Gå til innhold

Gratis program for internett, på bærbar PC.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vil legge inn internett også på laptoppen, og vet det finnes ørteogførti forskjellige, gratis varianter. Men nå når jeg trenger det, finner jeg ikke en eneste cd som jeg før hadde så mange av. De følger jo ofte med blader, eller kommer som reklame (noe som kan forklare at jeg ikke får det, da det står nei takk på postkassa). Hvor skal jeg hendvende meg.

Har noen eventuelt noen linker?

Ha en god dag.

MVH

Skrevet

Du vil legge inn internett? Nå skjønner jeg ikke hva du mener ....

Hvis du skal ha maskinen til å ringe opp en server (telenor f.eks) slik at du kommer deg online, så trenger du ingen programmer, du går bare via startmenyen -> settings -> Network and dialup connections. Men det var kanskje ikke det du mente.

Mente du at du trenger en nettleser?

Skrevet

Hvis du skal ha maskinen til å ringe opp en server (telenor f.eks) slik at du kommer deg online, så trenger du ingen programmer, du går bare via startmenyen -> settings -> Network and dialup connections. Men det var kanskje ikke det du mente.

Kanskje det er en nett leser jeg trenger. Som du skjønner er jeg ikke noen data ekspert akuratt. Kansje jeg skal prøve det du foreslår. Men det er nok en nettleser jeg trenger, for det må man vel ha? Kan jeg ha det på maskinen uten at jeg er klar over det?

Tusen takk for raskt svar.

MVH

Skrevet

Kanskje det er en nett leser jeg trenger. Som du skjønner er jeg ikke noen data ekspert akuratt. Kansje jeg skal prøve det du foreslår. Men det er nok en nettleser jeg trenger, for det må man vel ha? Kan jeg ha det på maskinen uten at jeg er klar over det?

MVH

ok.

Du har antagelig en nettleser - explorer. Hvis den ikke ligger på skrivebordet ditt, så kan du gå på startmenyen (nederst i venstre hjørne) -> Programmer -> Internett explorer.

Det finnes flere typer nettlesere. De fleste bruker explorer fordi den følger med windows (operativsystemet ditt), men noen (som meg) bruker Opera, som er en annen gratis nettleser. Hvis du vil forsøke den så kan du laste den ned herfra http://www.opera.com/download/ Legg merke til at du kan velge hvilket språk du vil. Det er bare å laste ned, innstallere og forhåpentligvis legger den seg på skrivebordet slik at det bare er å dobbeltklikke så åpner den seg.

Hvis du trenger noe annet, så får du si fra så skal jeg hjelpe deg å finne.

Skrevet

MVH

hvordan er du her på internett, om du ikke har fått det til? nettleser= explorer eller netscape, det programmet hvor du skriver inn www.doktoronline.no for å være her.

Skrevet

hvordan er du her på internett, om du ikke har fått det til? nettleser= explorer eller netscape, det programmet hvor du skriver inn www.doktoronline.no for å være her.

Kanskje fra en annen pc?

Skrevet

ok.

Du har antagelig en nettleser - explorer. Hvis den ikke ligger på skrivebordet ditt, så kan du gå på startmenyen (nederst i venstre hjørne) -> Programmer -> Internett explorer.

Det finnes flere typer nettlesere. De fleste bruker explorer fordi den følger med windows (operativsystemet ditt), men noen (som meg) bruker Opera, som er en annen gratis nettleser. Hvis du vil forsøke den så kan du laste den ned herfra http://www.opera.com/download/ Legg merke til at du kan velge hvilket språk du vil. Det er bare å laste ned, innstallere og forhåpentligvis legger den seg på skrivebordet slik at det bare er å dobbeltklikke så åpner den seg.

Hvis du trenger noe annet, så får du si fra så skal jeg hjelpe deg å finne.

Tusen takk! Nå skal jeg prøve. Blir spennnende om jeg får det til, må komme meg online fra mobilen, og det har jeg heller aldri gjort før *ler*.

Tusen takk for all hjelp.

Skrevet

Fra den vanlige PCmin. Det var ikke værre en det. Jeg vil bare få koblet opp laptoppen, så den er online, når jeg ikke er hjemme, og da er det jo greit og gjøre det klart på forhånd. Sant. Jeg er ikke så dum at jeg ikke skjønner at jeg er online nå, altså, det må finnes en grense *ler*

Ha en flott dag

Skrevet

Fra den vanlige PCmin. Det var ikke værre en det. Jeg vil bare få koblet opp laptoppen, så den er online, når jeg ikke er hjemme, og da er det jo greit og gjøre det klart på forhånd. Sant. Jeg er ikke så dum at jeg ikke skjønner at jeg er online nå, altså, det må finnes en grense *ler*

Ha en flott dag

*hehe*

Skrevet

Jeg får det fortsatt ikke helt til, men jeg får plundre videre. Mye mulig det er den "infrared" funksjonen på mobilen og laptoppen jeg ikke finner ut av, men jeg nekter og gi meg så lett. *sta*

Alt ser ut til og være klart på pc, så jeg har nettleser i alle fall;o)

Ha en fortsatt god dag

Skrevet

Jeg får det fortsatt ikke helt til, men jeg får plundre videre. Mye mulig det er den "infrared" funksjonen på mobilen og laptoppen jeg ikke finner ut av, men jeg nekter og gi meg så lett. *sta*

Alt ser ut til og være klart på pc, så jeg har nettleser i alle fall;o)

Ha en fortsatt god dag

du sliter med oppkoblingen.

Her kan jeg ikke hjelpe deg. Jeg har aldri surfet på infrared og mobil - beklager. Men det kommer sikkert andre og hjelper deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...