Gå til innhold

I dag er jeg husmor! ; ) trenger middagstips

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Har ikke handla inn mat siden vi kom hjem fra ferie så det har blitt mye junkfood og utespising. Men i DAG skal jeg lage middag, men vet ike hva.. har liksom ikke lyst på noe.

Nå skal jeg hjem å vaske klær i vaskeriet fra 16 - 22, i mellomtida er det full vask av leieligheten og en tur i butikken. Gubben er hjemme til 19.00 så da skal middagen være klar...

Hjelp meg litt da husmødre og andre med middagsfantasi! Jeg har ikke noe fantasi i dag... Noe godt og ikke for mye knot.

God middag! : )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114356-i-dag-er-jeg-husmor-trenger-middagstips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kyllingfileter i biter steikes i wok (evt steikepanne), helle over et glass Uncle Ben's sursøt saus og la det putre mens du henter vasken i vaskeriet, kok ris og server ved siden av. Dritenkelt og kjempegodt, synes ihvertfall jeg. :o)

min wokfavoritt fant jeg i en kokebok, 1-2-3wok. Kyllingfilet wokes i hvitløk og olje, så paprika og hoisinsaus. til slutt cashewnøtter og vårløk rett før det tas av platen. namnam! kan ha i litt sesamolje og sherry også.

En rå kylling deles i biter, brunes og legges i ildfast form. Legg champignon, løk og paprika (og ellers ønskede grønnsaker) rundt kyllingen. Bland litt hønsebuljong med litt saft fra hermetiske ferskener, litt soyasaus og et beger snøfrisk og hell i formen. Dekk med folie og stek ved 175 grader i 45 minutter. Ta ut og legg noen av de halve hermetiske ferskenenen i formen og dryss på revet ost. Stek videre 10 minutter til.

Gjest Pricilla

Kyllingfileter i biter steikes i wok (evt steikepanne), helle over et glass Uncle Ben's sursøt saus og la det putre mens du henter vasken i vaskeriet, kok ris og server ved siden av. Dritenkelt og kjempegodt, synes ihvertfall jeg. :o)

Uncle Bens! ; ) Liker å lage min egen wok fra bånn av med masse godt, men har ikke tid og gidder ikke styre så fælt i dag.

Sparer de andre oppskriftene til en annen dag jeg har tid og lyst til å holde på litt.... : )

Takk!

Gjest kroppogsjel

Ang uncle bens:

Jeg ble invitert på middag til en kinesisk venninne engang. Hun er en fantastisk kokk og husmør.Hun skulle lage svinefilet i sursøt saus til meg. Svinefiletene var ferdige da jeg kom- så jeg gikk glipp av fremgangsmåten. Men SAUSEN skulle jeg nå ha med meg hvordan hun lagde. Gjett om jeg stod med lang nese da.... Hun sto og varmet opp et glass uncle bens.... Jeg ble så paff. Men hun forklarte enkelt og greit at den sursøte sausen til uncle bens var bedre enn den hun selv lagde fra bunnen av, så nå sparte hun tid også.

Så det som er enkelt er ikke nødvendigvis vondt og usunt.

Annonse

Uncle Bens! ; ) Liker å lage min egen wok fra bånn av med masse godt, men har ikke tid og gidder ikke styre så fælt i dag.

Sparer de andre oppskriftene til en annen dag jeg har tid og lyst til å holde på litt.... : )

Takk!

Fikk lyst på det jeg også, så jeg lagde det til middag i dag. Det ER jo faktisk veldig godt! Til og med min kjære, kresne gamle morfar på 89 (som ellers krever pottitter og saus til alle middager) spiste en stor posjon. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...