricilla
Skrevet

He, he..

Jeg føler med deg, og jeg har alltid hatt medlidenhet med de som arbeider på butikk..

Men problemet ligger nok ikke hos kundene, men hos deg :-)

Du bør finne deg en ny jobb veldig fort.. Eller ta et par uker ferie..

Utbrenthet heter fenomenet..

Lykke til

Da vet du ikke hva utbrenthet er, for det er ikke det som er problemet her! Hun er rett og slett møkkalei og begynner å bli mannavond!

JA, har selv jobbet 3 år i butikk, men måtte slutte fordi jeg ble kvalm bare jeg så trynet på en kunde som kom inn i butikken. Hadde mest lyst til å be dem ryke og reise, men kan jo ikke det da så jeg sa opp.

Skrevet

Hehe, det har ikke rmalet deg inn at du har havnet på feil hylle?

Jobber i butikk selv, og kjenner igjen endel av det du skriver. MEN jeg er der for kundene, det er ikke DE som er der for meg. De kan gå et annet sted, butikken jeg jobber i går konkurs og jeg mister jobben. Det er konsekvensen av å ikke behandle dem skikkelig...

Dårlige vitser er det nok av, men det er ikke særlig vanskelig å smile eller le litt for skams skyld. Tilsynelatende dumme spørsmål finnes også, men selv om ting er selvsagte for meg så er de ikke det for kundene.

Husk også at for noen, særlig eldre folk, er butikkansatte stort sett den eneste kontakten de har med folk.

Forøvrig skjønner jeg at det var endel ironi med i bildet her. Setter man ting på spissen, så står de bedre ;-)

Skrevet

Du gir i allefall inntrykk av at du er ei middelaldrende skravlekjerring...

Rart hvordan ting ikke alltid er sånn som de ser ut til.

Jeg er bare 22 år :)

Gjest nutshell
Skrevet

Jeg har nå skrevet ut reglene dine på et ark, og henger det opp både her og der. Syns det er veldig viktig med slike kjøreregler i butikken. Hvorfor ikke ta det opp med fagforeningen din, og få oppslag på døra til butikken, samt ved kasssene?

Ellers syns jeg som kunde at butikkens åpningstid burde deles opp, med egen periode for de treige kundene, altså aldersgruppen 55 + burde handle mellom bestemte klokkeslett.

Videre er det ingenting som er så irriterende når man handler på vei hjem fra jobben at det kryr med unger i butikken. Det er forbudt å ta bikkjer inn i butikken, hvorfor i all verden skal snørrete unger få lov å herje villmann? Lag noe benker på utsiden hvor barn kan parkeres.

Barnevogner er en uting i butikken. Likeså rullestoler.

Forøvrig bør all varelevering skje utenfor butikkens åpningstid. Det er lite som hindrer oss som kunder mer enn disse vimsebøttene som triller rundt på paller med kyllinggryte og dopapir.

Får vi litt orden på slikt kan butikkturen bli en rask og smertefri opplevelse for både kunder og ansatte.

Skrevet

Du skriver: "Som kassadame må du huske på at du er mer avhengig av oss, enn vi er av deg. Vi kan velge en annen butikk."

Hun kan velge en annen jobb.

===

Du skriver: "For øvrig bør du huske at vi svært ugjerne setter våre ben i en kolonialbutikk. Vi gjør det av ren nød."

Evt. sult og nødvendighet.

Hvis hun skal finne en butikk hvor de helst vil slippe kunder, må hun nok lete en stund. Kanskje helt til en av dine sosialistiske drømmestater.

Kanskje hun inntil videre kan begynne i en offentlig virksomhet. Det har man jo fra før et slikt syn på kundene, og hun vil gli lett inn.

Skrevet

Hvis hun skal finne en butikk hvor de helst vil slippe kunder, må hun nok lete en stund. Kanskje helt til en av dine sosialistiske drømmestater.

Kanskje hun inntil videre kan begynne i en offentlig virksomhet. Det har man jo fra før et slikt syn på kundene, og hun vil gli lett inn.

Sikkert, men det var altså ikke det vi diskuterte.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sikkert, men det var altså ikke det vi diskuterte.

Med vennlig hilsen

Jo, det mener jeg da bestemt at det var?

Skrevet

Håper du fikk ut det du trengte her og møter blid og hyggelig på jobb i morgen.

Eg er alltid blid og hyggelig på jobb!!!! Fryyykteleg blid, faktisk, smiler masse, sånn er eg av natur, men hallo - ein kan da vere litt sur inni seg av og til for det. Men det var ikkje det det handla om, få som forstod ironien her....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...