Gjest litt rådvill Skrevet 27. juli 2003 Skrevet 27. juli 2003 Jeg har en del småproblemer som i de siste årene har ballet på seg, og jeg tenker at det kanskje er på tide å få hjelp. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal finne en psykolog som passer best mulig til meg og mine utfordringer. Jeg antar at de har sine ulike "spesialiteter". Er det noen som kan tipse meg om en psykolog i Oslo som er flink på områdene angst, dårlig selvtillit og sosial fobi?? (Aller helst en dame, hvis det er mulig...) 0 Siter
firebird1365380441 Skrevet 27. juli 2003 Skrevet 27. juli 2003 Du kan f.eks ta kontakt med Gaustad Sykehus - kompetansesenter for angstlidelser - i Oslo. Der har de både kvinnelige og mannelige behandlere. Det kan være en fordel at du går til fastlegen din og får en henvisning først. Lykke til! Mvh 0 Siter
frosken Skrevet 27. juli 2003 Skrevet 27. juli 2003 Såfremt du ikke har tenkt å betale hele regningen selv (dvs. gå til en uten refusjonsavtale med trygden), så er det lite sannsynlig at du kan "velge og vrake" behandlere. Det er stor pågang til spesialister i Oslo-området, så bare det å komme i behandling kan være vanskelig nok. Det er to hovedfremgangsmåter, og begge starter hos fastlegen din. Enten henviser vedkommende deg til den psykiatriske poliklinikken du sogner til eller så skrives en henvisning og du må selv ringe/skrive rundt til privatpraktiserende som står på en liste du får på trygdekontoret. Hvis du synes det er greit å betale alt selv, så er det vel bare å begynne å ringe rundt til de som står f.eks.i telefonkatalogen og spørre om de har "noen som passer for deg". Lykke til! 0 Siter
Gjest litt rådvill Skrevet 28. juli 2003 Skrevet 28. juli 2003 Du kan f.eks ta kontakt med Gaustad Sykehus - kompetansesenter for angstlidelser - i Oslo. Der har de både kvinnelige og mannelige behandlere. Det kan være en fordel at du går til fastlegen din og får en henvisning først. Lykke til! Mvh Ok, takk for tipset. Henvisning har jeg (til uspesifisert psykolog). 0 Siter
Gjest litt rådvill Skrevet 28. juli 2003 Skrevet 28. juli 2003 Såfremt du ikke har tenkt å betale hele regningen selv (dvs. gå til en uten refusjonsavtale med trygden), så er det lite sannsynlig at du kan "velge og vrake" behandlere. Det er stor pågang til spesialister i Oslo-området, så bare det å komme i behandling kan være vanskelig nok. Det er to hovedfremgangsmåter, og begge starter hos fastlegen din. Enten henviser vedkommende deg til den psykiatriske poliklinikken du sogner til eller så skrives en henvisning og du må selv ringe/skrive rundt til privatpraktiserende som står på en liste du får på trygdekontoret. Hvis du synes det er greit å betale alt selv, så er det vel bare å begynne å ringe rundt til de som står f.eks.i telefonkatalogen og spørre om de har "noen som passer for deg". Lykke til! Liste på trygdekontoret, ok! Det skal jeg prøve å få tak i. Takk! Henvisning fra fastlege har jeg. 0 Siter
Gjest strandhai Skrevet 29. oktober 2003 Skrevet 29. oktober 2003 Liste på trygdekontoret, ok! Det skal jeg prøve å få tak i. Takk! Henvisning fra fastlege har jeg. Hei! Kan jeg få spørre om hvordan du gikk fram da du fikk henvisningen fra fastlegen din? Jeg går rundt og lurer på å skaffe meg det selv....føler at ting bare baller på seg, men jeg er fryktelig usikker på om psykologbesøk er noe for meg... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.