Gå til innhold

Jeg er fet,lat,dum og håpløs :((

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette..Er bare så utrolig oppgitt og lei meg..*gråter*

Slanker meg, men i dag sprakk jeg, spiste iskrem og hamburger og sjokolade og nå driter jeg i hele slankingen..jeg kommer aldri til å bli tynn uansett..så i kveld skal jeg spise meg stappmett og gå å legge meg og bade i fettet mitt..

Trening orker jeg ikke heller..Jeg er viljeløs og svak og verdiløs..

Sorry, men jeg måtte bare få det ut.

For ordens skyld, jeg har bmi på 45 så jeg _er_ faktisk overvektig så det holder :((

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114388-jeg-er-fetlatdum-og-h%C3%A5pl%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må prøve å legge om til et sunnere kosthold - MEN også kunne unne deg noe godt av og til. Feks. ha en dag i uka hvor du kan spise hva du vil.

Du må jo uansett slutte med å spise altfor usunt - for går du tilbake til det gamle kostholdet etter en slankekur vil du jo gå opp igjen med en gang.

Du bør også komme igang med litt trening - gå turer , sykle , svømme - begynn forsiktig hvis du er utrent.

Husk at Rom ikke ble bygget på en dag !! :-)

Hva er bmi? Du vet at du godt kan spise snop/annet en gang imellom? Bare ikke for mye, og kanskje bare hver lørdag. Du kan fortsette i morgen med å spise sundt! Unn deg noe godt av og til, men spis ordentlig først. Og drikk gjerne et glass vann før du spiser. Ingen krise om du skeiet ut i dag!! Og husk slanking skal ta lang tid om det gjøres rett. Gå deg en tur i kveld! Spis sundt og godt. Ikke for mye saus og smør. Ellers normalt, men styr unna fast food hver dag...

Annonse

Gjest Iznogood

Du skriver at du slanker deg. Fint! Du skriver at du har kost deg med god mat i dag. Fint! Fortsett å slanke deg i morgen :-)

Jeg har slanket meg i 8-9 måneder. Du aner ikke hvor mange ganger jeg har spist god mat den ene dagen og fortsatt med slanking den andre dagen. Hadde jeg ikke gjort dèt, så hadde jeg ikke holdt ut å slanke meg.

Lykke til videre

Gjest slitern

Har du snakket med legen din? Har du en spiseforstyrrelse kan du få hjelp for det. Psykologhjelp kan også hjelpe. Du har det vel ikke bra når du veier så mye. Du trenger hjelp til å komme på riktig spor, ikke minst for helsen din skyld. Ta vare på kroppen din og søk hjelp.

Gjest Pricilla

Hei! Veit at det er jævlig hardt å slanke seg, i hvert fall når man føler at man ikke kommer noen vei, men bare sulter og sulter...

Men det som er viktigst er at du spiser mange, små måltider om dagen. Ikke kutt it måltider eller gå rundt sulten. Spis en god frokost. Så spiser du lunsj, et mellommåltid (knekkebrød med ost, lett-yougurt, frukt), middag og kanskje en frukt eller rett i koppen eller noe til kvelds (spis 2 - 3 timer før du skal legge deg).

Hvis du ikke liker å trene kan du vel gå deg en tur om dagen? Har du mulighet til å gå til jobb eller skole (eller barnehage eller hva som helst). Det viktigste er at du får bevegd deg litt! Litt er bedre enn ingenting. Har du en venn, naboens hund, barn eller kjæreste å gå med er det enda bedre for da har du selskap.

Jeg synes det er håpløst å telle kalorier og tenke det er nei-mat og det er nei-mat.. da går det garantert i vasken. Prøv å holdt deg til sunn og god mat, vi får jo kjøpt masse gode salater og spennende frukt blant annet. Kutt ut fete sauser (posesaus er det ikke mye kalorier i hvis du bytter ut litt av smøret med melk), kjøp minigulrøtter, sukkererter og annet du kan knaske på hvis du får lyst på noe. Ikke ha potetegull, brus og snop i huset.

Unn deg noe godt på f.eks. lørdag og spis dette med god samvittighet, men ikke spis en kilo sjokolade heller. : )

Det er viktig å spise ved faste tider, pg ofte for å øke forbrenninga. Tar du deg en spasertur om dagen er det flott!

Ikke gi opp, dette går bra skal du se! Hvis du sprekker så er ikke alt ødelagt fordet.. bare fortsett der du glapp. Klarer du ikke dette på egenhånd så kan du kanskje kontakte Grete Rhode?

Lykke til i hvert fall!

Hei! Veit at det er jævlig hardt å slanke seg, i hvert fall når man føler at man ikke kommer noen vei, men bare sulter og sulter...

Men det som er viktigst er at du spiser mange, små måltider om dagen. Ikke kutt it måltider eller gå rundt sulten. Spis en god frokost. Så spiser du lunsj, et mellommåltid (knekkebrød med ost, lett-yougurt, frukt), middag og kanskje en frukt eller rett i koppen eller noe til kvelds (spis 2 - 3 timer før du skal legge deg).

Hvis du ikke liker å trene kan du vel gå deg en tur om dagen? Har du mulighet til å gå til jobb eller skole (eller barnehage eller hva som helst). Det viktigste er at du får bevegd deg litt! Litt er bedre enn ingenting. Har du en venn, naboens hund, barn eller kjæreste å gå med er det enda bedre for da har du selskap.

Jeg synes det er håpløst å telle kalorier og tenke det er nei-mat og det er nei-mat.. da går det garantert i vasken. Prøv å holdt deg til sunn og god mat, vi får jo kjøpt masse gode salater og spennende frukt blant annet. Kutt ut fete sauser (posesaus er det ikke mye kalorier i hvis du bytter ut litt av smøret med melk), kjøp minigulrøtter, sukkererter og annet du kan knaske på hvis du får lyst på noe. Ikke ha potetegull, brus og snop i huset.

Unn deg noe godt på f.eks. lørdag og spis dette med god samvittighet, men ikke spis en kilo sjokolade heller. : )

Det er viktig å spise ved faste tider, pg ofte for å øke forbrenninga. Tar du deg en spasertur om dagen er det flott!

Ikke gi opp, dette går bra skal du se! Hvis du sprekker så er ikke alt ødelagt fordet.. bare fortsett der du glapp. Klarer du ikke dette på egenhånd så kan du kanskje kontakte Grete Rhode?

Lykke til i hvert fall!

Jeg begynner på nytt igjen i dag..eller fortsetter eller hva jeg skal si?

Har bestemt meg for at jeg ikke skal kutte ut alt som jeg synes er godt..en is, en liten sjokolade eller godt brød trenger ikke å ødelegge så mye..

Hjertelig takk for at dere tok dere tid til å gi meg en oppmuntring.

Vil bare si dere det, dere som tar dere tid til å svare håpløse slankere; kanskje føler dere at dere gjentar dere selv, at nettet er fullt av slankeinformasjon og at vi maser om det samme..

Men hvert menneske har sin egen fortvilelse, sin egen kamp mot kiloene, og det gjør innmari godt når man føler at noen svarer nettopp MEG..

Tusen takk..dere har gitt meg mot til å fortsette..

Gjest Aina E

Hvis du har bmi på 45, er det da en grunn til at du ikke har vurdert (eller legen har foreslått) xenical?

Da blir du sjuk av å spise fett. Akkurat som en type antabus, bare at du spyr ikke av alkohol, men du får diarè av fett.

Jeg lurer på selv om jeg er kvalifisert for xenical. Har bmi på 31 og legen anbefalte meg å gå litt ned i vekt.

Har greid å gå ned en del, men sliter litt med siste rest.

Har dessuten blitt henvist til en spesialist i kostholdssykdommer som skal hjelpe meg med å legge om kostholdet og sjekke nærmere om det har noe med f.eks. stoffskifte el. diabetes e.l. å gjøre.

Jeg tror nesten jeg har en type omvendt anorexi... Jeg ser meg i speilet og har så god selvtillit at jeg tror jeg er slankere enn jeg ser ut som. Skjønner ikke hva legen maser om, liksom. Høh.

Du kunne jo prøve en snakk med legen du og?

Annonse

Hvis du har bmi på 45, er det da en grunn til at du ikke har vurdert (eller legen har foreslått) xenical?

Da blir du sjuk av å spise fett. Akkurat som en type antabus, bare at du spyr ikke av alkohol, men du får diarè av fett.

Jeg lurer på selv om jeg er kvalifisert for xenical. Har bmi på 31 og legen anbefalte meg å gå litt ned i vekt.

Har greid å gå ned en del, men sliter litt med siste rest.

Har dessuten blitt henvist til en spesialist i kostholdssykdommer som skal hjelpe meg med å legge om kostholdet og sjekke nærmere om det har noe med f.eks. stoffskifte el. diabetes e.l. å gjøre.

Jeg tror nesten jeg har en type omvendt anorexi... Jeg ser meg i speilet og har så god selvtillit at jeg tror jeg er slankere enn jeg ser ut som. Skjønner ikke hva legen maser om, liksom. Høh.

Du kunne jo prøve en snakk med legen du og?

Jeg har fått xenical, med dessverre lar jeg være å ta dem når jeg sprekker..Og da er jo poenget borte..

For meg sitter dette i hodet.

Jeg må innfinne meg med at jeg kommer til å sprekke mange ganger, og jeg må finne meg i at det vil ta tid..

Er vanskelig, men jeg skal ikke gi opp..Ønsker deg lykke til Aina E, du er ikke så fet, lat,dum og håpløs som meg :)

Gjest Aina E

Jeg har fått xenical, med dessverre lar jeg være å ta dem når jeg sprekker..Og da er jo poenget borte..

For meg sitter dette i hodet.

Jeg må innfinne meg med at jeg kommer til å sprekke mange ganger, og jeg må finne meg i at det vil ta tid..

Er vanskelig, men jeg skal ikke gi opp..Ønsker deg lykke til Aina E, du er ikke så fet, lat,dum og håpløs som meg :)

Men det er ikke du heller. Det er selvtilliten din som er lat, dum og håpløs. Om du er fet er mulig, men det kan du gjøre noe med. Selvtilliten din også. Det er den som ødelegger for deg.

Dessuten er det riktig som de andre skriver her. Man SKAL kose seg innimellom, for deretter å fortsette slankekuren. :-) Men dersom du OVERkoser deg for deretter å spy og ha dårlig samvittighet, handler det ikke lenger om vanlig overvekt, men om en sykdom.

Gjest Kjære deg

Jeg begynner på nytt igjen i dag..eller fortsetter eller hva jeg skal si?

Har bestemt meg for at jeg ikke skal kutte ut alt som jeg synes er godt..en is, en liten sjokolade eller godt brød trenger ikke å ødelegge så mye..

Hjertelig takk for at dere tok dere tid til å gi meg en oppmuntring.

Vil bare si dere det, dere som tar dere tid til å svare håpløse slankere; kanskje føler dere at dere gjentar dere selv, at nettet er fullt av slankeinformasjon og at vi maser om det samme..

Men hvert menneske har sin egen fortvilelse, sin egen kamp mot kiloene, og det gjør innmari godt når man føler at noen svarer nettopp MEG..

Tusen takk..dere har gitt meg mot til å fortsette..

Kjempeflott!

Det er ikke enten eller, men en gylden mellomvei.

Lykke til vidre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...