Grip Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Sosialister har det jo med å strø om seg med honnørord, og er gjerne rause så lenge de slipper å "betale" selv. Et av disse er "internasjonal solidaritet". Nå som EU utvides vil imidlertid mye arbeidsfolk fra Øst-Europa kunne forventes å ville søke seg vestover, blant annet til Norge. Dette er jo av stor betydning for dem, og kan gi fattigfolk en mulighet til å leve på en anstendig måte, forsørge seg selv og kanskje også en familie. Da treder den gamle fanebærer og kommunist, nå LO-leder, Gerd-Liv Valla fram og vil nekte disse folka å komme hit for å jobbe, en rett som alle EØS-borgere i dag har. Hun er redd disse fattige skal utkonkurrere hennes egne medlemmer. Dette er altså LO's internasjonale solidaritet i praksis. Jeg tipper kvalmen står i kjeften på delegatene fra Øst-Europa når de møter Valla under neste Sosialistiske Internasjonale, og hun skal forklare hvorfor det er så solidarisk å holde de nye medlemmer borte fra Norge. "Sosialisme i praksis". .................. Man kan fundere på hvorfor sosialistene ser det som sin hovedoppgave å fylle landet med velferdssøkende muslimer som ikke kan forsørge seg selv, samtidig som de avviser arbeidsfolk som er her for å forsørge seg selv og familien gjennom hardt arbeid. Dette kommer nok av sosialistenes iboende trang til å klientifisere borgerne. Jo flere klienter som er avhengig av staten, jo sterkere blir staten og de som jobber der. Dette er god sosialistisk politikk. "Hele folket på trygd". ...... En annen morsom sak kunne man observere på Sommeråpent (eller hva det heter) i går. Der stod generalsekretæren i Flyktningerådet fram og kommenterte elendigheten i Liberia. Han nærmest krevde at USA må se å rykke inn i landet, helst med tusenvis av soldater, for å sikre sivilbefolkningen. Det er jo flott, men man stusser når det akkurat er Flyktningerådet som kommer med kravet. Det er jo ikke lenge siden de ikke vil sende hjelp til sivile i Irak fordi dette kunne bidra til legitimering av USA's aksjon i landet. Det er heller ikke lenge siden de ansatte Petter Nome som info.sjef, den kjente asylprofitør og islamisthore. Han var jo ikke akkurat positiv da Saddam ble fjernet. Skal bli morsomt å se han informere om hvorfor det er nødvendig at USA nå griper inn i Liberia. Præhæhæ. Hvorfor ser sosialister så ulikt på Liberia og Irak. Trolig fordi Irak jo hadde et skikkelig totalitært regime, med en av de siste skikkelige despoter og tyranner. Dette tiltaler jo sosialiter. I Liberia har det tilmed vært valg og man har forsøkt å stable et demokrati på beina, og det er jo ikke særlig fasinerende for sosialister. ..... Jaja... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114179-sosialistnytt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacob Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg beklager at jeg pensler over på et annet tema, men jeg vet jo at vi har felles interesser hva angår bil og bilpleie. I løpet av gårdagen er det en migbolt som har skrapet opp siden på bilen min. Det har dessuten blitt en bulk. Vedkomne har ikke latt høre fra deg. Det er her du kommer inn i bildet; a) Identifisering - hvordan skal jeg finne synderen? Tortur - har du noen gode forslag til hvordan man behandler slike folk når de er identifisert? (jeg er villig til å investere i en god del egnet utstyr for formålet) c) Du brukte vel en del lakser på mye stæsj - gps, fishfinder o.l? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114179-sosialistnytt/#findComment-682894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grip Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg beklager at jeg pensler over på et annet tema, men jeg vet jo at vi har felles interesser hva angår bil og bilpleie. I løpet av gårdagen er det en migbolt som har skrapet opp siden på bilen min. Det har dessuten blitt en bulk. Vedkomne har ikke latt høre fra deg. Det er her du kommer inn i bildet; a) Identifisering - hvordan skal jeg finne synderen? Tortur - har du noen gode forslag til hvordan man behandler slike folk når de er identifisert? (jeg er villig til å investere i en god del egnet utstyr for formålet) c) Du brukte vel en del lakser på mye stæsj - gps, fishfinder o.l? Fan i helvete. Det du her beskriver er det aller verste bilfolket kan komme ut for. Det er liksom hverken fugl eller fisk. Ikke stort nok til kaskoskade, og stort nok til at det ikke kan ignoreres. Samtidig er det dyrt som fan å utbedre. En meget ekkel situasjon. Jeg tror mange føler dette nærmest som en voldtekt, et jævli overgrep. Slik du beskriver det, er det mest sannsynlig en tulling som har vært borti med bil. Først er det vel rimelig å anmelde forholdet, selv om lensmannen sikkert bare ser rart på deg. Normalt spiller det ingen rolle, men det *kan* jo tenkes at noen har sett noe og har varslet køllegutta. Litt privat etterforskning kan være mulig. Jeg har skjønt det slik at du bor ruralt, og det er mulig at vedkommende tulling vender tilbake til åstedet. Kan du se noen lakkfarge fra skadevolderen, kan det jo være et utgangspunkt. Ofte er det støtfanger som tar unna for skadevolder, og da er man jo som oftest like langt. ... Av og til kan det være noen som har sett noe, men det skal mye til. Nei, det er et helvete. ....... Min erfaring er at det er bra hvis det går et par dager før man eventuelt får tak i tullingen. På den måten unngår man å bli drapsmann, og det er jo greit. Jeg kan også trøste deg med at følsomheten som litt småtterier avtar med åra. "Det er bare en bil" får mening etter hvert. Hvis det ikke er for ille, samler man opp og lar det gå som trekk ved innbytte. Det blir billigst slik. ...... Man kan trolig utlede noe generelt med utgangspunkt i slike saker. Selv har jeg sett folk nærmest gnure bildøra si inn i sida på nabobilen. Det er et fryktelig syn, og jeg legger selvsagt igjen melding hos den forulempede. Min erfaring tyder på at skadevolder finnes blant disse fem hovedgruppene: * stressede småbarnsforeldre som knapt vet hvor de er, og langt mindre hvor bildøra befinner seg. Svettende og rødmussede forsøker de å feste ungene i setet. * Eldre mennesker som har noe redusert sans for å holde styr på omgivelsene. Det blir gjerne noen shortcuts og de merker knapt om det dunker litt hist og her. * Sosialister som ergrer seg over at andre har finere biler enn dem. * Får du en bil 15 cm fra døra di, blir du forbanna når du skal prøve å lirke deg inn. Da kan naboens bildør ligge tynt an. * Jævelunger, gjerne barn av sosialister, som synes man bør jevne ut forskjeller mellom folk ved å skrape opp fine biler. Undergruppe: rusede. Drita folk som ikke vet hva de gjør. ....... Hvis du får tak i gjerningsmennene, er vel det beste å true penger av dem på en eller annen måte. De fleste på dine kanter av landet blir møre hvis man truer med politiet. Direkte fysiske inngrep kan jo lett slå tilbake og forutsetter dessuten at bicepsen er større enn hos fienden. ...... Foreløpig har jeg kun ekkolodd. Jeg er i markedet etter GPS. Slike ting er jo så jævla billig for tiden. Som nyslått skipper har jeg jo ikke oversikt over alt som finnes, så jeg ba om å få skuta 100% klar for tur. Så bortsett fra GPS vet jeg ikke mer å finne på av utstyr. Det stiller seg annerledes når man går opp noen fot. Da blir mulighetene større. ...... En litt morsom bieffekt av slike småskader på bilen, er at man umerkelig glir over i nybil-modus. Vær obs på dette slik at følelsene kan kontrolleres. .......... Jaja...jeg får vel ta kvelden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114179-sosialistnytt/#findComment-682919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacob Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Fan i helvete. Det du her beskriver er det aller verste bilfolket kan komme ut for. Det er liksom hverken fugl eller fisk. Ikke stort nok til kaskoskade, og stort nok til at det ikke kan ignoreres. Samtidig er det dyrt som fan å utbedre. En meget ekkel situasjon. Jeg tror mange føler dette nærmest som en voldtekt, et jævli overgrep. Slik du beskriver det, er det mest sannsynlig en tulling som har vært borti med bil. Først er det vel rimelig å anmelde forholdet, selv om lensmannen sikkert bare ser rart på deg. Normalt spiller det ingen rolle, men det *kan* jo tenkes at noen har sett noe og har varslet køllegutta. Litt privat etterforskning kan være mulig. Jeg har skjønt det slik at du bor ruralt, og det er mulig at vedkommende tulling vender tilbake til åstedet. Kan du se noen lakkfarge fra skadevolderen, kan det jo være et utgangspunkt. Ofte er det støtfanger som tar unna for skadevolder, og da er man jo som oftest like langt. ... Av og til kan det være noen som har sett noe, men det skal mye til. Nei, det er et helvete. ....... Min erfaring er at det er bra hvis det går et par dager før man eventuelt får tak i tullingen. På den måten unngår man å bli drapsmann, og det er jo greit. Jeg kan også trøste deg med at følsomheten som litt småtterier avtar med åra. "Det er bare en bil" får mening etter hvert. Hvis det ikke er for ille, samler man opp og lar det gå som trekk ved innbytte. Det blir billigst slik. ...... Man kan trolig utlede noe generelt med utgangspunkt i slike saker. Selv har jeg sett folk nærmest gnure bildøra si inn i sida på nabobilen. Det er et fryktelig syn, og jeg legger selvsagt igjen melding hos den forulempede. Min erfaring tyder på at skadevolder finnes blant disse fem hovedgruppene: * stressede småbarnsforeldre som knapt vet hvor de er, og langt mindre hvor bildøra befinner seg. Svettende og rødmussede forsøker de å feste ungene i setet. * Eldre mennesker som har noe redusert sans for å holde styr på omgivelsene. Det blir gjerne noen shortcuts og de merker knapt om det dunker litt hist og her. * Sosialister som ergrer seg over at andre har finere biler enn dem. * Får du en bil 15 cm fra døra di, blir du forbanna når du skal prøve å lirke deg inn. Da kan naboens bildør ligge tynt an. * Jævelunger, gjerne barn av sosialister, som synes man bør jevne ut forskjeller mellom folk ved å skrape opp fine biler. Undergruppe: rusede. Drita folk som ikke vet hva de gjør. ....... Hvis du får tak i gjerningsmennene, er vel det beste å true penger av dem på en eller annen måte. De fleste på dine kanter av landet blir møre hvis man truer med politiet. Direkte fysiske inngrep kan jo lett slå tilbake og forutsetter dessuten at bicepsen er større enn hos fienden. ...... Foreløpig har jeg kun ekkolodd. Jeg er i markedet etter GPS. Slike ting er jo så jævla billig for tiden. Som nyslått skipper har jeg jo ikke oversikt over alt som finnes, så jeg ba om å få skuta 100% klar for tur. Så bortsett fra GPS vet jeg ikke mer å finne på av utstyr. Det stiller seg annerledes når man går opp noen fot. Da blir mulighetene større. ...... En litt morsom bieffekt av slike småskader på bilen, er at man umerkelig glir over i nybil-modus. Vær obs på dette slik at følelsene kan kontrolleres. .......... Jaja...jeg får vel ta kvelden. Takk for en grundig og god analyse. Jeg ser at du oppererer med universelle teorier der det negative årsaks/virkningsforholdet alltid kan skrives tilbake til sosialistene. Det er ikke dumt; for det første ligger nok disse fordommene tett opp til sannheten. For det andre er det så greit - rent analytisk og retorisk liksom;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114179-sosialistnytt/#findComment-683150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xai Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Morsomt innlegg du hadde. Trøst deg med at da LO valgte Valla til leder går nok medlemstallet forsatt ned slik det gjorde før hennes tid. "...hovedoppgave å fylle landet med velferdssøkende muslimer som ikke kan forsørge seg selv,..." Sosialisme og islam passer ideologisk sett meget godt sammen. Det finnes ingen land med islamsk majoritet som er reelle demokratier (Tyrkia er antagelig nærmest, men er gjennomkorrupt). Dessuten ser sosialistene på kristendom som høyresidens religion og vil ha islam og muslimer som motvekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114179-sosialistnytt/#findComment-683358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.