adde Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 hei. Eg har i lang lang tid vore plaga med tett nese ,tannverk,øre-kjeveverk, hodepine,muskelverk??har vert til mr rønken med negativt resultat,kjevelege og fått bitt skinne,skiftet ut fyllinger i tennene-rotfylt ei tann,trekt ut ei tann ,kiroprator,fysoterapi,akepunktur,fotsoneterapi,heeler,øre-nese,halslege ,smertelege,fikk hos han sett sprøyter mot øre-kjeve,kinn og på en plass fikk han motstand?? eg har eit søkk ved øre der han fikk motstand,slik skal det ikke vere sa han?? han ga med noe som skulle ta bort verste smerten(nevrontin),dette har eg gått på siden påske i år,det hjelper noe, Det eg lurer på er korleis kan eg finne ut hva dette er?? Min fast lege sier at han trur det kan vere lufttrykke som ikke klarer å hjamne seg ut?? Eg kjenner eg blir verre ved verforandring?? Håper du kan gi meg noen råd , for slik eg har det no,er det sykdomen som råder over livet mitt. Hilsen ei som vill bli bra-eller som kan få hjelp til å fungere med dette! Tusen takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115791-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Synes at en øre-nese-hals-lege bør følge deg litt over tid. Dersom nesen er mye tett bør du nok prøve cortison-holdig nesespray. Denne er så og si helt uten bivirkninger. Når du sier "MR-bilde" regner jeg med at bilde av bihulene er tatt. Mye av plagene dine kan minne om kronisk bihule-betennelse. Muskelspenninger som kommer pga. engstelse eller depresjoner er også kjent for å gi hodepine og kjevesmerter. Muligheten for dette bør du kanskje diskutere med fastlegen din. Medisiner mot depresjon kan virke godt mot kroniske smerter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115791-hjelp/#findComment-697112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
adde Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 Synes at en øre-nese-hals-lege bør følge deg litt over tid. Dersom nesen er mye tett bør du nok prøve cortison-holdig nesespray. Denne er så og si helt uten bivirkninger. Når du sier "MR-bilde" regner jeg med at bilde av bihulene er tatt. Mye av plagene dine kan minne om kronisk bihule-betennelse. Muskelspenninger som kommer pga. engstelse eller depresjoner er også kjent for å gi hodepine og kjevesmerter. Muligheten for dette bør du kanskje diskutere med fastlegen din. Medisiner mot depresjon kan virke godt mot kroniske smerter. TIL NINA LINDSTAD. takk for svar ,eg har no fått diagnosen på problemet mitt. Nevropatiskesmerter, (dette kan minne om bihuleproblem,tannpine,øreverk,tett nese,nakkesmerter ol) Rare sykdommer,eg har fått beskjed om at dette er vanlige problem hos nakkeslengpasienter, Men hos meg er det antaglig en kraftig og langvarig bihulebetennelse som har løyst dette ut... Så etter min mening så er det øre-nese-hals legen her som ikke har hjulpet meg tidsnok, eg bruker no flere bitt skinner + neurontin mot smertene dette hjelper noe ,men tar ikke bort all smerten, eg går med konstant øre verk,tannpine,tett nese,slimet i halsen ol,men dette vill eg ha bort på sikt og det håper eg på skal gå. sender deg dette slik du kan sjå symtomene og diagnosen som eg har fått hos en kjeve professor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115791-hjelp/#findComment-729219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.