Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At det var en spøk, men jeg er så lei meg, sint, fortvilet, gråter mye. Livet mitt er så kjipt og jeg har ikke glede til noe. Hvorfor er det sånn? Skulle ønske jeg hadde grunn til å ha glede som dere andre heldige! 

Anonymkode: 02298...c5b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lever du et stusselig liv? Hva driver du med i hverdagen?

Anonymkode: a6e4b...9c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

At det var en spøk, men jeg er så lei meg, sint, fortvilet, gråter mye. Livet mitt er så kjipt og jeg har ikke glede til noe. Hvorfor er det sånn? Skulle ønske jeg hadde grunn til å ha glede som dere andre heldige! 

Får du hjelp? Terapi? Medisiner?

Anonymkode: f9909...c36

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Sånn er bare dette live det går opp det går ned i følelser. 

Anonymkode: bbee0...267

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vel, alle vi "heldige" har jobbet for å få det livet vi ønsker. Vi opplever også motgang og vonde ting, men jobber oss gjennom det.

Hva har du gjort for å få det bedre?

Anonymkode: c8809...d60

AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke bedre så lenge du velger å ikke gjøre noe med situasjonen og oppsøker hjelp 

Anonymkode: a987c...f3b

Everybody
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det blir ikke bedre så lenge du velger å ikke gjøre noe med situasjonen og oppsøker hjelp 

Hjelp? Du må ikke tro at det offentlige egentlig hjelper folk til å få et bedre liv.

psykedeliker
Skrevet
Everybody skrev (20 minutter siden):

Du må ikke tro at det offentlige egentlig hjelper folk til å få et bedre liv.

Hvorfor ikke?

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (23 minutter siden):

Hjelp? Du må ikke tro at det offentlige egentlig hjelper folk til å få et bedre liv.

Kjenner mange som har fått god hjelp av det offentlige. Meg selv inkludert.

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (2 timer siden):

Det er mange som får hjelp og får det bedre. Det krever imidlertid at man selv også gjør en innsats

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det krever imidlertid at man selv også gjør en innsats

Det heter medvirkningsplikt, og mange kan tjene på å sette seg inn i hva den faktisk innebærer - og ikke innebærer.

AnonymBruker
Skrevet

Dagene er meningsløse. Sover lenge, ingen bryr seg om meg, er hjemme, ser tv, orker lite. Aldri noen å være med, ikke noe tlf samtale, snap osv. Sånn går dagene. Ingen glede. Alle andre har noen. 
Har ikke tro på at dette blir bedre heller. Som sagt står i noe nå som gjør livet enda mer miserabelt. Og ingen bryr seg. 

Everybody
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vel, alle vi "heldige" har jobbet for å få det livet vi ønsker. Vi opplever også motgang og vonde ting, men jobber oss gjennom det.

Det er litt rart at @nachnoo liker dette. Da har han ikke mye peiling på hvordan det er å ha det slik og hvordan ulik sykdom som psykisk sykdom kan gjøre at man får et slik liv.

Everybody
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dagene er meningsløse. Sover lenge, ingen bryr seg om meg, er hjemme, ser tv, orker lite. Aldri noen å være med, ikke noe tlf samtale, snap osv. Sånn går dagene. Ingen glede. Alle andre har noen. 
Har ikke tro på at dette blir bedre heller. Som sagt står i noe nå som gjør livet enda mer miserabelt. Og ingen bryr seg. 

Skjønner deg godt. Har du nær familie du er med noen ganger?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan forstå deg. Men har du ingen som kan hjelpe deg til å få en litt mer meningsfull liv og hverdag? Behandlere eller familie?

Anonymkode: 8f26b...fef

Everybody
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Når man har det slik som TS er det ofte mye mer komplekse grunner til det enn at man ikke har "jobbet" nok med å få det livet man vil.

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (30 minutter siden):

Når man har det slik som TS er det ofte mye mer komplekse grunner til det enn at man ikke har "jobbet" nok med å få det livet man vil.

Ja en kan faktisk være så ødelagt psykisk at det ikke er mulig å bli friskere. 

Everybody skrev (44 minutter siden):

Det er litt rart at @nachnoo liker dette. Da har han ikke mye peiling på hvordan det er å ha det slik og hvordan ulik sykdom som psykisk sykdom kan gjøre at man får et slik liv.

Ja helt enig, men har lenge misstenkt at det ikke er noe fagperson.  Kunnskapen hen skriver viser at det er mye google svar, som alle kan finne. Og hvem som helst kan utgi seg for å være hvem som helst her inne.

Anonymkode: 8f26b...fef

Skrevet
Everybody skrev (1 time siden):

Grunnen til at jeg likte dette, er fordi det sier at verden ikke er todelt: En gruppe som er kronisk syk og en frisk gruppe som aldri har møtt skikkelig motgang. 
Også blant de som er stort sett friske, som er i jobb og har et sosialt liv er det mange som har opplevd store vansker i livet. For eksempel opplevde en medarbeider å få sønnen sin drept på Utøya. 

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (2 timer siden):

Er redd det bare blir verre og verre! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...