Gå til innhold

Småspiser du om kvelden?

Anbefalte innlegg

Gjest mumsemamma

Jeg har en lei uvane med å snacke på kveldstid..spesielt foran tv eller pc.

Når ungene er lagt og stillheten har roet seg synes jeg liksom at jeg fortjener en sjokolade eller to.

Lurer på om jeg er alene om denne uvanen?

Jeg har fått mange gode tips om både å spise kvelds for å unngå søthunger, eller erstatte sjokoladen med frukt eller grønnsaker,men det resulterer bare i at jeg BÅDE spiser kveldsmat,snop og frukt/grønt!

Jeg tror jeg rett og slett er et matvrak, og må akseptere det..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114279-sm%C3%A5spiser-du-om-kvelden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mumsemamma

kjenner meg igjen ja! først et par skiver, og så litt frukt, og så litt snacks, for da tar jo ikke kroppen opp så mye "falsk" energi. hihi... kanskje det kommer av kjedsomhet, men jeg tror nok at jeg er et lite matvrak jeg også.

Vi matvrak må jo få en himla god forbrenning vel?

Spise ofte er jo så sunt?? :)

*kremt* Vi snakker ikke om mengdene..:)

Gjest mumsejenta

Vi matvrak må jo få en himla god forbrenning vel?

Spise ofte er jo så sunt?? :)

*kremt* Vi snakker ikke om mengdene..:)

hihi... forbrenninga mi er ok den egentlig. Men mengdene resten av dagen er ikke så store da. tenker ikke på vekta før jeg kjenner det på buksene egentlig.

Annonse

mil1365380270

Jeg drikker vin jeg.......

Sulten!...eple er sunt....m/ett lite glass vin!...har vi noe ost?...det er fløte i kjeksen, men et par skader jo ikke..?...

...og verandaen og en god bok i tillegg - da er det helt greit at det blir lite søvn før jeg må på jobben :-)

Gjest Pricilla

Uff ja... har gjort det i det siste, og merker det på magen... Føler meg feit selv om folk sier jeg ser slankere ut, men har veid meg så veit jeg har gått opp 2 kilo - og ALT har lagt seg på magen..

Følte meg så fresh og slank i ferien, gikk ned 3 kilo, men etter vi kom hjem har vi spist pizza, burgere, ostesmørbrød på kvelden + gulrotkake, sjokoladekake osv.

Vanligvis spiser jeg ikke etter middag, men har enten blitt brødmat eller annet på kvelden, men aldri godteri - er ikke så glad i søtsaker, mer mat eller pottis. : (

Men nå er det slutt! Neste uke skal jeg begynne å trene igjen også..

Jeg er også den som liker å ha noe å bite i ved siden av tv-underholdningen.

Nå har jeg fått svangerskapsdiabetes, og går på diett. Utrolig nok har det ikke vært noe problem å kutte ut snacksen. Jeg spiser mange små måltider i løpet av en dag, og om kvelden tar jeg gjerne noen knekkebrød, med ost og tomat og agurk. det er godt det også :-)

eneste som funker er å gjøre noe annet enn tv på kveldene, blir jo helt sløv og rar av tv om kvelden også, og godis i tillegg er ikke bra. om man ikke har det i skapet, så spiser man det ikke heller. lightbrus er mitt tips, da får man i seg noe søtt og godt uten at det er så veldig usunt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...