Gå til innhold

Vert ikke om dette er riktig forum,men..

Anbefalte innlegg

Lee1365380400

..jeg skriver likevel.

Har nettopp fått nyheten om at en venn har blitt drept.Ettersom denne vennen tilhører et belasted miljø (narkotikakrim) er det sikkert i myndighetenes øyne ikke så farlig. Men det er "farlig" for meg, det var et fint menneske som er blitt revet bort!!

Beklager dette ubalanserte sikkert feilplasserte innlegget.

Hilsen lee

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114215-vert-ikke-om-dette-er-riktig-forummen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Jeg tror ikke det er mange som tenker at vedkommende ikke var noe særlig verd, at drapet ikke var så farlig. De aller fleste menneseker betyr noe spesielt for andre, og du har selvfølgelig all rett og lov til å sørge over vennen din!

Regner med at det det gjelder er dobbeltdrapet i kristiansand i går...Trist.

Hilsen kristiansander

Lee1365380400

Jeg tror ikke det er mange som tenker at vedkommende ikke var noe særlig verd, at drapet ikke var så farlig. De aller fleste menneseker betyr noe spesielt for andre, og du har selvfølgelig all rett og lov til å sørge over vennen din!

Regner med at det det gjelder er dobbeltdrapet i kristiansand i går...Trist.

Hilsen kristiansander

Takk for svar..

Ble bare så vanvittig lei meg og sint!!!

Ble nesten rasistisk av bare sinne. Vet jo at dette er et unyansert syn som sikkert roer seg når jeg får roet meg...

Dette med menneskeverd er noe vennen min (blandt mange andre) opplevde ofte, å bli stigmatisert altså. Jeg ringte min mor som uttrykte at "da var vi kvitt to av "de" da og den tredje får sikkert livsvarig" Men ting er ikke alltid sånn de ser ut som. Han var skikkelig ålreit..!!

Annonse

Gjest prust

Takk for svar..

Ble nesten rasistisk av bare sinne. Vet jo at dette er et unyansert syn som sikkert roer seg når jeg får roet meg...

Dette med menneskeverd er noe vennen min (blandt mange andre) opplevde ofte, å bli stigmatisert altså. Jeg ringte min mor som uttrykte at "da var vi kvitt to av "de" da og den tredje får sikkert livsvarig" Men ting er ikke alltid sånn de ser ut som. Han var skikkelig ålreit..!!

Sa din mor virkelig det??? Og visste hun at han som ble drept betydde noe for deg? Fy søren!

Jeg har én gang opplevd å kjenne ei som ble drept. Hvis du er kristiansander, husker du kanskje ei jente som ble drept av exen i 1996, foran øynene på dattera som var 2 år. 4-åringen var i kjelleren. Hun var god venninne med søstera mi, og hadde vært ut og inn hjemme hos oss i mange år. Det var fryktelig!

Lee1365380400

Sa din mor virkelig det??? Og visste hun at han som ble drept betydde noe for deg? Fy søren!

Jeg har én gang opplevd å kjenne ei som ble drept. Hvis du er kristiansander, husker du kanskje ei jente som ble drept av exen i 1996, foran øynene på dattera som var 2 år. 4-åringen var i kjelleren. Hun var god venninne med søstera mi, og hadde vært ut og inn hjemme hos oss i mange år. Det var fryktelig!

Huff ja.. Gikk det greit med barna etterhvert?

Jeg skal ned på frelsesarmeen senere for å snakke med andre venner av han som døde senere i dag. Jeg ble så fortvilet bare. Det er så lite man kan gjøre i ettertid..

Gjest prust

Huff ja.. Gikk det greit med barna etterhvert?

Jeg skal ned på frelsesarmeen senere for å snakke med andre venner av han som døde senere i dag. Jeg ble så fortvilet bare. Det er så lite man kan gjøre i ettertid..

Ja, jeg tror barna har det greit. De bor hos moras tante og onkel, og har visst noe kontakt med faren (tror han sitter i Oslo). Han fikk 14 år - og nå er 7 av dem gått. Han slipper vel ut om et par år.....

Håper du har noen å dele sorgen med. De på Frelsesarméen er fine folk :-)

Lee1365380400

Ja, jeg tror barna har det greit. De bor hos moras tante og onkel, og har visst noe kontakt med faren (tror han sitter i Oslo). Han fikk 14 år - og nå er 7 av dem gått. Han slipper vel ut om et par år.....

Håper du har noen å dele sorgen med. De på Frelsesarméen er fine folk :-)

Fikk han bare 14 år??? Det var ikke mye, håper han oppførte seg såpass dårlig i fengsel da at han ikke slipper ut med en gang...

Ja frelsesarmeen er helt fantastiske!!

Takk igjen for at du svarte meg!

Takk for svar..

Selvfølgelig har du rett i å sørge, være sint, opprørt. Alt du føler. ALLE mennesker har verdi, og den kameraten din kan være glad for å ha hatt en venn som deg da han levde.

Det er totalt forkanstelig å si noe som "at da var vi kvitt han". Da er dette mennesket ikke et menneke men et dyr. Det er sånne folk som ødelegger for andre mennesker som trenger hjelp og støtte i livet sitt.

Takk for meg, jeg ble litt opprørt.

Lee1365380400

Selvfølgelig har du rett i å sørge, være sint, opprørt. Alt du føler. ALLE mennesker har verdi, og den kameraten din kan være glad for å ha hatt en venn som deg da han levde.

Det er totalt forkanstelig å si noe som "at da var vi kvitt han". Da er dette mennesket ikke et menneke men et dyr. Det er sånne folk som ødelegger for andre mennesker som trenger hjelp og støtte i livet sitt.

Takk for meg, jeg ble litt opprørt.

Takk for svar! Det varmer for dette er så uforståelig for meg. Jeg blir også veldig opprørt over enkelte holdninger. Godt å vite at så fordømmende menneskeforaktelige holdninger ikke er enerådene. (som de holdningene mamma klarte og gi uttrykk for)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...