Gå til innhold

Smerter i tennene


mirjam

Anbefalte innlegg

Jeg går jevnlig til tannlegen og det er ingenting galt med tennene mine. Likevel er jeg veldig plaget av smerter i tennene - ising. Varm eller kald føde er det verste, og det kan være svært smertefullt i mange timer. (søtsaker er også vondt). Har etter tannlegens anbefaling gått over fra vanlig tannbørste til elektrisk, og det har kanskje blitt litt bedre, men er fremdeles et stort problem. Det eneste som hjelper er å helt slutte å pusse tennene, og det gjør jeg når det er som verst, men det kan jo ikke være så bra for tannhelsen det heller? Bruk av tanntråd og tannstikker gjør det også verre. Det virker som om tennene mine vil ha helt ro - men de blir jo ikke så rene av det da. Jeg børster dem forsiktig.

Har du noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei Mirjam.

Det er ikke godt å si hva dette kan skyldes.

Av og til kan tenner virke ekstra sensible. Sur diett over lengre tid kan ha slik effekt. Da vil intens pussing med slipemiddel i tannpastaen kunne gi sensible tenner.

Det finnes råd og fluorskylling er et av dem. Du bør ikke slutte å pusse tenner, men det er mulig at du pusser for hardt og for ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...