Gå til innhold

Vet "du" noe om sarcoidose?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 3 uker senere...
Gjest årgang -67

Sarcoidose er en langvarig betennelse i bla. hud, milt, lymfeknuter og lungene, som ligner litt på tuberkulose. Sykdommen er ikke vondartet og kan behandles med Cortison. Kan oppstå på grunn av arv eller på grunn av en infeksjon. Noen ganger kan sykdommen gå over av seg selv.

På sidene www.sarkoidose.no finner du det du lurer på . Hvorfor er det mistanke om sarkoidose hos deg?

Har selv fått diagnosen .

Hei

Jeg fikk i går påvist at jeg har sarcoidose med 98% sikkerhet. Begynte med cortison i går..skal gå på det i 6 mnd

Hadde hvert ok og hatt kontakt med noen andre som har samme sykdom som meg da.På sarkoidose.no har de fått eget forum, kanskje vi kan snike oss inn der? Jeg meldte meg inn der i går, men det er bare meg og et nick til der ........

fant

Sarcoidose er en langvarig betennelse i bla. hud, milt, lymfeknuter og lungene, som ligner litt på tuberkulose. Sykdommen er ikke vondartet og kan behandles med Cortison. Kan oppstå på grunn av arv eller på grunn av en infeksjon. Noen ganger kan sykdommen gå over av seg selv.

Takk for svar. Ifølge legen min på lungeavdelingen , er ikke dette arvelig ...Ingen andre i min familie har det heller. De vet ikke hva det kommer av eller hvorfor det kommer.

Hvor har du hørt at det kan være arvelig?

Annonse

Det finnes en egen interesseforening for sykdommen. Brosjyrene lå strødd rundt på lungeavdelingen.

Takk for svar:) Fant informasjon på nett. Var på lungeavdeligngen på sykehuset, men der fantes det ikke noen brosjyrer om dette da. Men det er masse informasjone på nett :)

Gjest årgang -67

Takk for svar. Ifølge legen min på lungeavdelingen , er ikke dette arvelig ...Ingen andre i min familie har det heller. De vet ikke hva det kommer av eller hvorfor det kommer.

Hvor har du hørt at det kan være arvelig?

Det stod i den medisinske ordboken at det kunne være arvelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...