Gå til innhold

Visdomstann


Gjest Janni

Anbefalte innlegg

I går trakk jeg visdomstanna nede på høyre side, det var ikke noe behagelig. Har store kjøttsår på innsiden av kinnet fordi tannlegen brøyt sånn for å få den ut. Blør ennå i fra "hullet der tanna var. Fikk en slags reim med pencilin på som jeg måtte fjerne selv med en pinsett i morgen kveld. Det jeg lurer på er da : er det ikke vanlig at en blir sydd igjen etterpå ? og vil ikke såret bli riftet opp igjen når jeg skal fjerne denne reima selv ? Har sinnsykt ondt og doper meg ned med ibux og paralginforte.

Håper smartene går snart over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei Janni.

Dersom det fremdeles blør fra såret bør du kontakte tannlegen.

Det du så treffende kaller en reim fjerne som oftest helt uten smerte når den fjernes samme dag.

Det er ikke rutine å sy slike sår, men det gjøres av og til likevel når slike sår er store.

Du skal selvfølgelig

ta kontakt med tannlegen din dersom du har smerter og føler uro etter det som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...