Gå til innhold

Arbeidsledig - kan dette stemme?

Anbefalte innlegg

Gjest sosialklient??

Mannen min vil skilles, og dermed mister jeg jobben min samtidig. Han eier og driver eget firma, og jeg har i mange år gjort forskjellig arbeid i firmaet og fått lønn etter dette.

På selvangivelsen er dette ført som "annen inntekt", og jeg har mottatt både sykepenger og fødselspenger ut ifra dette.

I dag ringte jeg Aetat for å få vite hva jeg ville få i arbeidsledighetstrygd (dagpenger). De sier jeg ikke har krav på noenting!!!

Stemmer dette?? Det betyr jo i så fall at jeg fra nå av er

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114078-arbeidsledig-kan-dette-stemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sosialklient??

Spørsmålet er om det var næringsinntekt, næringsinntekt regnes ikke med i grunnlaget.

Du skulle vært ansatt lønnsmottaker for å få dagpenger.

Jeg må si at det der er dårlig planlegging, nesten for jævlig surt.

Dårlig planlegging??!?

Hvordan kunne jeg vite at han jeg elsket skulle vise seg å være en jævel - som hele tiden har sett på meg som en bruksgjenstand???

Grei å ha sex med, holde huset i stand, passe unger så han kan gjøre som han vil - og skrive inntekt på for å redusere toppskatten...

Ulv I Faarikaal

Dårlig planlegging??!?

Hvordan kunne jeg vite at han jeg elsket skulle vise seg å være en jævel - som hele tiden har sett på meg som en bruksgjenstand???

Grei å ha sex med, holde huset i stand, passe unger så han kan gjøre som han vil - og skrive inntekt på for å redusere toppskatten...

Hadde du visst du skulle gå fra han i dag, ville du tatt ut siste årets inntekt som lønn, da hadde du fått dagpenger.

Klart det er urettferdig at næringsinntekt ikke kan brukes som grunnlag, men på grunn av alle luringene i dette landet, ville trygdebudsjettet eksplodert.

Det er fremdeles meget lett å jukse seg til et dagpengegrunnlag, men det er en hemmelighet hvordan.

Dårlig planlegging??!?

Han var jo en mann.........

Annonse

Gjest sosialklient??

Hadde du visst du skulle gå fra han i dag, ville du tatt ut siste årets inntekt som lønn, da hadde du fått dagpenger.

Klart det er urettferdig at næringsinntekt ikke kan brukes som grunnlag, men på grunn av alle luringene i dette landet, ville trygdebudsjettet eksplodert.

Det er fremdeles meget lett å jukse seg til et dagpengegrunnlag, men det er en hemmelighet hvordan.

Ja, det skulle jeg gjerne visst!

Slik det ser ut nå, må jeg ut fra et palass av et hus, som jeg har pusset opp fra ytterst til innerst og holdt i stand på alle vis (alt av husarbeid inkludert) til en hybeltilværelse der jeg ikke engang har plass til å ha ungene på besøk :-(

Ja, det skulle jeg gjerne visst!

Slik det ser ut nå, må jeg ut fra et palass av et hus, som jeg har pusset opp fra ytterst til innerst og holdt i stand på alle vis (alt av husarbeid inkludert) til en hybeltilværelse der jeg ikke engang har plass til å ha ungene på besøk :-(

Når du har barn så har du rett på den økonomiske hjelpa du trenger for at du skal kunne gi omsorg til barna.

Hvis du vet den hemmeligheten så kan du hviske den til meg. :)

Også hvis de bor hos faren??

For han skal selvfølgelig ha ungene også... :-(

Du skal jo fortsatt ha kontakt med dem. Selv om han har "daglig omsorg" så har du fortsatt foreldreansvar.

(Se lov om barn og foreldre - barnelova på http://www.lovdata.no )

Barnas beste er å ha kontakt med begge to så dette er ikke vanskelig å argumentere for i en søknad til sosialkontoret.

For penger til aktiviteter/utstyr til barna som du kanskje ikke har rård til kan du søke barnevernet om økonomisk hjelp.

(Barnevernstjenesteloven - Kap 4 (?)- hjelpetiltak)

Regler om sosialhjelp står i sosialtjenestelove kap 5. http://www.lovdata.no

Jeg vet også hvordan man svindler en bank, fylkesskattesjefen og en masse andre, men det er så kjedelig å sitte i fengsel. Om man blir tatt.

Trodde det kanskje var snakk om noen smutthull.

Gidder ikke bli kjeltring for å svindle aetat for noen lusne kroner.

Annonse

Gjest erikkeheltmedher

eh - hvis dere har vært gift så må han vel kjøpe deg ut av palasset. Eller er det et firmapalass?

Eier han barna? Står de også på firma slik at han beholder dem etter skilsmisse uten at du har noe du skulle ha sagt.

Eller er de ikke felles barn?

Hmmmm???

Gjest sosialklient??

eh - hvis dere har vært gift så må han vel kjøpe deg ut av palasset. Eller er det et firmapalass?

Eier han barna? Står de også på firma slik at han beholder dem etter skilsmisse uten at du har noe du skulle ha sagt.

Eller er de ikke felles barn?

Hmmmm???

For å si det sånn: Du har beskrevet hans versjon på en prikk...

Stikkordet er "skjevdeling" og "uegnet for omsorg"...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...